WATERGEKOELD BLOK VASTGELOPEN OP RARE MANIER
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
WATERGEKOELD BLOK VASTGELOPEN OP RARE MANIER
gistere was mij mini uitgevallen en wou niet meer aan enzo ik had hem uitelkaar gehaalt en alles zag er goed uit geen krassen in clinder enzo zuiger in orde.
en had alles inelkaar gezet en had hem gestart hij liep weer goed maar eff later stotterde die enzo en ik gaf meer gas liep die weer goed opeens viel die uit .
en ik wou weer aan het trekstart trekken maar zat muur vast.
toen haalde ik het blok uitelkaar en zag dat de kop helemaal beschadigt was omdat zuiger er tegenaan was gekomen ik haalde de zuiger los en zag dat de lager tusse de drijfstang en zuiger oowk kappot was gegaan
wie weet hoe het komt dat die op zo rare manier is vastgelopen en of ik nog door kan rijden met die clinder want die is nog krasvrij
en hoe kan ik weten of de drijfstang recht is en de lagers van de krukas in orde zijn en of er ijzerdeeltjes in mij karter zitte
sorry dat ik teveel de woord en gebruik kon eff niks anders bedenken
hier zijn der fotows
[/url]
en had alles inelkaar gezet en had hem gestart hij liep weer goed maar eff later stotterde die enzo en ik gaf meer gas liep die weer goed opeens viel die uit .
en ik wou weer aan het trekstart trekken maar zat muur vast.
toen haalde ik het blok uitelkaar en zag dat de kop helemaal beschadigt was omdat zuiger er tegenaan was gekomen ik haalde de zuiger los en zag dat de lager tusse de drijfstang en zuiger oowk kappot was gegaan
wie weet hoe het komt dat die op zo rare manier is vastgelopen en of ik nog door kan rijden met die clinder want die is nog krasvrij
en hoe kan ik weten of de drijfstang recht is en de lagers van de krukas in orde zijn en of er ijzerdeeltjes in mij karter zitte
sorry dat ik teveel de woord en gebruik kon eff niks anders bedenken
hier zijn der fotows
[/url]
Ik heb hetzelfde gehad. De zuiger en hogedrukkop kan je weggooien! Het kan ook zijn dat het petje een stoot heeft gehad en niet meer goed afsluit en dus water in de cilinder gaat lekken. Hoeft niet maar kan. Verder is het verstandig om de carterdelen te splitsen en alles goed te bekijken en eventueel bij te werken. Bij mij was toen een carterhelft licht beschadigd maar herstelbaar en de krukas was ook nog wel goed. Wel zou ik de krukaslagers ook vervangen. Ook kan het dat er nog splinters in de lagers zitten of in de krukaslager.
Succes..
AE
Succes..
AE
- NRGizer
- forum gebruiker
- Berichten: 1733
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
- Locatie: Alken, België
- Contacteer:
Goed warm stoken en met een nylon hamer de delen uit elkaar kloppen (klop dan wel op de stevigere delen van de carterhelften) dan zou je hem stilletjes uit elkaar moeten zien gaan, je top-end lager is gewoon voor een pen 10 dus steek er 1 in van polini, malossi of BZM,...
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
maar ken ik niet beter een nieuwe blok kopen van iemand van dit forum voor rond de 60 euro zonder koppeling ofsow want de blok lijkt me wel best wel veel beschadigt
de clinderkop is beschadigt
de krukas heel lichtjes beschadigt
de carters
en de cilinder is beetje beschadigt bij de spoelpoorten maar zitten geen krassen in clinder
en weet iemand mischien of iemand van dit forum nog een blok verkoopt
de clinderkop is beschadigt
de krukas heel lichtjes beschadigt
de carters
en de cilinder is beetje beschadigt bij de spoelpoorten maar zitten geen krassen in clinder
en weet iemand mischien of iemand van dit forum nog een blok verkoopt