heeft een 'race volle krukas' veel zin?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Thijs van Rooy

heeft een 'race volle krukas' veel zin?

Bericht door Thijs van Rooy »

ik zat net te kijken op *geen sponsor*.nl, en ze hebben daar ook een volle racekrukas te koop voor maar 29,95 :shock:

mijn vragen:

1)heeft het monteren van de snellere krukas wel zin en is ie ook daadwerkelijk beter?

2)ik hoor veel op het forum hier dat er niet zo veel te klagen is over de stadaard krukas klopt dit?

3) zijn er mensen die dit product al hebben gekocht en gebruikt hebben?

4) ik hoor ook vaak dat als je een krukas koopt, dat je deze moet 'centreren'. wat is dit precies en hoe moet je dit doen?

ik zou hem wel graag willen kopen maar als het niet veel zin heeft of het is heel moeilijk om te vervangen dan laat ik het liever zitten :) .


alvast bedankt!

thijs van rooy
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ik heb zo'n ding @ me ex-bike gehad, geen idee of het veel uitmaak, ik had het idee dat het wat meer "gelijk" liep.

dus: koop voor dat geld liever iets anders :wink:
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

oke bedankt...



WIE WEET HOE JE EEN KRUKAS MOET CENTEREN!? :lol:
steefke

Bericht door steefke »

moet je het blokje in elkaar zetten en dan aan de buitenkante van de krukas een paar kliene tikjes geven met een houte of rubbere hammer.
als het goed is draait de krukas dan soepeler
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

das meestal dat je je krukas ff een tik links en dan een tik rechts geeft na het monteren van je motorblok delen tegen elkaar.
waarom............... nou voor het monteren van je krukas, stook je je carters warm met een gasbrandertje(met zo'n blikje campinggas der in, kleine blauwe blikjes zijn dat)
als een catrehelft warm is en het gat groot genoeg is uit gezet laat je je krukas hier snel in zakken tot ie niet meer verder kan!!( stook em goed warm, anders moet je op je krukas gaan slaan en sla je je lagers aan gort en ook je krukas!!)
doe dit ook het zelfde met de ander kant( vergeet niet de pakking of vloeibare pakking er tussen te leggen als je de andere carter helft terug monteerd!!)

laat het spul compleet ff afkoelen voor een 10 a 15 min.

draai ff aan de krukas na die tijd, zal dan zwaar draaien, pak iid een kunstof of houten hamer, geef een tik links en dan een tik rechts.
meestal is dit maar 1 malig nodig en zou ie soepel moeten draaien.

ohh ik vergeet 1 ding te vertellen.
monteer eerst de lagers op je krukas!!! en niet eerst de lagers in je blok en dan de krukas der in , dan sla je als nog je lagers kapot als je het zo doet!!

groetjes ba searcher!!
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

kijk dat bedoelde ik nou... bedankt voor de uitleg

zijn er verder nog dingen waar ik op moet letten als ik een krukas verwissel?
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

dat je je spie van je vliegwiel wel aan de goede kant houd van je motorblokje, anders kan je het opnieuw gaan doen!! :lol:
Thijs van Rooy

Bericht door Thijs van Rooy »

en verder is het niet heel erg moeilijk om een krukas te verwisselen...

dan heb ik er denk ik binnenkort een racing krukas in!! :wink:

bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

nee , verder is het niet zo moeilijk om een krukas te wisselen hoor, je moet het wel doen zoals ik het hierboven uitgelegd heb, dan heb je het meeste en het langste plezier van je lagers en je krukas!

ik heb al vaak genoeg gezien bij de jeugd tussen de 16 en 18 jaar die het toch anders proberen te doen, en vaak het zooitje aan gort slaan!!
dus bij deze lees dit nou ff en je kan vrij lang met je spullen doen ...... het is gewoon kwestie van logisch nadenken(teminste als je een beetje technische kennis hebt).
Plaats reactie