tik in cijinder
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
@ Nylus: zelf een alu voetpakking maken gaat gemakkelijk alu is een gemakkelijk te bewerken metaal.
@ Kolck: dacht dat je een watergekoelde had dan is het natuurlijk veel moeilijker om een andere koppakking te steken maar als hij luchtgekoeld is dat verklaard al veel.
@ Kolck: dacht dat je een watergekoelde had dan is het natuurlijk veel moeilijker om een andere koppakking te steken maar als hij luchtgekoeld is dat verklaard al veel.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Eigenlijk maakt het nu niet uit of u een dubbel voetpakking gebruikt of een dubbele koppakking, bij bijde zal de compressie ruimte vergroten waardoor er een kleinere compressie verhouding zal zijn ..kolck schreef:oke bedankt voor de antwoorde het probleem is opgelost door de dubbele voetpakking heeft ook weer meer comp
De bedoeling is om met de voetpakking de zuigerkop gelijk te zetten aan de onderzijde van de spoelpoorten en vervolgens een koppaking te plaatsten en de squish maat op te meten. de maat van de squis zou ik bij een chinees blok eerst maar is op 1.0 mm zetten
*Squish is de maat tussen de zuigerkop en de cilinderkop squish rand ..
Ik weet niet hoe het zit met de chinese cilinders en hun cilinderkoppen maar het princiepe is altijd hetzelfde
U moet de squish opmeten van uw blok zoals hij nu in elkaar zit a.u.b. ik neem aan dat dit niet goed zit en er sprake is van vermogensverlies doordat de motor niet goed in elkaar zit ..
Hier is squeen link voor het opmeten van de squish http://www.puchmaxi.nl/squishhoogte.php
Ik zou niet meer gaan rijden met het blok voordat alles weer geconteroleerd is want 2 slagmotoren hebben veel aandacht nodig ..
----------------------------------------------------------------------------------
Er is nog een optie dat er onafgewerkte poorten in de cilinder zitten , deze kunnen ook een tikkend geluid maken link : http://www.scooter-power.nl/forums/inde ... topic=2929
----------------------------------------------------------------------------------
Ook kan het nog zo zijn dat u de verkeerde benzine gebruikt ( het verkeerde octaan gehalte )
Ik denk dat u euro 95 tankt ..
Ik zou de cilinder eerst conteroleren op detonatie, dit is te zien aan een soort van gezandstraald oppervlak op de zuigerkop / zilinderwand of op de electrode van de bougi hier zijn een aantal voorveeld foto's
Dit probleem is gekomen door het tankten van de verkeerde brandstof ( euro 95 ipv 98 )
Zie ook de site van John W : http://www.zelfbouwbikes.nl/tuning.htm
We horen het wel ..
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Welke maat kom je op uit ?kolck schreef:weet iemand de squish maat van een dig bore cil van een chinees bikeje
Onder de 0.6 is niet goed met een dubbele voetpakking zit je denk ik op 1.3 ?
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
[img]http://img98.imageshac[URL=http://img98.imageshack.us/my.php?image=phto0027ki3.jpg]k.us/img98/3992/phto0028ks3.th.jpg[/IMG][/URL] oke de fotos zijn niet zo duidelijk maar hoep dat je het probleem kan zien
- Lg tweewielers
- Moderator
- Berichten: 7532
- Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
- Locatie: beekbergen
- Contacteer:
Heey ,
De foto's zijn niet duidelijk
Maar aan de sporen van de cilinder te zien is het een redelijke schamper maar geen detonatie.
Een beetje een warmloper ...
Ik weet niet hoe erg het is maar het kan zijn dat het nog te repareren is .. dat kan d.m.v. het polijsten van de binnenzijde ..
Zitten er diepe krassen in e.d.
*Lg*
De foto's zijn niet duidelijk
Maar aan de sporen van de cilinder te zien is het een redelijke schamper maar geen detonatie.
Een beetje een warmloper ...
Ik weet niet hoe erg het is maar het kan zijn dat het nog te repareren is .. dat kan d.m.v. het polijsten van de binnenzijde ..
Zitten er diepe krassen in e.d.
*Lg*
'The eye in the Sky'
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
nee zijn geen diepe krassen maar net zo als je zegt geschrapt toen de cill nieuw was waren de zuigerveren erg ruw heb toen de cil ingesmeerd met race olievoordat ik alus gemonteerd had zal straks ook de sqees opmeten moet nog soldeertin halen oke sqees opgemeten zit nu met dubbele voetpakking op 1mm maar is gemeten met vrijdik tin zal ook kijken met duner tin
Laatst gewijzigd door kolck op di 07 nov 2006, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.