Gelijk aangrijpen van de koppeling

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Gelijk aangrijpen van de koppeling

Bericht door Gast »

Hallo mensen,

Na een wat lange stilte met rijden op de bike heb ik nu weer wat vaags.. Me koppeling grijpt gelijk aan bij stationair toerental. Terwijl ik toch niks aan de koppeling heb veranderd qua afstelling..

Iemand ideeen over hoe dit op te lossen? Gaat hier om een standaard chinees met standaard koppeling.
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

Kijk eens of er een veertje is gebroken. DAt was bij mij het probleem
wilt weer een minibike :P
Gast

Bericht door Gast »

En als het de veertjes niet zijn, moet je kontroleren of de koppelingsschoenen niet vastzitten op de asjes. Best alles eens demonteren en aan de asjes een beetje kopervet aanbrengen, geen gewoon vet of olie want door de hoge temperatuur komt het dan zekers vast te zitten.
Mvg Tony
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

OF je stationair staat gewoon zo hoog datie stationair al 6000 toeren draait ofzo..
Kan je ook proberen om na te kijken..
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Het was dus het laatste, me gaskabel bleef hangen ergens achter en die schroef voor stationair was helemaal ingedraaid door 1 of andere mongool die naamloos zal blijven:P (me broer)..Resultaat 1 kapot koppelingsveertje door het brute geweld dat ik em moest tegenhouden...
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Mooi datie t weer doet \:D/
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gast

Bericht door Gast »

Nieuw probleem:

Laatst is me koppeling eraf geschoten (van me krukas) en tegen de muur gevlogen.. Nu is me koppeling nog goed echter als ik em weer op me krukas druk dan draait hij door zeg maar... Hoort hier nog iets bij om em vast te zetten of kan ik em zo op me krukas drukken en me koppelinshuis monteren?
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Zit er een gaatje in je krukas waar een halve maan in zou kunnen?
Dan mis je die, dat is een vliegwiel spie. Die neemt hem dus mee.
En als je krukas rondom helemaal dicht is moet je hem gewoon strak aandraaien met een luchtsleutel
Gast

Bericht door Gast »

Marvin15 schreef:Zit er een gaatje in je krukas waar een halve maan in zou kunnen?
Dan mis je die, dat is een vliegwiel spie. Die neemt hem dus mee.
En als je krukas rondom helemaal dicht is moet je hem gewoon strak aandraaien met een luchtsleutel
ok dus die moet ik dan maar ff zoeken :P
Gast

Bericht door Gast »

Michaellicious schreef:
Marvin15 schreef:Zit er een gaatje in je krukas waar een halve maan in zou kunnen?
Dan mis je die, dat is een vliegwiel spie. Die neemt hem dus mee.
En als je krukas rondom helemaal dicht is moet je hem gewoon strak aandraaien met een luchtsleutel
ok dus die moet ik dan maar ff zoeken :P
die zit aan de andere kant toch ? achter je vliegwiel ;)
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Ik weet dat het een beetje een oud topic is. Maar kan jij me even uitleggen hoe je het voor elkaar krijgt dat je koppeling eraf schiet en dat die vervolgens tegen de muur schiet :o :P
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
Plaats reactie