semi synthetishe olie

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
edjuh92

semi synthetishe olie

Bericht door edjuh92 »

hallo ik heb nog een minibike gekocht (chinees) maar ik heb altijd semisynthetishe olie gebruikt om te mengen
is dit wel goed :?: :?:

k heb de zoekfunctie al gebr.
Franky

Bericht door Franky »

Ja das de beste olie die je der in kan doen volgens mij!
edjuh92

Bericht door edjuh92 »

maar iedereeen zegt volsynthetisch :?
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

edjuh92 schreef:maar iedereeen zegt volsynthetisch :?
zeg ik ook :lol:
Gebruikersavatar
Justin
forum gebruiker
Berichten: 1987
Lid geworden op: zo 25 dec 2005, 17:50
Locatie: Langeraar

Bericht door Justin »

Me 2! Volsynthetisch is beter voor je clinder en zuiger en volgens mij ook voor je uitlaat.

Franky, jij ben gewoon in de war :lol:
[url=http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=125081#125081][color=red][b]Hapsnap/Interfastfood Bike TEKOOP-EVT OOK IN ONDERDELEN. [/b][/color][/url]
edjuh92

Bericht door edjuh92 »

oke maar ik had bij me eerste minibike
een ander soort olie gebr . die ze bij de benzinepomp zijden maar dat bleek geen mengolie te zijn , maar hij doet het nog steed goed naa ong. 20 tankjes
maar ik wilde niet nog is een fout maken .
maar semisynthetische olie is tog ook olie om te mengen en dat is tog ook wel goed genoeg?? :?
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

edjuh92 schreef:oke maar ik had bij me eerste minibike
een ander soort olie gebr . die ze bij de benzinepomp zijden maar dat bleek geen mengolie te zijn , maar hij doet het nog steed goed naa ong. 20 tankjes
maar ik wilde niet nog is een fout maken .
maar semisynthetische olie is tog ook olie om te mengen en dat is tog ook wel goed genoeg?? :?
als je maar niet denkt dat ik dat in mijn blata ga gooien :wink:

maar in chinees zou het moeten kunnen...het gaat net zo snel kapot zonder goede olie met die dingen :lol:
edjuh92

Bericht door edjuh92 »

oke bedankt :)
kits

Bericht door kits »

[quote="kleine_duivel"][quote="edjuh92"]oke maar ik had bij me eerste minibike
een ander soort olie gebr . die ze bij de benzinepomp zijden maar dat bleek geen mengolie te zijn , maar hij doet het nog steed goed naa ong. 20 tankjes
maar ik wilde niet nog is een fout maken .
maar semisynthetische olie is tog ook olie om te mengen en dat is tog ook wel goed genoeg?? :?[/quote]

als je maar niet denkt dat ik dat in mijn blata ga gooien :wink:

maar in chinees zou het moeten kunnen...het gaat net zo snel kapot zonder goede olie met die dingen :lol:[/quote]

Dom praat van kleine duivel!
Deze meneer is net zo zuinig op zijn bike als jou en wil hem net zo min stuk rijden als dat jij dat wilt!Dat de jouwe nu een fabrieksbike is staat hier totaal buiten!
Het grote verschil van vol- en semisyntheet is eigenlijk het feit dat je met een volsyntheet dunner kan smeren (tot 1:100 i.p.v.1:50).Aangezien het bij de meeste bikes beter is om tussen de 1:25 en 1:50 te smeren maakt het in dit geval niet zoveel uit,maar de volsyntheet zal minder stinken en minder vuil en afzetting in het blok en op de zuiger achterlaten en is dus daarom meer geschikt voor deze hoogtoerige motoren en houd ze langer goed!
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

dat domme praat....ik had hier eerst ook half-syn in me chinatje :wink:
edjuh92

Bericht door edjuh92 »

ik weet genoeg :D
Plaats reactie