achtertandwiel vervangen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Franky

achtertandwiel vervangen

Bericht door Franky »

ik heb een klein probleempje ik wil mijn achtertandwiel erafhalen
maar de schroeven zitten vast met locktite mijn vraag is hoe dit los te krijgen :?:

een aansteker derbijhouden? :roll:
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

dat kan maar het beste is een gas brandertje even er tegen zetten. pas wel op want die orginele chineese bouten zijn heel erg zwak en breken snel. ik heb het ook al gehad en is een heel gepriel om er uit te halen
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gast

Bericht door Gast »

Idd ff gasbrandertje erop. Als het begint te roken (ruik je ook heel sterk) dan kan je hem eruit draaien, want dan is de locktite weggebrand of deels vloeibaar.
Sowieso ff een tip voor iedereen met een chinees. Tandwiel eraf en ff 3 M6jes tappen in je velg. Is veel steviger dan die M5jes die er standaard in zitten. Die breken zovaak af en dan wordt de schade alleen maar groter aan je tandwiel en je ketting.
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

Franky, probeer het met een slag schroevendraaier.
Afbeelding
Die heeft je vader vast wel :wink:

Daar heb je ze zo mee los!
Wel even opletten dat ie de goede kant op draait als je er achterop slaat!

Elke klap die je namelijk met de hamer achterop geeft, zorgt ervoor dat het bitje een klein stukje draait.
Je kunt zo dus erg hard slaan, het bitje blijft in de schroef en terwijl je slaat wordt de schroef als het ware los getikt.
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

so dat siet er egt heel handig uit :P
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

@ PIR3lly

dat met en slag schroevedraaier hebben we geprobeert..
werkt niet.. ook met de kracht van z'n vader
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
PIR3lly

Bericht door PIR3lly »

:lol: :lol: :lol:

Chineesjes ook.... Wel de goede kant op laten draaien, toch?

Dan maar heet stoken. Gasbrandertje zou moeten werken. Of anders een lasbrander... alleen uitkijken dat je dan niet je hele wiel wegfikt :wink:
Gesloten