Lekkage problemen replica blata

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Mag ik vragen: Waar heb je jouw pakking vandaan?
mijn koppakking is prut(karton/lijm prut) en ik moet/wil dus een nieuwe!
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
Gebruikersavatar
Super 7
forum gebruiker
Berichten: 231
Lid geworden op: ma 28 nov 2005, 11:32
Locatie: Rijswijk

Bericht door Super 7 »

Hoop voor je dat je lagers geen schade hebben opgelopen van het water.
Timootjoow

Bericht door Timootjoow »

Denk het niet van de lagers, het kwam niet echt in draaiende delen volgens mij, gewoon direct via de kop in de waterkanalen.

En wat die pakking betreft, in mijn cilinderkop zat gewoon een rubber ring, ik heb ze gewoon bij V-racer gehaald en de oude pakking meegenomen, weet ik teminste zeker dat ik de goeie heb.
mitch_minibiker

Bericht door mitch_minibiker »

nog een klein tipje wat ik wel vind werken!
Koop bij een bouwmarkt of winkel goeie stevige slangen klemmen...
die sluiten beter af en is niet van de goedkopere chinese kwaliteit voorkomt lekages!

Gr
DiStefano
forum gebruiker
Berichten: 808
Lid geworden op: do 24 nov 2005, 00:36
Locatie: Rotterdam

Bericht door DiStefano »

Had precies hetzelfde, met gas geven spoot het water er direkt uit koppakking vervangen en het was over, alleen na een dag op de baan bleef hij erg warm worden en weer te lekken nu bleek dat mijn waterpomp wel draaide maar het schoepje aan de binnenkant was afgebroken van zijn asje en dus niet zijn werk deed met het gevolg de overkoker.

morgen eerst een nieuwe pakkingset, skf lagers, waterpomp keering, waterpomp lagers, en nieuw schoep asje. en dan moet het weer ok zijn.
Steven
Gebruikersavatar
stafke007
forum gebruiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo 24 mei 2006, 21:05
Locatie: Belgie - Retie

blata replica

Bericht door stafke007 »

ik ben van plan om een pocketbike te kopen, ik ken er namelijk nog niet veel van dus ik heb mss jullie hulp nodig.
ik was van plan om een blata replica te kopen, de verkopers zegden mij dat dit een zeer goede bike is.
39 cc 9 pk
watergekoelt en zo en een top van 90 per uur
maar het blijft een chineesje en dus namaak, en ik heb het daar niet zo voor.
is dit een goede bike om mee rond te crossen
kostprijsje nieuw 300 euro
ik ben er niet echt van plan om er mee op circuit mee te rijden maar gewoon mee op de baan of zo
ik heb ook in die winkel zo een naamloos merkje zien staan kostprijs 125 euro
dit heeft hij mij afgeraden omdat ketting en zo rap stuk gaat als ik er veel mee rijd en vooral optrekken en zo snelheid van dit dingetje is +- 70
maar voor gewoon mee thuis te rijden is dit dan goed genoeg?
of hebben jullie mss nog andere tips
alvast bedankt :wink:
Laatst gewijzigd door stafke007 op wo 24 mei 2006, 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
janzzuh
forum gebruiker
Berichten: 806
Lid geworden op: zo 12 feb 2006, 20:15
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door janzzuh »

Trouwens, moet je je cylinder aandraaien met een momentsleutel? En hoe hard moet ik hem dan aandraaien?
[img]http://70.85.240.179/6420/101/emo/francis.gif[/img]
jordy1986

Bericht door jordy1986 »

Ik wou er nog ff aan toevoegen dat het zowiezo al niet goed is dat je water het kookpunt bereikt, Goede constante temperatuur van tussen de 50 en 75 moet je rijden. Je systeem moet je wel altijd goed ontluchten om overhitting te voorkomen en goede doorstroom te krijgen. Je cilinder hoor je met een moment tussen de 10 en 12 nm aan te draaien. Niet strakker anders heb je kans dat ie vast loopt op je tapeinden.
rodericky14

Bericht door rodericky14 »

hey stafke.

je moet niet op de straat riden want dan ben je je bike kwijt en je geld.
de blata replica is een goede bike, maar alles kan beter ook bij een GRC ,DM,Polini,Passini.
maar het belangrijkste is het koelprobleem, je moet je koelkanalen opboren.
en zeker je remhendel vervangen door moutainbikeremhendels
Gebruikersavatar
stafke007
forum gebruiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo 24 mei 2006, 21:05
Locatie: Belgie - Retie

Bericht door stafke007 »

thx voor de tip van het koelprobleem

maar wat bedoel je met koelkanalen opboren
ken er namelijk nog niet veel van
rodericky14

Bericht door rodericky14 »

ikzelf weet niet helemaal precies waar zitten , maar ik zou zeggen stuur Justin een Berichtje , hij kan U vertellen wat je allemaal verder moet doen.
maar las ik U was zou ik de bike nog een standaard laten , dus niet opvoeren, want ik denk dat dezebike een beetje te snel voor U is.

Veel Mini-Bike Plezier Toegewenst
Gebruikersavatar
stafke007
forum gebruiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo 24 mei 2006, 21:05
Locatie: Belgie - Retie

Bericht door stafke007 »

te snel??
trager rijden gaat ook he
met een ferrari kun je ook 50 km per uur rijden he
hoe snel gaat deze bike dan?
opvoere ben ik nog niet van plan alleen de essentiele onderdelen vervangen door beter waardoor ik minder stukken aan gaat hebben
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

jordy1986 schreef:Ik wou er nog ff aan toevoegen dat het zowiezo al niet goed is dat je water het kookpunt bereikt, Goede constante temperatuur van tussen de 50 en 75 moet je rijden. Je systeem moet je wel altijd goed ontluchten om overhitting te voorkomen en goede doorstroom te krijgen. Je cilinder hoor je met een moment tussen de 10 en 12 nm aan te draaien. Niet strakker anders heb je kans dat ie vast loopt op je tapeinden.
Ik heb gehoord 8 á 9 nm, zo heb ik het gedaan en zit ook vast genoeg. ben je moet uitkijken met die chinese prul anders breken er dingen af/draaid schroefdraad dol.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

een koppel van 8 a 9 nm? dit is geen echte b1 :?
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

kleine_duivel schreef:een koppel van 8 a 9 nm? dit is geen echte b1 :?
We hebben het ook over aandraaien van boutjes, niet over al die brute kracht die een chinees heeft :wink:
Plaats reactie