B1rep hapert, stotterd, sputterd,start moeilijk en houd in

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
straatrat

B1rep hapert, stotterd, sputterd,start moeilijk en houd in

Bericht door straatrat »

Hey, ik heb de zoekfunctie al gebruikt, en heb problemen gevonden die op het miine lijken maar niet de juiste info die ik nodig heb.

M'n bike hapert en stotterd, sputterd en houd zich in, strart ook moeilijk. Vooral in hoge toeren doet ie moeilijk en begint het.
Heb de carb al zuiver gemaakt, bougie vonkt goed.
Heb ook al gezocht maar vond niet dadelijk welke de goede afstand is voor de onontsteking, alhoewel deze niet los geweest is. Vorige week liep de bike gewoon goed.
Gast

Bericht door Gast »

zal een onstekingsprobleem zijn, al een andere bougie getest, die originele zijn niets waard, koop u een echte ngk.
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

Bericht door EVD »

het komt door het weer! (de warmte en vochtigheid)
als het weer omslaat dan loopt hij weer perfect!
heel veel mense hebben hier last van (ook ik vanochtend)
je zal hem opnieuw moete afstelle..en in jou geval een kleinere sproeier!


gr erik
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
marijnoo

Bericht door marijnoo »

EVD schreef:het komt door het weer! (de warmte en vochtigheid)
als het weer omslaat dan loopt hij weer perfect!
heel veel mense hebben hier last van (ook ik vanochtend)
je zal hem opnieuw moete afstelle..en in jou geval een kleinere sproeier!


gr erik
Klinkt bekend inderdaad, mijne rijdt altijd perfect, alleen de laatste keer (het was nogal broeierig en benauwd en niet veel later regen) reed hij gewoon minder fijn en leek hij inderdaad in te houden. Hopelijk is het volgende keer weer over, geen zin om met dit weer alles los te halen en te reinigen. :wink: :oops:
straatrat

Bericht door straatrat »

tacchini schreef:zal een onstekingsprobleem zijn, al een andere bougie getest, die originele zijn niets waard, koop u een echte ngk.
Dat wil ik wel doen maar heb al gehoort dat ik dan eerst een dikkere voetpakking voor mijn cylinder moet steken enz, anders raakt mijn piston de ngk-bougie, staat in het toppic van nrgizer denk ik, hij heeft dezelfde bike als mij. Door de sproeier zou raar zijn, heeft altijd goed gegaan met de sproeier die er nu inzit. Door het weer kan ook bijna niet denk ik, het is de voçorbije weken veel warmer geweest dan nu ( woon in België) en toen deed ie het wel goed+ dat de bike van m'n broer ook gewoon normaal werkt en dat is dezelfde bike. Het zal dus wel de ontsteking zijn, maar hoeveel mm moet die eigenlijk juist van het vliegwel staan bij zo'n bike? Owja het enige dat aan m'n bike veranderd is sinds de vorige rit is dat ik m'n waterpotje langs m'n kader gemonteerd heb
Patrickn

Bericht door Patrickn »

met een voelermaatjedan 0,35 mm tussen de bobine en vliegwiel
straatrat

Bericht door straatrat »

Patrickn schreef:met een voelermaatjedan 0,35 mm tussen de bobine en vliegwiel
Gewoon hetzelfde als bij een luchtgekoelde chinees dus . Thx
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

jup mischien de onsteking wel ja dat denk ik eigenlijk ook wel]



maar hoe kan het dat het aan het weer kan liggen dat je bike goed loopt of slecht ?? weten mensen hier meer over
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
straatrat

Bericht door straatrat »

perry1990 schreef:jup mischien de onsteking wel ja dat denk ik eigenlijk ook wel]



maar hoe kan het dat het aan het weer kan liggen dat je bike goed loopt of slecht ?? weten mensen hier meer over
Je luchtfilter zuigt gewoon warmere lucht op met dit warme weer weer dus zal ie iets minder goed optrekken enz. En als je bike op een vochtige plek staat zou dit mss je ontsteking kunnen aantasten ofzo.
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

ok weer wat geleert :P
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
straatrat

Bericht door straatrat »

Logica geld dus niet altijd voor een chinees blijkbaar, bougi vonkt goed, draai er een andere bougie in en hup probleem opgelost terwijl de oude toch goed vonkte :?
Gebruikersavatar
EVD
forum gebruiker
Berichten: 1405
Lid geworden op: ma 09 jan 2006, 16:55
Locatie: amersfoort Motor: SM pitbike
Contacteer:

Bericht door EVD »

het kan dat de vonk overslaat naar de zijkant! dus dan vonkt hij wel maar loopt niet lekkr!

grtz erik
[img]http://img186.imageshack.us/img186/5687/evdonderschriftcopyey6.jpg[/img]
straatrat

Bericht door straatrat »

EVD schreef:het kan dat de vonk overslaat naar de zijkant! dus dan vonkt hij wel maar loopt niet lekkr!

grtz erik
Ah, nouja, heb toch weer bijgeleert hiervan. Heb er nu een ngk bougie met het cijfer 8 ingedaan.
Bedankt iedereen voor de reacties
Robin_b1_replica

Bericht door Robin_b1_replica »

ik had eerst een NGK B8ES maar sinds ik er een B9ES in heb gedaan zijn bij mij alle problemen weg zoals het uitvallen als ik geen gas geef, het aantrekken lukt nu in 2-3 keer en eerst was dat wel 5 minute lang.
straatrat

Bericht door straatrat »

Robin_b1_replica schreef:ik had eerst een NGK B8ES maar sinds ik er een B9ES in heb gedaan zijn bij mij alle problemen weg zoals het uitvallen als ik geen gas geef, het aantrekken lukt nu in 2-3 keer en eerst was dat wel 5 minute lang.
De mijne nu met de b8 bougie 1xtrekken en het ding begint mooi stationair te lopen. Ik heb een b8 genomen om dat bij de brommerwinkel hier de b9 uitverkocht was.
Plaats reactie