Carburator MT2

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gast

Carburator MT2

Bericht door Gast »

Hallo,

Heb me dit weekend een pocket gekocht om wat aan te werken. Het rijden zelf interesseert me voorlopig minder.
De bike reed niet toen ik hem kocht, maar dat heb ik al weten op te lossen. Was een beetje ontgoocheld door de prestaties, had wat meer verwacht. (Ben nogal een racefan)
Nu heb ik hem nadien opnieuw open gedaan om alles eens na te zien.

Maar, ik weet niet meer hoe de vlotter in de kamer zat.
Een kant van de vlotter is volledig vlak, de andere kant heeft een kleine uitstulping.
Welke kant hoort boven?

Verder vaststellingen (en ik ben nog maar pas begonnen).
- Benzineleidingen zijn volledig verhard (je kan ze haast breken)
- Benzinefilterje zit tegen de stroomrichting in gemonteerd
- Boutjes zijn van heel slechte kwaliteit (die zet je onmiddelijk rond)
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Uitstulping van het vlotter naar beneden!! Verder alles wat slecht is vervangen!!!

Succes..

AE
Gast

Bericht door Gast »

Dan zit hij er juist in :)

Thanxs AE.

Ik dacht dat ik me zoiets herinnerde.
Verder wil ik de pocket piekfijn in orde hebben.
Moet zeggen dat ik me leuk kan bezig houden met eraan te sleutelen.

Verder nog een vraagje, kan je de ralenti op die chineesjes afstellen?
Want als ik hem een tijdje laat draaien zonder gas te geven, valt hij na een 15 seconden zachtjes stil.

Verder had ik er eigenlijk meer van verwacht. Hij komt van zijn plaats en hij bolt best wel goed. Maar een iets of wat scooter trekt me er toch vlot uit hoor. Hij "hangt" ook niet aan het gas, ik kan in een bocht gerust volgas geven zonder plotse acceleraties te ondervinden. Het gaat allemaal mooi gelijkmatig. (Had vroeger een 125cc Cagiva en dat ding ging toch heeeeel anders, ok is een pak meer cc, meer weegt ook een pak meer)
Dus al die cowboy verhalen van standaard wheelies trekkende MT2's??? Hoe krijg ik hem zo afgesteld? :D
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

ik denk als je een paar topics goed door leest dat je al een hel stuk wijzer zal worden. maar als ik dat zo hoor van jou dat hij zachtjes uitvalt moet je even de stationair schroef aan draaien.

voor de weelies :

andere vertanding
bigbore met booster poort
race krukas
andere carb. + sportfilter
techicgas ( sommige zeggen dat Ultra high performance uitlaat beter is vor de weelies, zelf heb ik een techicgas )
Carbon racemembraam set
race koppeling
vliegwiel verlichten

als je dat allemaal zo doet dan zal je vast wel een wielietje kunnen maken.

succes
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

een weelietje :shock:
ik denk dat hij dan super snel is
en je zou ook nog een andere carb er op kunne zetten
TaiChi16
forum gebruiker
Berichten: 1201
Lid geworden op: di 14 mar 2006, 18:11

Bericht door TaiChi16 »

we hebbe nou eenmaal niet allemaal son "uber-super-minibike" als die van jou :roll:
mitch_minibiker

Bericht door mitch_minibiker »

nylus schreef:ik denk als je een paar topics goed door leest dat je al een hel stuk wijzer zal worden. maar als ik dat zo hoor van jou dat hij zachtjes uitvalt moet je even de stationair schroef aan draaien.

voor de weelies :

andere vertanding
bigbore met booster poort
race krukas
andere carb. + sportfilter
techicgas ( sommige zeggen dat Ultra high performance uitlaat beter is vor de weelies, zelf heb ik een techicgas )
Carbon racemembraam set
race koppeling
vliegwiel verlichten

als je dat allemaal zo doet dan zal je vast wel een wielietje kunnen maken.

succes
Btw je wilt echt meer uitgeven dat ie waard is :roll: of niet :o

Gr mitch. :-({|=
Gast

Bericht door Gast »

Naaldje van de carbu staat een stapje lager. Want de bougie zag nogal bleekjes.
Verder heb ik intussen alle benzineleidingen vervangen en de benzinefilter.

Hij loopt nu goed, maar valt stil na een 100 tal meter. Geen benzine meer.

Probleem kan ik al raden, waarschijnlijk is de mesh van de benzinefilter te hoog, waardoor de benzine maar druppelsgewijs door de filter gaat en dus niet op tijd de carbu vult.
Ga morgen eens de oude filter opnieuw monteren en kijken of hij het probleem dan nog heeft.
Vanavond kan niet meer, want mijn buren zijn nu al komen reclameren en het is nog geen acht uur (nu wel, maar toen niet :) )
ntpjeroen

Bericht door ntpjeroen »

TaiChi16 schreef:we hebbe nou eenmaal niet allemaal son "uber-super-minibike" als die van jou :roll:
hoe bedoel je dat nou als je die dingen haald dan is hij togh heel erg snel in optrekken of zie ik dat verkeert....?
Gesloten