blata B1 replica ...............MT-A4

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

blata B1 replica ...............MT-A4

Bericht door Gast »

ik was van plan een blata B1 replica te halen had ik ook gedaan dacht ik. Tot ik in het boekje keek daar stond in MT-A4 en deze bike heeft 6,7 pk inplaats van wat een blata B1 replica zou hebben (8,5 pk).
Maar hij ziet er exact het zelfde uit voor de rest het blok en al.
Wat is dan het verschil van deze bikes?
en hoe zit het met die pk's?


Gr. Dennis
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

als die blata replica's 8.5 pk zouden hebben, waarom reed ik met mijn echte b1 met juniorrestrictor (dus het vermogen nog van een juniorenmachine ,5.5 pk) die b1 rep's nog steeds voorbij op het rechte stuk?

b1 replica is trouwens hetzelfde als mt4 :wink:
Gast

Bericht door Gast »

ok dank je wel die info hed ik ff nodig gewoon !CENCUUR! dus dat 8.5 a 9 pk .
Gast

Bericht door Gast »

en die b1 replica de marlboro die hank getuned had die had voordat ze begonnen al 8.2 pk die was dus niet standaard :roll:
speedydevil

Bericht door speedydevil »

JA die 8.5pk is op de krukas.En Tim jij blijft die b1 rep voor omdat je gewoon een betere cilinder hebt en betere bandjes enz.
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

betere bandjes voor het rechte stuk? :roll:

en cilinder: 5.5 pk reed ik mee, en rijd b1 rep voorbij...hoe zou dat komen? :roll:

en de "hank bike " die 8.2 pk was er inderdaad, maar trekkracht totaaaaaal niet. lees anders het topic maar door...

edit: uit het topic van "hank's testbike"
ab-tuning schreef:We hebben geloof ik de best lopende chinees in nederland als testbike, want het vermogen viel alles mee. :D

Het topvermogen ligt rond de 8 (!) Pk, maar echt trekken doet ie niet, 't is één vermogenspiek.

Maar meer volgt binnenkort..........
Gast

Bericht door Gast »

Ok ze zijn dus alemaal het zelfde maar hoe hard loopt het dan want want die van mij gaat echt niet harder dan 50 / 55 kmph volgens mij .
En als ik optrek gebeurt er eigelijk weing tot op een gegevenmoment dan maakt ie heel veel toeren en trekt ie een stukkie ,maar dat is dan ook meteen afgelopen.
rodericky14

Bericht door rodericky14 »

het licht ook aan je vertanding als je een groot achtertandwiel hebt trekt je bike beter
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

G3iT schreef:Ok ze zijn dus alemaal het zelfde maar hoe hard loopt het dan want want die van mij gaat echt niet harder dan 50 / 55 kmph volgens mij .
En als ik optrek gebeurt er eigelijk weing tot op een gegevenmoment dan maakt ie heel veel toeren en trekt ie een stukkie ,maar dat is dan ook meteen afgelopen.
55 per uur topsnelheid klopt wel, en dat "trekt een stukkie" :

hank schreef:
Nu wordt het probleem met de koppeling gelijk duidelijk, namelijk als we een aangrijp toerental van 8300 toeren aannemen en er vanuitgaan dat de koppeling na 1000 toeren vastzit dan kan een ieder zien dat we het top vermogen missen en zeker het beste koppel.
Stel dat de koppeling te hoog in toeren wordt afgesteld (wat in veel gevallen ook gebeurd) dan zal de bike dus niet goed oppakken en trekken en dus met veel slip rondrijden.
en zijn testuitdraai die dat verhaal duidelijk maakt : http://img221.imageshack.us/img221/2776 ... 0013gq.gif
Gebruikersavatar
Henry
forum gebruiker
Berichten: 73
Lid geworden op: zo 02 jul 2006, 15:16
Locatie: Staphorst

Bericht door Henry »

Maar nu heb je weer nieuwere blokken voor de B1 replica waar AL op de trekstarter staat. Dat zijn de nieuwere blokken :wink:

Groeten Henry
Pasini MPR 50cc

50cc Open
Gast

Bericht door Gast »

ok bendankt het gaat dus maar 55 ipv 85/100 hahaha!
en hij trekt pas op het laatste momente en dan is het meteen afgelopen ,dus er moet nog heel veel aan gebeuren om om het een beetje goed te laten lopen :lol:
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

als je er een goede uitlaat en een goede koppeling onderzet schiet het al aardig op :wink:

mocht je dat willen, pb *hank* :idea:


en die nieuwere replica dinges, stond ook wat @ trekstart en had alu radiator...en er reed nog 1 met gewone maar ze gingen evenhard, dus dat nieuwe blok geloof ik nie veel van...gewoon dingetje van de fabriek erop ofzo?
Gast

Bericht door Gast »

ok bedankt jongens . :)
en ja ik was idd al vanplan het een en ander te gaan kopen bij hank an abt :twisted:
Plaats reactie