tik in cijinder

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

@ Nylus: zelf een alu voetpakking maken gaat gemakkelijk alu is een gemakkelijk te bewerken metaal.

@ Kolck: dacht dat je een watergekoelde had dan is het natuurlijk veel moeilijker om een andere koppakking te steken maar als hij luchtgekoeld is dat verklaard al veel.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
kolck

Bericht door kolck »

heb nu een dubbele voetpakking klingt toch iets beter tikken is bijna weg toch beter dan bub koppakking :!:
kolck

Bericht door kolck »

oke bedankt voor de antwoorde het probleem is opgelost door de dubbele voetpakking heeft ook weer meer comp
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

kolck schreef:oke bedankt voor de antwoorde het probleem is opgelost door de dubbele voetpakking heeft ook weer meer comp
Eigenlijk maakt het nu niet uit of u een dubbel voetpakking gebruikt of een dubbele koppakking, bij bijde zal de compressie ruimte vergroten waardoor er een kleinere compressie verhouding zal zijn ..

De bedoeling is om met de voetpakking de zuigerkop gelijk te zetten aan de onderzijde van de spoelpoorten en vervolgens een koppaking te plaatsten en de squish maat op te meten. de maat van de squis zou ik bij een chinees blok eerst maar is op 1.0 mm zetten

*Squish is de maat tussen de zuigerkop en de cilinderkop squish rand ..

Ik weet niet hoe het zit met de chinese cilinders en hun cilinderkoppen maar het princiepe is altijd hetzelfde

Afbeelding

U moet de squish opmeten van uw blok zoals hij nu in elkaar zit a.u.b. ik neem aan dat dit niet goed zit en er sprake is van vermogensverlies doordat de motor niet goed in elkaar zit ..

Hier is squeen link voor het opmeten van de squish http://www.puchmaxi.nl/squishhoogte.php

Ik zou niet meer gaan rijden met het blok voordat alles weer geconteroleerd is want 2 slagmotoren hebben veel aandacht nodig ..

----------------------------------------------------------------------------------

Er is nog een optie dat er onafgewerkte poorten in de cilinder zitten , deze kunnen ook een tikkend geluid maken link : http://www.scooter-power.nl/forums/inde ... topic=2929

----------------------------------------------------------------------------------

Ook kan het nog zo zijn dat u de verkeerde benzine gebruikt ( het verkeerde octaan gehalte )

Ik denk dat u euro 95 tankt ..

Ik zou de cilinder eerst conteroleren op detonatie, dit is te zien aan een soort van gezandstraald oppervlak op de zuigerkop / zilinderwand of op de electrode van de bougi hier zijn een aantal voorveeld foto's

Afbeelding

Afbeelding

Dit probleem is gekomen door het tankten van de verkeerde brandstof ( euro 95 ipv 98 )

Zie ook de site van John W : http://www.zelfbouwbikes.nl/tuning.htm

We horen het wel ..

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ik heb hier nog wel ergens een chinees zuigertje liggen die ook van die deuken heeft.....

(is ook vastgelopen trouwens).

volgens mij moet iedereen maar euro 98 tanken :lol:
kolck

Bericht door kolck »

weet iemand de squish maat van een dig bore cil van een chinees bikeje :?:
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

kolck schreef:weet iemand de squish maat van een dig bore cil van een chinees bikeje :?:
Welke maat kom je op uit ?

Onder de 0.6 is niet goed met een dubbele voetpakking zit je denk ik op 1.3 ?

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
kolck

Bericht door kolck »

Afbeelding[img]http://img98.imageshac[URL=http://img98.imageshack.us/my.php?image=phto0027ki3.jpg]Afbeeldingk.us/img98/3992/phto0028ks3.thAfbeelding.jpg[/IMG][/URL] oke de fotos zijn niet zo duidelijk maar hoep dat je het probleem kan zien
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Bericht door Lg tweewielers »

Heey ,

De foto's zijn niet duidelijk :)

Maar aan de sporen van de cilinder te zien is het een redelijke schamper maar geen detonatie.

Een beetje een warmloper ...

Ik weet niet hoe erg het is maar het kan zijn dat het nog te repareren is .. dat kan d.m.v. het polijsten van de binnenzijde ..

Zitten er diepe krassen in e.d. :?:

*Lg*
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
kolck

Bericht door kolck »

nee zijn geen diepe krassen maar net zo als je zegt geschrapt toen de cill nieuw was waren de zuigerveren erg ruw heb toen de cil ingesmeerd met race olievoordat ik alus gemonteerd had zal straks ook de sqees opmeten moet nog soldeertin halen oke sqees opgemeten zit nu met dubbele voetpakking op 1mm maar is gemeten met vrijdik tin zal ook kijken met duner tin
Laatst gewijzigd door kolck op di 07 nov 2006, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
kolck

Bericht door kolck »

is het ook normaal dat je zuiger zwart is de bougi is mooi grijs weet je mischien ook of je bij de zuiger nog wat aanpasingen kunt doen bv de spoelkanten omhoog brengen of iets van de onderkant afhallen
Plaats reactie