Mini scootertje choke

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Lonneke

Bericht door Lonneke »

ja maar dan heb je alsware 2 uitknoppen :S
1 op het stuur en dan die ''choke''
en in het boekje staat ook dat het een choke is maja, of zijn die chinezen vaker zo vaag? ;)
Maar ik heb een scootertje en jij een racertje of maakt dat niet uit?
Kapot lopen zal het iig niet doen lijk mij :D
Trouwens als hij rijd dat rijd ie behoorlijk vind ik voor zo'n ding :D
minimaster

Bericht door minimaster »

Wat boeit het nou of ie aan of uit staat. Als ie loopt is het toch goed :?:
Lonneke

Bericht door Lonneke »

ja ok, maar voor t geval dat wil ik alles gewoon zeker weten :)
speedydevil

Bericht door speedydevil »

:roll:

Heb je nu een handchoke aan je carburator zitten of een aan het stuur.
Trouwens als hij maar loopt dat is onzin... :wink:
Als je choke naar boven staat dicht dus dan krijgt hij meer benzine dan lucht.Dit is goed voor het warmlopen van je motortje laat de choke ongeveer 30 a 40 sec dicht.Daarna zet je hem open en ga je met de stationairschroef spelen. Zorg ervoor dat je motortje lekker blijft lopen en niet uitvalt.Als je met je choke dicht blijft rijden zal niet alleen je motortje inhouden maar zal de bougi ook een zwarte kleur krijgen door te min zuurstof.Dit zal slechte gevolgen zijn voor de toch al niet zo lang meegaande cilinder en zuiger,
Lonneke

Bericht door Lonneke »

speedydevil schreef::roll:

Heb je nu een handchoke aan je carburator zitten of een aan het stuur.
Trouwens als hij maar loopt dat is onzin... :wink:
Als je choke naar boven staat dicht dus dan krijgt hij meer benzine dan lucht.Dit is goed voor het warmlopen van je motortje laat de choke ongeveer 30 a 40 sec dicht.Daarna zet je hem open en ga je met de stationairschroef spelen. Zorg ervoor dat je motortje lekker blijft lopen en niet uitvalt.Als je met je choke dicht blijft rijden zal niet alleen je motortje inhouden maar zal de bougi ook een zwarte kleur krijgen door te min zuurstof.Dit zal slechte gevolgen zijn voor de toch al niet zo lang meegaande cilinder en zuiger,
hey epc iemand ;) was het gister leuk in eindhoven ;)
maar eh de choke zit op de carb, en ik kan m met een knopje uitzetten op het stuur.
Maar ik kan de choke niet uitzetten want dan valt het scootertje meteen uit. Dus laten we m er de hele tijd opstaan...... wij blijven dus rijden met het schuifje naar beneden (choke open dus)
Plaats reactie