Minibike trekt niet op met Big Bore

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

Minibike trekt niet op met Big Bore

Bericht door Gast »

Ik zit met een probleem, ik probeer een minibike te tunen maar het wil maar niet lukken.

De volgende dingen zijn ik al geupgrade:
Rocket key
Race membraan
Race koppeling

Met deze upgrades liep de minibike goed, nu heb ik een big bore cilinder kit geinstalleerd en hij wil niet meer op trekken. Hij maakt wel de toeren maar wilt niet vooruit.

Aan de racekoppeling ligt het niet, want voordat de cilinder werd vervangen kon deze wel goed optrekken. De koppeling staat nu op z'n allerlichts ingesteld.

Het enige waar wij mee zitten is het pijltje op de zuiger, die staat nu met de pijl naar boven, zou dit de oorzaak kunnen zijn waarom de minibike niet wilt optrekken? Want hij maakt wel de toeren.

Ook zijn er verschillende maten sproeiers er onder gezet, zonder resultaat.
Gebruikersavatar
fryslan boppe
forum gebruiker
Berichten: 1910
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 11:45
Locatie: stiens

Bericht door fryslan boppe »

andere sproeier kopen een grotere



mvg,
lennart'
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb al de volgende sproeier maten geprobeerd: 0.6-0.75

Bij sproeier 0.75 verzuipt die en bij 0.65 draait die het beste, hij trekt alleen niet op.
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

als hij wel de toeren maakt ligt het waarschijnlijk wel aan de koppeling hoor. dat is de laatste link van je motor. kijk is of hij niet slipt of vet is. meschien loopt je achterwiel heel erg stroef en lopen je remblokken aan.

kijk is naar deze dingen.

mvg niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
PIR3lly

Re: Minibike trekt niet op met Big Bore

Bericht door PIR3lly »

Donnetje schreef:Het enige waar wij mee zitten is het pijltje op de zuiger, die staat nu met de pijl naar boven, zou dit de oorzaak kunnen zijn waarom de minibike niet wilt optrekken? Want hij maakt wel de toeren.
Dit zit volgens mij al fout.
De pijl moet naar de uitlaatpoort wijzen!!!

Controleer dit eerst maar eens voordat je er verder mee gaat rijden!
Gast

Bericht door Gast »

klopt de pijl moet naar de uitlaatpoord wijzen dit probleem heb ik even gehad.
dus omzetten die handel!
Gast

Bericht door Gast »

Ok, ik zal de zuiger omdraaien met de pijl naar de uitlaatpoort en daarna zal ik mijn bevindingen posten.

Weet iemand overigens waarom dit uit zou maken? Pijl naar de uitlaatpoort?
hun

Bericht door hun »

als de dat niet doet 'happen' de zuigerveereindjes in de uitlaatpoort en dan loopt de ciliinder en zuiger stuk.
Gast

Bericht door Gast »

het pijltje moet naar de uitlaatpoort wijzen en dan moet het wel gaan lukken met het optrekken groetjes en succes
Plaats reactie