Trillen van motor
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Hawk
- forum gebruiker
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 08 okt 2006, 13:58
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Trillen van motor
Hey Mensen,
Vandaag ben ik op de buitenbaan in Genk geweest. Mensen die daar zijn geweest weten dat dit een zeer snelle baan is.
Nu zat ik zowiezo al redelijk snel aan me top maar in die hoge toeren trilt me hele bike heel erg en is het niet echt aangenaam om hem zo in je handen te hebben.
Nu heb ik gemerkt dat bij fabrieksbikes dit niet zo is. Is dit dus een verschil van fabriek en chinees? Of kan dit probleem verholpen worden door bijv. kleine rubbertjes aan de bevestegingspunten te zetten?
Graag jullie meningen enzo hierover...
Dank u
Vandaag ben ik op de buitenbaan in Genk geweest. Mensen die daar zijn geweest weten dat dit een zeer snelle baan is.
Nu zat ik zowiezo al redelijk snel aan me top maar in die hoge toeren trilt me hele bike heel erg en is het niet echt aangenaam om hem zo in je handen te hebben.
Nu heb ik gemerkt dat bij fabrieksbikes dit niet zo is. Is dit dus een verschil van fabriek en chinees? Of kan dit probleem verholpen worden door bijv. kleine rubbertjes aan de bevestegingspunten te zetten?
Graag jullie meningen enzo hierover...
Dank u
- fryslan boppe
- forum gebruiker
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 11:45
- Locatie: stiens
- Subito
- Moderator
- Berichten: 2403
- Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
- Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer - Locatie: Almere
Mocht het door je tank komen ( waarvan de kans groot is ).fryslan boppe schreef:je kan bij je schroefjes van die tril ringetjes doen
kan ook door je tank komen die gewoon op je frame zit met niks er tussen(ervaring)
trilt je stuur ook zoja ff stuurdemper.
Kan je het beste ff goed vastzetten met dubbelzijdige tape.
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen
- #Jordy Rossi#
- forum gebruiker
- Berichten: 2493
- Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 21:44
- Locatie: Uieland
- Contacteer:
- Hawk
- forum gebruiker
- Berichten: 804
- Lid geworden op: zo 08 okt 2006, 13:58
- Locatie: Roermond
- Contacteer:
Ok alvast bedankt voor de reactie's....
Ik denk dat ik het ga proberen met die rubbertje's. Kun je die gewon bij de Praxis zeg maar halen of niet ?
Mijn tank ligt inderdaad eigenlijk gewoon los op me frame maar die zit eigenlijk redelijk goed vast door me zitkap. Ik merk bij me voetsteuntjes zeer dat er tussen me benen de motor trilt. Dit merk ik dan ook gelijk door me hele bike en lichaam...
Groetjes,
Hawk
Ik denk dat ik het ga proberen met die rubbertje's. Kun je die gewon bij de Praxis zeg maar halen of niet ?
Mijn tank ligt inderdaad eigenlijk gewoon los op me frame maar die zit eigenlijk redelijk goed vast door me zitkap. Ik merk bij me voetsteuntjes zeer dat er tussen me benen de motor trilt. Dit merk ik dan ook gelijk door me hele bike en lichaam...
Groetjes,
Hawk
ik heb dat ook maar mijn tank zit gewn netjes vast met dubbelzijdig plakband eronder
maar hij trilt als nog echt verselijk ik durf hem niet eens voluit te geven
en nog en vraagje mijn minibike hapert erg (dan schiet hij vooruit en dan wilt hij weer uitvallen en zo dehele tijd)
weet iemand hoe dat komt
sorry voor de oftopic
maar hij trilt als nog echt verselijk ik durf hem niet eens voluit te geven
en nog en vraagje mijn minibike hapert erg (dan schiet hij vooruit en dan wilt hij weer uitvallen en zo dehele tijd)
weet iemand hoe dat komt
sorry voor de oftopic
- Marvin15
- forum gebruiker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Als je bike trilt kun je zorgen dat je er minder last van hebt door rubberen ringen tussen ophang punten te doen, en tape strips te plakken, maar het komt gewoon door de onbalans in het blokje.
Een goed berekende met veel zorg gefabriceerde motor (fabrieks) zal minder trillen als een snel gekopieerd blokje (chinees).
Maar omdat het een hoogtoerige 1 cilinder blijft, zal hij altijd wel iets trillen op top.
Verder komen de trillingen natuurlijk van alles wat maar ronddraaid, er kan dus ook onbalans in je velgen zitten (zit er bijna altijd in chinese velgjes) maar dat heeft ook met je schijfen, je ventiel en je tandwiel te maken.
Een goed berekende met veel zorg gefabriceerde motor (fabrieks) zal minder trillen als een snel gekopieerd blokje (chinees).
Maar omdat het een hoogtoerige 1 cilinder blijft, zal hij altijd wel iets trillen op top.
Verder komen de trillingen natuurlijk van alles wat maar ronddraaid, er kan dus ook onbalans in je velgen zitten (zit er bijna altijd in chinese velgjes) maar dat heeft ook met je schijfen, je ventiel en je tandwiel te maken.
-
- spammer
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
- Locatie: friesland