-{ CHINESE CROSSER }- update pag 1.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Crosser / Racer....

Racer 8)
43
61%
Crosser :P
28
39%
 
Totaal aantal stemmen: 71

sebastiaan*

Bericht door sebastiaan* »

Ik heb ook al vaker gehoord dat het frame van zo`n chinese crosser niet het sterkste frame is :shock: ,. dus ben ik van het plan het frame te versterken,, dit ga ik waarschijnlijk doen met staal op de plaatsen waar het frame zeer zwak is .. . :lol: . Maar dit heeft volgens mij een probleem door dat extra staal word de bike natuurlijk zwaarder.. en zal hij minder snel acceleren... wat voor tuning part kan ik het beste kopen om ervoor te zorgen dat het acceleratie niveau niet omlaag gaat 8) ....
Gebruikersavatar
minibike 4 live
forum gebruiker
Berichten: 616
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 21:16
Locatie: In De schuur
Contacteer:

Bericht door minibike 4 live »

big bore cilinder

werkt het best :lol:
Alles Staat te koop

van frames tot blokken tot banden
sebastiaan*

Bericht door sebastiaan* »

dus iets als een sportkoppeling zal niet zoveel verschil maken 8) .,.,,?
Gebruikersavatar
ferryn
forum gebruiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 11 apr 2006, 14:51
Locatie: 3de Doos Rechts
Contacteer:

Bericht door ferryn »

sebastiaan* schreef:Ik heb ook al vaker gehoord dat het frame van zo`n chinese crosser niet het sterkste frame is :shock: ,. dus ben ik van het plan het frame te versterken,, dit ga ik waarschijnlijk doen met staal op de plaatsen waar het frame zeer zwak is .. . :lol: . Maar dit heeft volgens mij een probleem door dat extra staal word de bike natuurlijk zwaarder.. en zal hij minder snel acceleren... wat voor tuning part kan ik het beste kopen om ervoor te zorgen dat het acceleratie niveau niet omlaag gaat 8) ....
uitlaat kan in principe wel,als je bij de technigas tussen de flens en de rest een langere buis zet,dat het wel past!! kan lukken,hoeft niet
maar anders andere cilinder, evt bigbore met hogedruk of boosterpoorten
en racekrukas en koppeling voor hem goed af te stellen

Technigas:
Afbeelding
[quote="Divirion"]De zoekfunctie geeft pas een hoop vermogen.

[img]http://i92.photobucket.com/albums/l5/Divirion/zoeken.jpg[/img][/quote]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

minibike 4 live schreef:big bore cilinder

werkt het best :lol:
uitlaat is toch echt mege belangerijk in 2takt tuning hoor :? ?
Gebruikersavatar
crosser
forum gebruiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 21 mar 2006, 22:04
Locatie: veghel
Contacteer:

Bericht door crosser »

ja en ik denk dat je er een moet omlasse om hem op een crosser te krijgen.
[size=100][color=green][url=http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=9728503&uid=3963795&members=1]Mijn Crosser[/url](nummer 1 is van mij)
- nieuwe koppelingsschoen + veren
- alu ronsel
- licht voor + achter
- korte remhendels[/color][/size]
nibbles

Bericht door nibbles »

ferryn schreef:
sebastiaan* schreef:Ik heb ook al vaker gehoord dat het frame van zo`n chinese crosser niet het sterkste frame is :shock: ,. dus ben ik van het plan het frame te versterken,, dit ga ik waarschijnlijk doen met staal op de plaatsen waar het frame zeer zwak is .. . :lol: . Maar dit heeft volgens mij een probleem door dat extra staal word de bike natuurlijk zwaarder.. en zal hij minder snel acceleren... wat voor tuning part kan ik het beste kopen om ervoor te zorgen dat het acceleratie niveau niet omlaag gaat 8) ....
uitlaat kan in principe wel,als je bij de technigas tussen de flens en de rest een langere buis zet,dat het wel past!! kan lukken,hoeft niet
maar anders andere cilinder, evt bigbore met hogedruk of boosterpoorten
en racekrukas en koppeling voor hem goed af te stellen

Technigas:
Afbeelding

hee,
als je die TGgp1 nou naast je minicrosser plaatst en dat zou mischien mogelijk zijn alvolgt;
waar dat rode rondje staat als je dat los maakt een dan een buis gaat omlassen kan je wel een TGgp1 opzetten

MVG Kenny
Gebruikersavatar
ferryn
forum gebruiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 11 apr 2006, 14:51
Locatie: 3de Doos Rechts
Contacteer:

Bericht door ferryn »

nibbles schreef:
ferryn schreef:
sebastiaan* schreef:Ik heb ook al vaker gehoord dat het frame van zo`n chinese crosser niet het sterkste frame is :shock: ,. dus ben ik van het plan het frame te versterken,, dit ga ik waarschijnlijk doen met staal op de plaatsen waar het frame zeer zwak is .. . :lol: . Maar dit heeft volgens mij een probleem door dat extra staal word de bike natuurlijk zwaarder.. en zal hij minder snel acceleren... wat voor tuning part kan ik het beste kopen om ervoor te zorgen dat het acceleratie niveau niet omlaag gaat 8) ....
uitlaat kan in principe wel,als je bij de technigas tussen de flens en de rest een langere buis zet,dat het wel past!! kan lukken,hoeft niet
maar anders andere cilinder, evt bigbore met hogedruk of boosterpoorten
en racekrukas en koppeling voor hem goed af te stellen

Technigas:
Afbeelding

hee,
als je die TGgp1 nou naast je minicrosser plaatst en dat zou mischien mogelijk zijn alvolgt;
waar dat rode rondje staat als je dat los maakt een dan een buis gaat omlassen kan je wel een TGgp1 opzetten

MVG Kenny
daar had ik het over :lol:
kan je proberen :wink:
[quote="Divirion"]De zoekfunctie geeft pas een hoop vermogen.

