rem afstellen?
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
rem afstellen?
Is er toevallig iemand die weet hoe je de rem van een b1 replica goed kan afstellen?
achterrem :
zet hem op het paddock ( als je die hebt ) en haal de ketting los. draai eerst aan het wiel en kijk hoe hij nu loop. loopt hij gewoon netje vloeit draai dan het imbusboutje wat naar binnen toe.(eest de bout die er omheen zit een stukje losdraaie ) draai nu weer en kijk of hij nog vloeiend loopt. doe dit net zo lang totdat hij de schijf net niet raakt
voorrem.
kijk eerst of de rem recht staat zoniet draai dan aan een grote schroef met grip er op totdat hij recht staat. voor de remblokken dichter op de schijf te zetten kijk maar naar het verhaal hier boven.
tip : houd de slag van de remblokken zo groot mogelijk en ga niet met je remkabel strakker zetten stellen want dan krijg je steeds minder remkracht.
hopelijk is dit duidelijk want zelf zou ik het denk niet snappen als ik niet wist hoe het moest
zet hem op het paddock ( als je die hebt ) en haal de ketting los. draai eerst aan het wiel en kijk hoe hij nu loop. loopt hij gewoon netje vloeit draai dan het imbusboutje wat naar binnen toe.(eest de bout die er omheen zit een stukje losdraaie ) draai nu weer en kijk of hij nog vloeiend loopt. doe dit net zo lang totdat hij de schijf net niet raakt
voorrem.
kijk eerst of de rem recht staat zoniet draai dan aan een grote schroef met grip er op totdat hij recht staat. voor de remblokken dichter op de schijf te zetten kijk maar naar het verhaal hier boven.
tip : houd de slag van de remblokken zo groot mogelijk en ga niet met je remkabel strakker zetten stellen want dan krijg je steeds minder remkracht.
hopelijk is dit duidelijk want zelf zou ik het denk niet snappen als ik niet wist hoe het moest
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Weet je wat het is met die remmen..? Vaak is het zo dat ze pas goed aangrijpen als je de remarm meer naar voren zet op de kabel. Laat je hem helemaal naar achter staan dan gaat het remblok iets naar binnen, dan weer uit en dan weer naar binnen en dat is het punt waar je de kabel strak moet zetten op de remarm, omdat daarna pas de meeste druk op de remblokjes komt!rodericky14 schreef:ik geb ook het probleem dat mijn bike heeeel slecht remt, voor en achter
Had het zelf ook namelijk!
Succes
AE
Laatst gewijzigd door AngelEyes op ma 19 jun 2006, 15:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaa, Ik heb wel iets opgestoken van het bezoek aan *HANK*..
Let op..:
Dat 6 hoekig boutje draai je los,(niet eraf, gewoon los).
Daarin zit een zwarte schroef met een imbus gat erin(HELE KLEINE imbus).
Draai die naar rechts of links terwijl je met een oog recht lang je schijf, zo tegen je remblokjes aankijkt..
Probeer het minste speling ertussen te laten(echt 0.1mm werk)
Vind je het goed, houd je inbus erin, dan draai je het 6 hoekig boutje weer vast.
Probeer het uit en je bent klaar!
(hoop dat je hier iets aan hebt)
Let op..:
Dat 6 hoekig boutje draai je los,(niet eraf, gewoon los).
Daarin zit een zwarte schroef met een imbus gat erin(HELE KLEINE imbus).
Draai die naar rechts of links terwijl je met een oog recht lang je schijf, zo tegen je remblokjes aankijkt..
Probeer het minste speling ertussen te laten(echt 0.1mm werk)
Vind je het goed, houd je inbus erin, dan draai je het 6 hoekig boutje weer vast.
Probeer het uit en je bent klaar!
(hoop dat je hier iets aan hebt)
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]