[b]Zelf je pocketbike monteren...[/b]

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

[b]Zelf je pocketbike monteren...[/b]

Bericht door Gast »

Hoi,

Ik heb me laten vangen door de pocketbike kribbels en ga mezelf een mooie chineese italbike kopen. Beste nieuwprijs die ik heb gevonden was bij http://www.*geen sponsor*/. Daar te koop voor 169 euro, zelfbouw.

Vrienden van me hebben al een chineese pocket gekocht, maar hebben die niet zelf gemonteerd. Nu blijkt trouwens dat verkopers die bikes toch maar snel-snel in elkaar steken. Dus doe ik het liever zelf en hopenlijk beter.

Mijn vraag: Is zelfbouw goed te doen?

Zijn er mensen die ook zelf hun chinees bikeje in elkaar hebben gestoken? Wat was je ervaring?
Die handleiding, is die duidelijk?

Alle hulp en tips zijn welkom.


Alvast bedankt,

PrePriani
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Ten eerste het is geen zelfbouw het is en blijft chinees maar het ligt eraan wat je in elkaar moet steken het hele motorblok inelkaarsteken of alleen de wielen eraandraaien en het stuur recht zetten

??!!!/??
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb de handleiding nog niet gezien, maar ik denk dat je werkelijk alles in elkaar moet steken. Ook de 2takt motor.

Gr.
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Je bedoelt denk ik dat als hij uit de doos komt dat je dan nog een antal dingen moet doen.. :wink:

Die dingen kan je makkelijk zelf doen, het is meestal het stuur recht zetten en alles nakijken. Als je dat gedaan hebt bezine erin en inrijden :wink:
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gast

Bericht door Gast »

yoep, hij komt uit de doos.

Het zou tof zijn, moest ik niet heel het motorblok in elkaar steken.
De rest lijkt me tot nu toe makkelelijk te monteren

Gr.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

PrePriani schreef:yoep, hij komt uit de doos.

Het zou tof zijn, moest ik niet heel het motorblok in elkaar steken.
De rest lijkt me tot nu toe makkelelijk te monteren

Gr.
dat hoeft niet joh!

alleen het stuur, de carburateur moet je misschien afstellen, en verder benzine mengen met olie en rijden maar!
Gast

Bericht door Gast »

hoi,

Dat klinkt goed.
Weet je of er in de handleiding staat hoe je de carburateur standaard moet instellen? Dat zou handig zijn.

Gr.
Gast

Bericht door Gast »

ik heb ook die italbike van honda80cc en je heft alleen het stuurtje uit te klappen en vastztten en de stepjes eropzetten.
en de carb. afstellen is simpel want er valt weinig aan af te stellen 8)
Plaats reactie