kwaliteit van V-racer en vraagje over krukaslagers
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
kwaliteit van V-racer en vraagje over krukaslagers
Ik zou graag eens willen weten wat de kwaliteit is van V-racer, is deze iets beter dan van de meeste B1 reps?
Dit omdat ik gisteren in Olen mijn krukaslagers naar de knoppen heb gereden (denk door een krukas met teveel slingering) en ben dus van plan om een V-racer krukas te steken.
Ook heb ik gezien dat je een BZM-krukas in een B1 kunt steken, moet er hier iets aangepast worden aan de carters, cilinder en past de koppeling en vliegwiel er zo op?
Ik had SKF 6203TN9/C3 lagers en ze hebben mij gezegd dat de lagerkooi naar de buitenkant toe moest gezet worden. Is deze type en werkwijze juist.
Dit omdat ik gisteren in Olen mijn krukaslagers naar de knoppen heb gereden (denk door een krukas met teveel slingering) en ben dus van plan om een V-racer krukas te steken.
Ook heb ik gezien dat je een BZM-krukas in een B1 kunt steken, moet er hier iets aangepast worden aan de carters, cilinder en past de koppeling en vliegwiel er zo op?
Ik had SKF 6203TN9/C3 lagers en ze hebben mij gezegd dat de lagerkooi naar de buitenkant toe moest gezet worden. Is deze type en werkwijze juist.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
- ba-searcher!!
- forum gebruiker
- Berichten: 506
- Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
- Locatie: Somewhere on this planet
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
Bedoel je de ruimte in de piston waar de drijfstang zit of in je carters (de ruimte voor je krukaswangen)? Kun je me het misschien uitleggen aan de hand van een foto of tekening, zou het heel erg aprecieren en heb je het misschien zelf al gedaan? Toch al vriendelijk bedankt.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
- ba-searcher!!
- forum gebruiker
- Berichten: 506
- Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
- Locatie: Somewhere on this planet
als je een bzm krukas wilt zetten, dan zal je je carterhelften aan moeten passen en niet je zuiger(laat alsjeblief je zuigertje met rust:lol:)
en dat aanpassen van je carters doe je op deze 2 punten:
als je dat niet doet zal je merken dat als jij je blokje dicht hebt dat jij je krukas niet rond krijgt omdat ie dan met de drijfstang klem loopt op deze 2 punten.
om em aan te passen moet je blokje dus weer open voor de 2e keer(onnodig als je blokje toch al open hebt kan je het net zo goed gelijk aan
passen zodat je krukas wel de ruimte heeft om netjes rond te kunnen zonder dat die der carters raakt)
als dat eenmaal gedaan is en alles kan netjes rond dan kan je blokje dicht..en zo heb je een goed werkende bzm krukas in je b1! :
en dat aanpassen van je carters doe je op deze 2 punten:
als je dat niet doet zal je merken dat als jij je blokje dicht hebt dat jij je krukas niet rond krijgt omdat ie dan met de drijfstang klem loopt op deze 2 punten.
om em aan te passen moet je blokje dus weer open voor de 2e keer(onnodig als je blokje toch al open hebt kan je het net zo goed gelijk aan
passen zodat je krukas wel de ruimte heeft om netjes rond te kunnen zonder dat die der carters raakt)
als dat eenmaal gedaan is en alles kan netjes rond dan kan je blokje dicht..en zo heb je een goed werkende bzm krukas in je b1! :
- ba-searcher!!
- forum gebruiker
- Berichten: 506
- Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
- Locatie: Somewhere on this planet
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
Dan is het toch nodig om je cilinder op te hogen? anders slaat hij tegen je cilinderkop.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
Op www.*geen sponsor* staat er een BZM-krukas onder de sectie "MT4 H²O" en denk dat die wel in een B1 rep.-motortje past zonder de carters aan te passen, het is dus daarom dat ik eerst wat informatie wil hierover.
Morgen wordt het carter gesplits en ga ik mijn krukas eens opmeten.
Morgen wordt het carter gesplits en ga ik mijn krukas eens opmeten.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730