afstelen sendai tai chi

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

afstelen sendai tai chi

Bericht door racing-grave »

hallo,, ik heb een klein vraagje over de afstelling van mijn minibike
zodat ik hier mee optimaal mee kan racen.

het is zo. . ik heb hier altijd goed mee kunnen racen
alleen de laatste tijd begint de minibike vreemd te doen.

ik heb een dell'orto 17,5 mm erop. en is vrij goed getuned

maar als ik vol gas geef met die shoke omlaag dan doet ie het een paar rondjes goed en dan gaat ie haperen,, doe ik de shoke omhoog dan rijdt ie perfect maar dan pakt mijn koppeling niet goed.. dus moet de koppeling van helemaal onderaan opnieuw beginnen. >>WAT IS DIT<<
ligt dit aan de sproeiers of wat ?? het kan niet aan de koppeling liggen want deze lijkt mij goed afgesteld.
mischien dat het aan 1 van deze dingen ligt??

1. dell'orto 17,5 mm
2.zocchi carbon koppeling 3-schoens
3.zocchi uitlaat
4.racemembraam
en ga zo maar door.!!

misschien dat dit een andere afstelling vereist

ik wil nu buitenbanen gaan rijden voor mijn plezier dus

PLEASE help mij !! zodat ik weer lekker kan gaan racen ..

mvg racing-grave :D
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

ten eeerste moet je nooit met je shoke aan rijden, (dus dat hij dicht zit) shoke is eigenlijk alleen zodat je bike beter start als hij koud is en dat hij iets beter loopt als hij koud is. (voor het warm draaien) dan moet je je shoke uit zetten. het kan zijn dat je veertjes versleten zijn of dat jeje kopeling opnieuw moet instellen.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

afstellen tai chi

Bericht door racing-grave »

taz22 schreef:ten eeerste moet je nooit met je shoke aan rijden, (dus dat hij dicht zit) shoke is eigenlijk alleen zodat je bike beter start als hij koud is en dat hij iets beter loopt als hij koud is. (voor het warm draaien) dan moet je je shoke uit zetten. het kan zijn dat je veertjes versleten zijn of dat jeje kopeling opnieuw moet instellen.

gr
-------------------------------------------------------------------------------------

ja maar shoke omlaag begint ie gelijk te stotteren.
en de veertjes zijn goed. koppelingsschoentjes ook
misschien andere sproeier groter of kleiner ???\

IEMAND ??

gr.
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Welke gasnaald steekt er in je 17,5 , welke maat van hoofdsproeier heb je en welke stationairsproeier heb je? Lijkt mij een carb-probleem, koppelingsprobleem of dat je motor te heet wordt en dusdanig vermogen verliest.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

Bericht door racing-grave »

NRGizer schreef:Welke gasnaald steekt er in je 17,5 , welke maat van hoofdsproeier heb je en welke stationairsproeier heb je? Lijkt mij een carb-probleem, koppelingsprobleem of dat je motor te heet wordt en dusdanig vermogen verliest.
waar kun je dit overal zien staat dit erop ?

hoofdsproeier weet ik niet hoe je moet meten . daar ben ik niet zo slim in
hoofdsproeier zit tog onderin de carberateur hoe weet je de maat ? meten of ?
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

er staat een getal op de sproeier,als het goed is!

dan weet je welke maat je hebt :)

als jij met choke aan moet rijden(dus extra benzine),zul je misschien een maatje groter moeten nemen...

ik lees dat dit niet vanaf het begin een probleem is geweest,,want het kan heel goed zijn dat je carburateur gewoon vuil van binnen is,...bijv. een vuiltje in je sproeier!

succes, Tim.
Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

Bericht door racing-grave »

kleine_duivel schreef:er staat een getal op de sproeier,als het goed is!

dan weet je welke maat je hebt :)

als jij met choke aan moet rijden(dus extra benzine),zul je misschien een maatje groter moeten nemen...

ik lees dat dit niet vanaf het begin een probleem is geweest,,want het kan heel goed zijn dat je carburateur gewoon vuil van binnen is,...bijv. een vuiltje in je sproeier!

succes, Tim.
maar die sproeier zit dus onderaan in de carberateur ? mijn zwakke punt carberateur :P zon half goud ding ?
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

De gasnaald zit in je gasschuif en deze moet voor een B1 een A8-naald zijn (staat er op) bij mij zat er een A12 in en hij ging totaal niet, daarna een A7 geprobeerd toen ging hij beter maar nu perfect met een A8.

Als hoofdsproeier heb ik een 92 (denk dat de meesten die hebben), dat is de grootste sproeier in het midden als je je vlotterbak eraf haalt (goedkleurig schroefje met een gaatje in het midden en kun je met een platte schroevendraaier eruit draaien) ook staat de maat hier in gegraveerd. als stationairsproeier heb ik een 30.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
markjuhh
forum gebruiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 21:27
Locatie: Gilze

Bericht door markjuhh »

wat voor kleur geeft je bougie?
Italbike pro 996 2006
Bigbore Kit met Boosterpoort MVH Tuned
15 mm Bing Carburateur
Powerfilter
Yasuni Demper
Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

Bericht door racing-grave »

NRGizer schreef:De gasnaald zit in je gasschuif en deze moet voor een B1 een A8-naald zijn (staat er op) bij mij zat er een A12 in en hij ging totaal niet, daarna een A7 geprobeerd toen ging hij beter maar nu perfect met een A8.

