Mountainbike remhevels

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Patrickn

Mountainbike remhevels

Bericht door Patrickn »

hoi,

heb ff een paar vraagjes over mountainbikeremhevels ik wil deze vdaag ook monteren.

waar te koop?
duur?
voorrem heef 2 remklauwen is dit hier ook op te bouwen of moet ik 1 laten vallen?
andere remkabels nodig ??

wie o wie heeft er antwoord voor mij

groeten
Robin_b1_replica

Bericht door Robin_b1_replica »

ik heb gewoon universele metalen remhendels gekocht bij de fietsenmaken. ze waren ongeveer 10 euro en ik heb bij mn voorwiel nu nog 1 rem maar het remt nog steeds even goed. :D en de remkabels wat je nu erop hebt kan je er gewoon voor gebruiken hoor :wink:
Laatst gewijzigd door Robin_b1_replica op ma 10 jul 2006, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Navy Green
forum gebruiker
Berichten: 620
Lid geworden op: za 27 mei 2006, 23:31
Locatie: Bunde

Bericht door Navy Green »

ik heb de hendels bij de fietsenwinkel gekocht
koste me 15 euro
ik heb 1 voorrem laten vallen, hij remt net zo goed nu.
en ik heb dezelfde kabels gebruikt :wink:
Patrickn

Bericht door Patrickn »

ok thnx voor de antwoorden, de remklauw rechtsvoor laat ik dus vallen, ga nu op weg naar de fietsemaker, laat het wel weten of het is gelukt

grtzz
Yankovich
forum gebruiker
Berichten: 400
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 18:12
Locatie: Nederland

Bericht door Yankovich »

Is er ook een manier om geen remklauw te laten 'vallen'?

Of moet je 1 remklauw laten 'vallen' als je er betere remhendels op wil doen?
Laatst gewijzigd door Yankovich op ma 10 jul 2006, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin_b1_replica

Bericht door Robin_b1_replica »

ja dat is er wel maar het heb tog geen nu om 2 remklauwen te hebben of je moet ze echt allebei op 0,1mm hoogstens gelijk hebben staan want ze zullen tog niet tegelijk afremmen omdat er 1tje altijd eerder remt dus mischien dat de 2e niet eens de schijf dan raakt. (dit heb ik mij ook laten vertellen hoor :wink: ) maar ik rijd nu ook met 1 remklauw in gebruik en die ander zou je er wel gewoon op kunnen laten zitten hor want hij zit tog niet in de weg
Yankovich
forum gebruiker
Berichten: 400
Lid geworden op: do 20 apr 2006, 18:12
Locatie: Nederland

Bericht door Yankovich »

Robin_b1_replica schreef:ja dat is er wel maar het heb tog geen nu om 2 remklauwen te hebben of je moet ze echt allebei op 0,1mm hoogstens gelijk hebben staan want ze zullen tog niet tegelijk afremmen omdat er 1tje altijd eerder remt dus mischien dat de 2e niet eens de schijf dan raakt. (dit heb ik mij ook laten vertellen hoor :wink: ) maar ik rijd nu ook met 1 remklauw in gebruik en die ander zou je er wel gewoon op kunnen laten zitten hor want hij zit tog niet in de weg

O ok. Maar met dat tegelijk remmen dat lukt niet omdat het chinese troep is en dus niet goed op elkaar is afgesteld? Want bij auto's denk ik wel dat dat gewoon kei nauwkeurig is. En bij motors ook.

En idd laat de andere remklauw erop zitten. Bijv. als de andere is versleten kun je de andere nog gebruiken.

Heeft iemand anders ook enige ervaring over tog 2 remklauwen te laten remmen?

P.S Kan iemand het verhaal van Robin bevestigen? Want ik twijfel of het wel klopt. Toen ik het las geloofde ik het wel. Maar toen ik dat rood gemarkeerde deel las, toen twijfelde ik een beetje.
Laatst gewijzigd door Yankovich op ma 10 jul 2006, 11:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Robin_b1_replica

Bericht door Robin_b1_replica »

ja maar bij auto en motors gaat het allemaal op oliedruk dus het word gelijk verdeeld. en aangezien dit alleen met kabels is lukt het precies afstellen (bijna) niet dus het maakt denk ik niet uit of het chinees is of fabrieksbike voor het afstellen van je remmen. ik heb ook gewoon mn andere remklauw voor als de ander versleten is. :wink:
Gebruikersavatar
TheRockit
forum gebruiker
Berichten: 306
Lid geworden op: di 24 jan 2006, 20:22
Locatie: 020
Contacteer:

Bericht door TheRockit »

Ik heb er een Avid FR5 remhendelset opgezet (voor fiets met schijfremmen) zijn niet goedkoop maar veel beter dan b.v. V-brake hendels...voor de voor rem een splitter van domino (scooter) gebruikt werkt perfect... is even een werkje om ze synchroon te krijgen.. maar dan rem je ook gelijk goed...
[img]http://www.xs4all.nl/~therocki/index/JDsmall.JPG[/img]
http://www.xs4all.nl/~therocki
Lap Time Poeldijk - 911 Rep.
[img]http://members.upc.nl/j.bakker57/forums/laprec.JPG[/img]
Gebruikersavatar
perry1990
forum gebruiker
Berichten: 1022
Lid geworden op: wo 22 feb 2006, 22:21
Locatie: *geen sponsor*
Contacteer:

Bericht door perry1990 »

en ja er is een mogelijkheid om 2 remmen er gewoon op aan te sluiten je kan netzoals bij je standaart remhendels een gat boren in je handel en daar dat verloopstukje tussen doen en dan de kabels er weer op dus het moet wel degelijk kunnen
Groeten perry

[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=11651][img]http://img344.imageshack.us/img344/5922/afbeelding002gb9.jpg[/img][/url]
Plaats reactie