topsnelheid sendai tai chi

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

groter achter = sneller optrekken
groter voor = hogere top

en andersom natuurlijk :wink:
kleine_duivel schreef: dus GEEN luchtweerstand,GEEN rolweerstand,
geen rolweerstand :lol: ? Waar heb je die lagers gehaald...
geen luchtweerstand ? zat je dan in een vacuuem gezogen kabine ofzo ?
Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

Bericht door racing-grave »

nylus schreef:groter achter = sneller optrekken
groter voor = hogere top

en andersom natuurlijk :wink:
kleine_duivel schreef: dus GEEN luchtweerstand,GEEN rolweerstand,
geen rolweerstand :lol: ? Waar heb je die lagers gehaald...
geen luchtweerstand ? zat je dan in een vacuuem gezogen kabine ofzo ?
haha dat is een goeie van weerstand. Top

maar zou dit een goede tandwielverhouding zijn 7-68 of trekt ie dan Te langzaam ??

gr. racing-grave
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

ik zou gewoon tandwiel 6,7,68 en 72 halen. dan kan je zelf een beetje kijken wat je het fijnste vind reiden en dan kan je altijd nog zeggen : ik ga op een binnenbaan reiden en stop er 6-72 op.

ik wil altijd op het rechte stuk net de top kunnen halen anders weet je dat je een grotere vertanding moet nemen.

Niels
Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

Bericht door racing-grave »

nylus schreef:ik zou gewoon tandwiel 6,7,68 en 72 halen. dan kan je zelf een beetje kijken wat je het fijnste vind reiden en dan kan je altijd nog zeggen : ik ga op een binnenbaan reiden en stop er 6-72 op.

ik wil altijd op het rechte stuk net de top kunnen halen anders weet je dat je een grotere vertanding moet nemen.

Niels
is het veel werk om je tandwiel voor er af te halen---gewoon met een dun tangetje met 2 pinnetjes zon soort beugeltje uit elkaar trekken in koppelingshuis ??
en hoeduur zou dit alles bij elkaar kosten ? wat zijn de beste bandjes na pmt ?
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
nylus
forum gebruiker
Berichten: 1648
Lid geworden op: ma 03 apr 2006, 17:04
Locatie: prinsenbeek

Bericht door nylus »

het ligt er aan hoe je tandwiel vast zit maar als hij alleen met z'n borg ringetje vast zit is het zo gedaan als je het goede gereedschap er voor hebt. ( ben even de naam van dat ringetje kwijt :-s )

de kosten zullen varieren van het matriaal wat je neemt, welke merk tandwielen ect.

ik heb eigenlijk verder geen ervaring met andere banden merken dan PMT of merkloze china rubber maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar PMT T-41. Met deze bandjes heb je tenminste wat grip en hoef je niet bang te zijn dat als je te plat gaat de bike onder je kont wegglijd.

Suuces,

Niels
MuK

Bericht door MuK »

nylus schreef:het ligt er aan hoe je tandwiel vast zit maar als hij alleen met z'n borg ringetje vast zit is het zo gedaan als je het goede gereedschap er voor hebt. ( ben even de naam van dat ringetje kwijt :-s )

de kosten zullen varieren van het matriaal wat je neemt, welke merk tandwielen ect.

ik heb eigenlijk verder geen ervaring met andere banden merken dan PMT of merkloze china rubber maar mijn voorkeur gaat dan toch uit naar PMT T-41. Met deze bandjes heb je tenminste wat grip en hoef je niet bang te zijn dat als je te plat gaat de bike onder je kont wegglijd.

Suuces,

Niels
als ik het goed heb heet dat een circlip

*MuK
Gebruikersavatar
anthony-racertje
forum gebruiker
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 16:04
Locatie: driebergen

Bericht door anthony-racertje »

PMT zijn de beste banden die er zijn \:D/
Als ik jouw was zal ik de tandwielen bij bert deroue halen, dit zijn alluminiun race tandwielen van blata of grc
Anthony #7
Anthony #7 NMC 2008
NMC1: 15e geworden
NMC2: 13e geworden
Graafsche RaceR

top tai chi

Bericht door Graafsche RaceR »

jooo pauli ik heb ook account aangemaakt is best chil maar top is rond de 70 80 90
latero dylan
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

kleine_duivel schreef:

edit: ik lees met dingen over wrn en 12.6 pk....ik weet niet waarom blata dit opgeeft,maar daar komen we helaas niet bij in de buurt.
ook de beloofde 10.5 pk zal mijn bike niet halen,morgen heb ik testuitdraai van het werkelijke vermogen.
weet wel dat 9.5 pk wel gehaald word.

vanaf morgen is me bike tevens ook begrenst op 8.5 pk..

groeten, Tim :)
tim.. het vermogen hangt van een hele hoop factoren af: afstelling van de carburateur, temperatuur, luchtvochtigheid en ga nog maar ff door. en niet alle cilinders zijn precies hetzelfde :wink: (dat is ook zo bij blata want die cilinders worden ook nog met de hand bijbewerkt)
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

verdomt....10.52 gehaald :lol:
hondaxtreme

Bericht door hondaxtreme »

kijk dat is het betere werk 8) blata roeleert
Plaats reactie