Zelf lassen uitlaat

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Minimotorman

Zelf lassen uitlaat

Bericht door Minimotorman »

Weet iemand hier hoe je zelf een uitlaat berekent? En of het de moeite waard is om bijvoorbeeld een gp1 technigas na te maken of dat de onderdelen meer kosten als een uitlaat nieuw?

Ben wel benieuwd namelijk. Als iemand bronnen of literatuur voor me heeft hoor ik het graag.
$*_pocketbiker_*$

Bericht door $*_pocketbiker_*$ »

ik weet het zelf niet maar ik denk dat je daarover veel informatie bij "zelfbouw" kan vinden :wink:

succes
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Het berekenen van de uitlaat gaat aan de hand van het motorblok en een daaraan gekoppelde computer! Verder weet ik daar ook niet veel van. Laat je een uitlaat maken, dan istie wel echt afgestemd op jouw blok en zal je er het beste resultaat mee behalen!
Denk verder wel dat het goedkoper en vooral makkelijker is om een GP1 te kopen..
Minimotorman

Bericht door Minimotorman »

Kijk makkelijker hoeft van mij niet. De reden dat ik een chinees heb gekocht is omdat ik het sleutelen aan me brommer mis. En volgens mij hoef je je motorblok niet aan je pc te koppelen maar zijn er ook programma's die aan de hand van een poortmap al een hele beste uitlaat kunnenh berekenen. Heeft iemand een idee wat voor programma's dit zijn? Ab-tuning misschien. En wat platen staal ongeveer kosten?
Gebruikersavatar
mini-biker15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 09:15
Locatie: nieuwendijk

Bericht door mini-biker15 »

Minimotorman schreef:Kijk makkelijker hoeft van mij niet. De reden dat ik een chinees heb gekocht is omdat ik het sleutelen aan me brommer mis. En volgens mij hoef je je motorblok niet aan je pc te koppelen maar zijn er ook programma's die aan de hand van een poortmap al een hele beste uitlaat kunnenh berekenen. Heeft iemand een idee wat voor programma's dit zijn? Ab-tuning misschien. En wat platen staal ongeveer kosten?
Ik weet wel iemand(srry ben zijn naam vergeten.. op het puchforum staat het wel) die maakt uitlaat berekeningen voor 10 of 15 euro ofzo... kan je hem zelf lassen.

Het boek van Bell staat ook in hoe je het zelf kan berekenen. Maar dat kost iets van 30 euro... (of een download staat hier ook nog ergens :P )
wilt weer een minibike :P
Gebruikersavatar
Xseron
forum gebruiker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 13 nov 2005, 10:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Xseron »

Het boek van Bell staat ook in hoe je het zelf kan berekenen. Maar dat kost iets van 30 euro... (of een download staat hier ook nog ergens )
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... raham+bell :wink:
Chinese bike:
14 mm Carb met powerfilter
Tecnigas Gp1
Strakke koppelingsveren
rocketkey
Minimotorman

Bericht door Minimotorman »

thanx ga het eens op me gemak doorlezen en dan kijken of ik er zelf uit. Maar eventuele programma's zijn nog steeds welkom.
Plaats reactie