Oud of nieuw model?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
marijnoo

Oud of nieuw model?

Bericht door marijnoo »

Ik vroeg me af of onderstaand model een oud of nieuw model is. Ik zag al wel dat de voorvork niet verstevigd is. De trekstarter is goedkoop plastic, maar dat is bij alle modellen zo (zover ik heb gezien).
Meer afbeeldingen vind je hier:

http://*geen sponsor*/luchtgekoeld.php

Afbeelding

Alvast bedankt!
Overigens weet ik dat alle Chineesjes ongeveer gelijk zijn, maar wil graag het nieuwste model. Als alleen de voorvork niet verstevigd is, kan ik ermee leven.
Overigens is het de luchtgekoelde van Nemeco. :)

PS Het is mijn eerste bike en ik moet dus nog kijken of ik het leuk ga vinden en het ook na enkele maanden nog gebruik. Daarom begin ik met een goedkope (moet daarbij ook nog eens leren rijden :oops:). :wink:
marijnoo

Bericht door marijnoo »

Overigens kost een crossertje maar een paar euro meer:

Afbeelding
Deze lijkt wel een stevigere voorvork te hebben en tevens iets luxere (lees: beter uitziende) handgrepen en remhendels.

De watergekoelde is me even wat te duur als eerste, die komt nog wel eens als het goed bevalt (als ik het leuk vind). :roll:

Graag advies en tips, alvast bedankt! 8)
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

die crossertjes zijn leuk voor door een veld te reiden maar mee springen zou ik niet. die heben nogal eens de nijging om te breken als je neer komt.

over die chinees : het is gewoon een chinees. er zal nooit veel verschil in zitten dus kies er maar gewoon een uit die je leuk vind.

grt niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
marijnoo

Bericht door marijnoo »

nylus schreef:die crossertjes zijn leuk voor door een veld te reiden maar mee springen zou ik niet. die heben nogal eens de nijging om te breken als je neer komt.

over die chinees : het is gewoon een chinees. er zal nooit veel verschil in zitten dus kies er maar gewoon een uit die je leuk vind.

grt niels
Dat van dat springen had ik al gelezen ja, was ik ook niet echt van plan. :lol: Hij is ook meer bedoeld voor een beetje leuk rijden in de buurt, zijn wat onverharde wegen hier waar nooit iemand komt, rij ik niemand in de weg en heeft niemand er last van. :wink:
Maar ik zie ook regelmatig chineesjes met versterking bij de voorvork (waar de voorvork aan het voorwiel vast zit) dus vraag me af of dit wellicht een nieuwer model is.
Bedankt iig, ik hoop op nog wat meer antwoorden. 8)
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ja dat is een iets nieuwer model :wink:
Midnight

Bericht door Midnight »

je hebt nog nieuwere met dubbele schijfrem voor en dat stuur is dan verbeterd ook. Weet niet of deze met powerfilter is zoniet dan is het niet de nieuwe
marijnoo

Bericht door marijnoo »

Powerfilter hebben ze bijna allemaal, als je de advertenties mag geloven. ;)
Bij bijna elke advertentie staat iets als:
*Supersterk frame!
*Verstevigde voorvork!
*Sportuitlaat!
*Powerfilter!
*etc... :roll:

Ik kijk altijd naar de foto's en als iets me niet duidelijk is, stuur ik ze soms een email, dat helpt meestal wel. :wink:
En dubbele remmen is ook bekend verschijnsel, maar dat zie je snel genoeg, die filter zie je meestal niet.

Iig bedankt! 8)
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

maare ik heb dezelfde hendels als die crosser en ik heb 2 remschijven voor een standaart goede power filter en stevige voorvork dat zijn de nieuwere
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Plaats reactie