Royal gaat 17.5mm carb onderzoeken

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Royal gaat 17.5mm carb onderzoeken

Bericht door royal »

Het zit me niet lekker..
Ik heb een 17.5mm carburateur van dellorto op mijn b1 replica zitten.
Er zit een abt-uitlaat op, een kleindere stationairsproeier in (30) en een A8 gasnaald. En toch zit er een sproeier van slechts 82 in :shock: .
Ik heb al vele malen de carburateur schoongemaakt en gecontroleerd of alles goed afsloot (membraan, spruitstuk etc.).

Ik heb een 17.5mm phva met handshoke en een bijbehorend spruitstuk, daar ben ik zeker van.

Normaal gesproken zou men een sproeier 94 er in zetten ongeveer.
Het gekke is, op mijn tai chi moest er een sproeier 78 in. Conclusie: het ligt niet aan mijn blok/cilinder maar aan de carburateur zelf dus.

Ik heb de carburateur al vaak schoongemaakt en uit elkaar gehaald.
Het enige wat ik me kon bedenken was dat de shoke niet goed af sluit.
Tevens heb ik de shoke nog nooit verwijderd gekregen, zat lekker vast.
Met wat geprul is nu dan ook de shoke verwijderd en de carburateur compleet gedemonteerd. Volgens mij sluit de shoke gewoon goed af..

Sinds ik de carb heb zijn de 2 extra aansluitingen dichtgemaakt (zijn ook echt lucht-/vloeistofdicht). Ik ga nu nog eens alles zuiver maken en goed doorblazen met de compressor. Ik heb weinig hoop maar ik blijf doorzoeken tot er een grotere sproeier in moet en het afstellen fijner gaat.

Op zich loopt de bike goed met een sproeier 82, maar ik wil weten waarom dat bij mij anders zou zijn dan bij anderen! Ik wil meer benzine --> smering! Met of zonder filter geeft geen ander resultaat.
Patrickn

Bericht door Patrickn »

zeker vreemd, ik zit met mijn 17.5 (phbn) toch wel in het 90 gebied 92/96 qua sproeiers
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Patrickn schreef:zeker vreemd, ik zit met mijn 17.5 (phbn) toch wel in het 90 gebied 92/96 qua sproeiers
Ik ook. Heb ook PHBN en sproeier 92 (stationair sproeier 34) en kan zeker nog groter. Alleen ik heb er een A7 gasnaald in zitten. De standaard gasnaald zou ik snel vervangen als die er nog in zit, is zowat recht namelijk en daar kom je niet ver mee..

Met deze carb setup loopt mijn bike echt hard! Zit zelf nog wel te expirimenteren met de afstelling..

En m.b.t. die choke, die heb je echt niet nodig!! Maar miss toch handig hem eens los te krijgen..

AE
Gebruikersavatar
Sharkbite
forum gebruiker
Berichten: 1104
Lid geworden op: za 15 okt 2005, 23:55
Locatie: Genk(Belgie)

Bericht door Sharkbite »

Ik heb exact dezelfde setup, ik rij eveneens met een A8 naald en 30 stationaire sproeier. Nu zit er bij mij een 92 hoofdsproeier in maar deze is dus enkele maten te groot. Ik ga morgen eens zien of een 80 bij mij goed gaat want voor de A8 naald was 92 net te arm en nu lijkt ie veel te rijk.
Als ik filter afhaal of opzet heeft bij mij ook geen enkel effect.
Ik zou zeggen als je mengsel goed is en je bike rijd lekker dan mag je blij zijn want dan rijd je bike zuinig.
[url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268[/url]
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=21268][img]http://img267.imageshack.us/img267/862/onderschriftzs0.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
royal
forum gebruiker
Berichten: 906
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 16:01
Locatie: Bladel

Bericht door royal »

Ja maar dan krijgt hij minder benzine+olie = grotere slijtage (of meer warmteontwikkeling). Maar je hebt misschien wel gelijk, als ie goed rijdt mooi afblijven..
Plaats reactie