het moet toch mogelijk zijn om het vermogen van een bike op een simpeler manier te testen dan met een vermogensbank.
Stel dat je je minibike tegen een weegschaal aan laat drukken terwijl je vol gas geeft en de band op de grond drukt zodat deze niet spint. Als je je koppeling hebt afgesteld op het piekvermogen dan moet de bike op dat moment het piekvermogen leveren. Is dan niet met behulp van je tandwielverhouding het vermogen uit te rekenen. Welke whiskids zijn er op het forum?
Ik zou het gewoon op de test bank doen, weet je temiste zeker het aantal pk's. En niet de schatting, en je weet dan ook wanner hij het topvermogen geeft
Ik weet niet hoe duur het is om op de testbank te gaan, maar de prijs zal denk ik wel meevallen. (ofzie ik dat verkeerd )
Volgens mij is dat niet zo. Scooters hebben een vario-overbrenging, werkt veel effectiever. Dat kun je met een enkele koppeling niet evenaren. (als je twee gelijken motorblokken gebruikt).
Een scooter mag 0,5kw hebben, ik had een scooter met 0,5kw en die reed stukken beter/sneller dan een standaard chinese minibike.
nylus schreef:2 KW = 2.72 PK een opgevoerde scooter heeft er echt wel meer hoor. laatst was er iemand met een scooter die 20 + pk had ( gemeten op testbank )
Er is geen andere manier van testen, anders deed iedereen dat wel, een testbank kost namelijk nogal wat. Er zijn mensen die het kunnen schatten op basis van je set-up maar dat is altijd maar een schatting.