Als hoofdsproeier heb ik een 92 (denk dat de meesten die hebben), dat is de grootste sproeier in het midden als je je vlotterbak eraf haalt (goedkleurig schroefje met een gaatje in het midden en kun je met een platte schroevendraaier eruit draaien) ook staat de maat hier in gegraveerd. als stationairsproeier heb ik een 30.
hey.. mijn hoofdsproeier is 88 ( te klein dus ? ) (sorry voor al )
maar waar kan je de maat van je gasnaald zien ? ( die vragen snap )
waar kan je de maat van stationairsschroef zien ? ( er niet veel van )

ik heb trouwens wel een sendai tai chi maakt dat veel verschil
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
markjuhh
forum gebruiker
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 21:27
Locatie: Gilze

Bericht door markjuhh »

belangrijker is dat je eerst je hoofdsproeier goed afstelt, daarna pas luchtschroef en gasnaald

hoofdsproeier kan je aan de bougie aardig goed zien of dat ie goed is!
Italbike pro 996 2006
Bigbore Kit met Boosterpoort MVH Tuned
15 mm Bing Carburateur
Powerfilter
Yasuni Demper
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

racing-grave schreef: hey.. mijn hoofdsproeier is 88 ( te klein dus ? ) (sorry voor al )
maar waar kan je de maat van je gasnaald zien ? ( die vragen snap )
waar kan je de maat van stationairsschroef zien ? ( er niet veel van )

ik heb trouwens wel een sendai tai chi maakt dat veel verschil
Als je hoofdsproeier 88 is wil dat niet zeggen dat hij niet goed is omdat ik sproeier 92 heb, alles hangt af van je set-up, dan moet je naar je bougie kijken, als hij licht kleurt dan is je hoofdsproeier te klein en als hij donker kleurt dan is je hoofdsproeier te groot. Je bougie moet koffie met melk-bruin zijn :D

Om de maat van je gasnaald te zien dan moet je hem er volledig uit halen, het staat gegraveerd meer naar de bovenkant toe.

De maat van je stationairschroef staat ofwel aan de zijkant of aan de onderkant waar je de schroevendraaier op moet zetten maar het is meestal heel klein dus goed kijken.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
ElimX

Bericht door ElimX »

Ik heb volgens mij beetje hetzelfde probleem met mn Sendai Tai Chi.

Als mijn choke omlaag staat start hij wel maar slaat meteen weer af. Als ik mijn choke omhoog doet wilt hij gewoon rijden maar lijkt of de koppeling slipt. Er zit nu een standaard koppeling in en ik heb een race koppeling besteld, nieuwe pakking en nieuwe zuiger want die zag er ook niet best uit. Ik ben benieuwd of het daar aan ligt.

Ik heb een 14mm dell'orto replica. Als er tips zijn ik hoor het graag.
Xenon91
forum gebruiker
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 14 mei 2008, 07:38
Locatie: Assen

Bericht door Xenon91 »

Ik rijd ook op sendai tai chi.
Na 2 rondjes begint die van mij ook enorm veel vermogen onderin te verliezen (bocht uit).

Ik heb de koppeling al !CENCUUR! strak staan, ivb met niet genoeg vermogen met warme motor om goed te blijven trekken rond de 8/9k rpm.
(temperatuur ligt vrij hoog)

Carburateur staat nu goed afgesteld, we hebben al rijkere sproeiers gemonteerd en armer, maar geen reactie.

Verschillende hittegraden bougie heb ik al geprobeert, en hele blok los gehad en alles gecontroleerd.

Squish is goed (0.8 mm ong)
Zuigerspeling is redelijk goed (0.08mm)
Keringen zitten goed, alle spoelers komen open.

Kan dit te maken hebben met mijn uitlaat (die eigenlijk geen tailpipe heeft)?


mvg.
ERwin
Gebruikersavatar
sander vw
forum gebruiker
Berichten: 92
Lid geworden op: vr 18 aug 2006, 18:27
Locatie: assen

Bericht door sander vw »

heej ik las van je probleem...
nou rij ik zelf op een blata b1 replica lc,watergekoeld dus.
dus heb zelf geen problemen wat de koeling betreft.
maar een maatje van mij "'xenon91'' heeft dus ook een probleem wat op dat van jou lijkt.
en bij hem is het probleem vooral de koeling,want als zijn bike koud is trekt en loopt hij nagenoeg goed.
maar zodra hij warm word valt het gehele vormogen gewoon weg.
wat dan vooral met de koppeling te maken heeft.
dus door je koppeling strakker te zetten zul je het probleem nooit verhelpen.
dus ik denk dat je het in de koeling moet gaan zoeken.
ook zul je het buiten eerst eens kunnen proberen omdat je daar tog een stuk koudere lucht hebt en waarschijnlijk je bike een beetje koeler blijft.

dit is wat ik denk dat je dan even zult kunnen proberen.
gr sander
geen eergevoel of ambitie kom kijken op de opendagen van de .......
Plaats reactie