Waterpomp/Keerring kapot

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Divirion

Waterpomp/Keerring kapot

Bericht door Divirion »

Hallo...
Mijn watergekoelde B1 Replica Lekt koelwater achter mijn
Vliegwiel vandaan en ook aan de onderkant tussen mijn 2
carterhelften.
Dat er tussen mijn 2 carterhelften OOK water vandaan komt komt
denk OOK door dat die pakking kapot is.

Het vermoeden gaat uit naar de Waterpomp ( De keerring ).
Wil iemand mij zeggen hoe ik die keerring kan vervangen.
Ik denk dat ik daarvoor mijn Blok moet splitsen, maar weet het niet zeker.
Zelf weet ik eigenlijk :oops: ook niet helemaal hoe dat ding eruit ziet :oops:

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat ding moet/kan vervangen, en
het liefst met foto's of iets dergelijks zodat ik weet waarnaar ik moet zoeken.

Bij voorbaat Dank
Dennis
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

De keering zit er van binnenuit in ja.
Je moet je blok splitsen (staat genoeg over op t forum, zoek op krukaslagers vervangen)
Dan moet je het schoepje van je waterpomp eruit halen, de borgveer eruit halen (heb je speciale tangen voor).
Dan de keering eruit wippen met een schroefendraaider o.i.d.
De keering is gewoon een zwart kunstof busje.
Dan moet je voorzichtig een nieuwe keering erin doen, vloeibare pakking op je carter randje doen, en dan het blok weer in elkaar zetten.
Gebruikersavatar
*HANK*
forum gebruiker
Berichten: 1375
Lid geworden op: di 12 okt 2004, 21:14
Locatie: LEKKERKERK

Bericht door *HANK* »

Hallo

Tip, gebruik een kering met een roestvrij stalen veer, dit voorkomt dat het probleem zich weer voordoet.
Gr HK Racing.

NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
Divirion

Bericht door Divirion »

Bedankt. :!:
Ff knutselen :wink:
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Heb het probleem ook gehad, je moet inderdaad je blok splitsen. Ik zou je wel aanraden om het metalen gedeelte van je waterpompschoepje waar je keerring op glijd terug mooi glad te maken, ook je waterpomp lagers vervangen is een must want door het water kunnen je lagers roesten en vastlopen (heb ik dus ook aan de hand gehad, zelfs met boorolie in het water). Ik heb er geen last meer van gehad maar heb voor de zekerheid een extra dichting liggen.

De keerring en de lagers kosten wel wat geld maar dan ben je zeker dat je er goede hebt, neem een keerring die hittebestendig is want mijn originele was dit niet.

Heb je nog vragen, wil je gerust helpen.

Als je je blok toch moet splitsen kun je ook je krukaslagers en keerringen vervangen en je carter een beetje aanpassen moest je dit nog niet gedaan hebben.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Plaats reactie