WATERGEKOELD BLOK VASTGELOPEN OP RARE MANIER

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
abdullah_70

WATERGEKOELD BLOK VASTGELOPEN OP RARE MANIER

Bericht door abdullah_70 »

gistere was mij mini uitgevallen en wou niet meer aan enzo ik had hem uitelkaar gehaalt en alles zag er goed uit geen krassen in clinder enzo zuiger in orde.

en had alles inelkaar gezet en had hem gestart hij liep weer goed maar eff later stotterde die enzo en ik gaf meer gas liep die weer goed opeens viel die uit .

en ik wou weer aan het trekstart trekken maar zat muur vast.

toen haalde ik het blok uitelkaar en zag dat de kop helemaal beschadigt was omdat zuiger er tegenaan was gekomen ik haalde de zuiger los en zag dat de lager tusse de drijfstang en zuiger oowk kappot was gegaan

wie weet hoe het komt dat die op zo rare manier is vastgelopen en of ik nog door kan rijden met die clinder want die is nog krasvrij

en hoe kan ik weten of de drijfstang recht is en de lagers van de krukas in orde zijn en of er ijzerdeeltjes in mij karter zitte


sorry dat ik teveel de woord en gebruik kon eff niks anders bedenken :lol:

hier zijn der fotows

Afbeelding

Afbeelding[/url]
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

ja heel simpel je naaldlager is kaput gegaan.
Waarschijnlijk is er toen een deeltje boven je zuiger terecht gekomen via een spoelpoort, maar was hij te groot voor tussen je zuiger en cilinder vandaar dat daar geen krassen zitten.
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

maar zitter en oowk stukjes in de carters denk je en heeft mij krukas en lagers he wel overleeft ? en hoe ken ik dat zien ?
AngelEyes

Bericht door AngelEyes »

Ik heb hetzelfde gehad. De zuiger en hogedrukkop kan je weggooien! Het kan ook zijn dat het petje een stoot heeft gehad en niet meer goed afsluit en dus water in de cilinder gaat lekken. Hoeft niet maar kan. Verder is het verstandig om de carterdelen te splitsen en alles goed te bekijken en eventueel bij te werken. Bij mij was toen een carterhelft licht beschadigd maar herstelbaar en de krukas was ook nog wel goed. Wel zou ik de krukaslagers ook vervangen. Ook kan het dat er nog splinters in de lagers zitten of in de krukaslager.

Succes..

AE
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Precies.
Blok zobizo even splitsen, en als je nog met de orginele lagers rijd gelijk even SKF C3 erin zetten, en met een nieuwe zuiger en pistonpen naar de brommerboer gaan, en kijken of er een polini of malossi naaldlager inpast, igg niet weer zon chinees bagger ding erin stoppen :wink:
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

ok is goed bedankt voor alle hulp :D
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

heb het blok helemaal kaal gemaakt alles is eruit die waterpomp wieltje oowk enzo maar krijg het carter maar niet gesplitst op welke manier ken ik hem beste splitsen
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Goed warm stoken en met een nylon hamer de delen uit elkaar kloppen (klop dan wel op de stevigere delen van de carterhelften) dan zou je hem stilletjes uit elkaar moeten zien gaan, je top-end lager is gewoon voor een pen 10 dus steek er 1 in van polini, malossi of BZM,...
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

heb vandaag het blok gesplitst en 1 lager zit nog vast aan het krukas hoe krijg ik die eraf

en er zit een ronde veer bij waar hoort die bij



morgen ga ik fotows maken van de carter in welke staat ze zijn
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Ronde veer komt uit je krukas keering.
Die moet je allebij vervangen.
Krukas lager moet je er gewoon afschruiven door er een schroefendraaien ofzo achter te zetten.
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

ok bedankt

en hier zijn de fotows van de carters

Afbeelding






Afbeelding
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

maar ken ik niet beter een nieuwe blok kopen van iemand van dit forum voor rond de 60 euro zonder koppeling ofsow want de blok lijkt me wel best wel veel beschadigt

de clinderkop is beschadigt
de krukas heel lichtjes beschadigt
de carters
en de cilinder is beetje beschadigt bij de spoelpoorten maar zitten geen krassen in clinder


en weet iemand mischien of iemand van dit forum nog een blok verkoopt
Gebruikersavatar
Marvin15
forum gebruiker
Berichten: 910
Lid geworden op: wo 08 sep 2004, 20:37
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Bericht door Marvin15 »

Dan kun je beter een nieuw blok kopen ja.
Fotos zijn erg onduidelijk maar vooral de 1e foto ziet er toch al wel erg beschadigd uit.
abdullah_70

Bericht door abdullah_70 »

ja is moeilijk fotows maken als ik te weinig licht heb zie je het niet goed en als er vee licht bij schijn weerkaatst het :lol: :lol:
Plaats reactie