vermogen testen minibike (whiskids gezocht)

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

hun

vermogen testen minibike (whiskids gezocht)

Bericht door hun »

het moet toch mogelijk zijn om het vermogen van een bike op een simpeler manier te testen dan met een vermogensbank.

Stel dat je je minibike tegen een weegschaal aan laat drukken terwijl je vol gas geeft en de band op de grond drukt zodat deze niet spint. Als je je koppeling hebt afgesteld op het piekvermogen dan moet de bike op dat moment het piekvermogen leveren. Is dan niet met behulp van je tandwielverhouding het vermogen uit te rekenen. Welke whiskids zijn er op het forum?
Gast

Bericht door Gast »

gewoon naats een auto rijden die het zelfte rij als jij dan wete je gelijk hoe hard hij gaat ;)
hun

Bericht door hun »

ik bedoel het vermogen, het aantal pk's (kw). De snelheid weet ik wel hoe ik die kan meten, das nie zo moeilijk.
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Ik zou het gewoon op de test bank doen, weet je temiste zeker het aantal pk's. En niet de schatting, en je weet dan ook wanner hij het topvermogen geeft :wink:

Ik weet niet hoe duur het is om op de testbank te gaan, maar de prijs zal denk ik wel meevallen. (ofzie ik dat verkeerd :roll: )
Gast

Bericht door Gast »

25 euro kost zoiets hendig veel te duur miss kun je nog beter gwn na de politie gaan :P
Patrickn

Bericht door Patrickn »

haha ja en dan ik weet zeker dat je wel over de 2 kw gaat ook een luchtgekoelde chinees van 100 euro
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

waarom maken ze die stomme !CENCUUR! niet digitaal zodat ze veel verder kunnen gaan? een scooter heeft bijna altijd meer dan 2 kW.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Volgens mij is dat niet zo. Scooters hebben een vario-overbrenging, werkt veel effectiever. Dat kun je met een enkele koppeling niet evenaren. (als je twee gelijken motorblokken gebruikt).
Een scooter mag 0,5kw hebben, ik had een scooter met 0,5kw en die reed stukken beter/sneller dan een standaard chinese minibike.
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

ik heb het ook niet over standaard scooters he! :) beetje opgevoerde natuurlijk.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gebruikersavatar
ferryn
forum gebruiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 11 apr 2006, 14:51
Locatie: 3de Doos Rechts
Contacteer:

Bericht door ferryn »

2 kw is voor een scooter egt veel hoor!!!
bij ons reed eerst een scooter die 160 kmh kon rijden(hou die maar eens bij)
beetje raar verhaal
[quote="Divirion"]De zoekfunctie geeft pas een hoop vermogen.

[img]http://i92.photobucket.com/albums/l5/Divirion/zoeken.jpg[/img][/quote]
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

2 KW = 2.72 PK een opgevoerde scooter heeft er echt wel meer hoor. laatst was er iemand met een scooter die 20 + pk had ( gemeten op testbank )
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

dat even onder een minibike bouwen....en klaar :wink:
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

nylus schreef:2 KW = 2.72 PK een opgevoerde scooter heeft er echt wel meer hoor. laatst was er iemand met een scooter die 20 + pk had ( gemeten op testbank )
nou 1kw=1.6pk dus 2kw is dus 3.2pk
Xigh

...

Bericht door Xigh »

Er is geen andere manier van testen, anders deed iedereen dat wel, een testbank kost namelijk nogal wat. Er zijn mensen die het kunnen schatten op basis van je set-up maar dat is altijd maar een schatting.
Viper62

Bericht door Viper62 »

pk is tog hoeveel gewicht je per seconde een meter omhoog kan trekken? (iig, zo heb ik t eens geleerd bij natuurkunde2).

als dat klopt wat ik net zeg, kan je t zo meten
Gesloten