[img]http://i92.photobucket.com/albums/l5/Divirion/zoeken.jpg[/img][/quote]
chrisje

Bericht door chrisje »

[quote="ferryn"][quote="nibbles"][quote="Super 7"]Denk dat een crosser zo kapot is en je er weinig aan hebt om echt te crossen.
Met een racer kun je naar de kartbaan en legaal "knallen" !
Veel plezier ermee.[/quote]

hee,
dit slaat dus nerges op hé! ik heb zelf een crosser en een racertje. met die crosser kan je gewoon door het bos alleen natuurlijk niet door dikke blubber en dik en/of diep zand. ik rij met mijn crosser ook gewoon een klein rondje door een stukje bos en over een gras veldje. hij trekt het tot nu toe goed.
mijn crosser is wel kapot gegaan (de gaskabel) maar dat was gewoon op het asvalt (legaal terein).
kappen kan je ook van een crosser spuiten. je haalt de kappen er af en je gaat ze schuren ontsmetten e.d. en spuiten maar.

MVG Kenny[/quote]
klopt,
je moet dan wel niet hoog gaan springen he :wink:
want dan gaat ie wel snel kapot.
maar als je rustig door bossen gaat rijden, zou ik je een schuimfilter aanraden(kost ong. 15euro) :wink:
maar crosser mag ook op een kartbaan dus dat is geen probleem :wink:[/quote]


Mag je met een crossr op een kartbaan:S:S:S????
chrisje

Bericht door chrisje »

[quote="ferryn"][quote="nibbles"][quote="Super 7"]Denk dat een crosser zo kapot is en je er weinig aan hebt om echt te crossen.
Met een racer kun je naar de kartbaan en legaal "knallen" !
Veel plezier ermee.[/quote]

hee,
dit slaat dus nerges op hé! ik heb zelf een crosser en een racertje. met die crosser kan je gewoon door het bos alleen natuurlijk niet door dikke blubber en dik en/of diep zand. ik rij met mijn crosser ook gewoon een klein rondje door een stukje bos en over een gras veldje. hij trekt het tot nu toe goed.
mijn crosser is wel kapot gegaan (de gaskabel) maar dat was gewoon op het asvalt (legaal terein).
kappen kan je ook van een crosser spuiten. je haalt de kappen er af en je gaat ze schuren ontsmetten e.d. en spuiten maar.

MVG Kenny[/quote]
klopt,
je moet dan wel niet hoog gaan springen he :wink:
want dan gaat ie wel snel kapot.
maar als je rustig door bossen gaat rijden, zou ik je een schuimfilter aanraden(kost ong. 15euro) :wink:
maar crosser mag ook op een kartbaan dus dat is geen probleem :wink:[/quote]


Mag je met een crossr op een kartbaan:S:S:S????
Gebruikersavatar
ferryn
forum gebruiker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 11 apr 2006, 14:51
Locatie: 3de Doos Rechts
Contacteer:

Bericht door ferryn »

op de meeste wel, hier in Echt mag het ook!!!
en niet dubbelposten graag :wink:
[quote="Divirion"]De zoekfunctie geeft pas een hoop vermogen.

[img]http://i92.photobucket.com/albums/l5/Divirion/zoeken.jpg[/img][/quote]
chrisje

Bericht door chrisje »

oww das wel lekker dan.. ik rij bij van der ende in poeldijk ( den haag )
en daar heb ik er nog nooit 1 zien rijden.. ik weet neit of het mag maar zou wel raar staan.. zoon corsser tussen al die racers ..
:wink: :wink:
vivala-dorst

Bericht door vivala-dorst »

eey ik heb ook een mini crosser en het zwake punt van die dinge is het frame en de achter veer. dus als je het frame verstevigt of het liefst een hele nieuwe zelf na maken van orginele en een andere veer er op. dan kan je er zekker wel door het bos crossen en jumpe. en mss is het ook wel handig als je een voorvork met echte vering er op zet
Gebruikersavatar
crosser
forum gebruiker
Berichten: 297
Lid geworden op: di 21 mar 2006, 22:04
Locatie: veghel
Contacteer:

Bericht door crosser »

mijn veer en frame houden dat wel maar mun blokje kan dat niet af(vooral de koppeling)
[size=100][color=green][url=http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=9728503&uid=3963795&members=1]Mijn Crosser[/url](nummer 1 is van mij)
- nieuwe koppelingsschoen + veren
- alu ronsel
- licht voor + achter
- korte remhendels[/color][/size]
vivala-dorst

Bericht door vivala-dorst »

ja koppeling is bij mijn ook al 2 keer gebroke :D en me veer is 1 keer gebroken da buisje wa er in sit geschuurt :D
Plaats reactie