verzuipen???????

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gast

verzuipen???????

Bericht door Gast »

ik heb mijn sendai aikido uit elkaar gehad en de carburateur gereinigt ook heb ik een tnt filter gemonteerd .
maar nu heb ik het volgen probleem hij verzuipt telkens waardoor hij niet wil starten. en als hij wel start en geef flink gas verzuipt hij weer. wat moet ik hier aan doen wie weet raad???????? :shock: :shock:
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

heb je de shoke dan nog aan staan ? het kan ook zijn dat hij er nog niet warm genoeg voor is. probeer is rustig steeds iets meer gas te geven.


grt niels
http://video.google.nl/videoplay?docid=-849845263071309493
Gast

Bericht door Gast »

nylus schreef:heb je de shoke dan nog aan staan ? het kan ook zijn dat hij er nog niet warm genoeg voor is. probeer is rustig steeds iets meer gas te geven.


grt niels
heb de choke 100 procent zeker uit staan en als ik hem start als hij koud moet de choke toch open en zelfs bij een koude start verzuipt hij
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

probeer je carb. eens leeg te maken, door gewoon ff je benzinekraan
dicht te draaien. Als hij leeg is opnieuw open zetten, ff wachten en dan
even later proberen te starten. Speel ook met je gas...als je dat al doet,
geen gas geven als je niet trekt ;) en zo weinig mogelijk als het kan.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Falco

Bericht door Falco »

kijk je gasnaald anders ff na, moet wel op de middelste stand staan als ie op de onderste staat is het mengsel te rijk
speedydevil

Bericht door speedydevil »

Hier de dingen die je kan/moet doen

-Cabarateur schoonmaken
-Sproeier doorblazen
-Stationair schroef afstellen
-Met de Gasnaald spelen

Ik hoop voor je dat het lukt

Nog succes verder me je bike
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

omdat je een ander filter heb is je luchttoevoer anders geworden . je krijgt dus meer of minder lucht. dat is dus gewoon beetje klooien met je gasnaald.
Gast

Bericht door Gast »

hondaxtreme schreef:omdat je een ander filter heb is je luchttoevoer anders geworden . je krijgt dus meer of minder lucht. dat is dus gewoon beetje klooien met je gasnaald.


krijg van een tnt filter meer of minder lucht
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Dat weet je alleen als je je carb afstelt, gaat hij beter met een grotere sproeier dan krijgt hij meer lucht, gaat hij beter met een kleinere sproeier dan krijgt hij minder lucht, ook de stand van je gasnaald kan verbetering brengen: hoger is meer benzine als je meer lucht krijgt en lager is minder benzine als hij minder lucht krijgt. Daarna kijk je naar je bougie want die moet koffie-met-melk-bruin zijn.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Plaats reactie