koppeling te heet ofwat?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
stefanminibike
forum gebruiker
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 16:41
Locatie: spijkenisse

koppeling te heet ofwat?

Bericht door stefanminibike »

mag een slotje op
Laatst gewijzigd door stefanminibike op do 12 apr 2007, 15:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Dat is het probleem van de standaard koppeling hoe goed je ze ook afstelt ze blijven slippen omdat de schoentjes te licht zijn en hierdoor word alles te warm en gaat het nog meer slippen en kom je op den duur niet meer vooruit. Je kan de koppeling wel aanpassen dat doe ik ook met standaard koppelingen, schoentjes verzwaren, afstelbaar maken tot de kom dan gaan ze wel wat langer mee. Maar dan zit je nog steeds met slechte voering/slechte veren etc je kan beter een bzm, zocchi, hk koppeling kopen dan heb je gewoon een goeie :)
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Gebruikersavatar
stefanminibike
forum gebruiker
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 16:41
Locatie: spijkenisse

Bericht door stefanminibike »

Raytje192 schreef:Dat is het probleem van de standaard koppeling hoe goed je ze ook afstelt ze blijven slippen omdat de schoentjes te licht zijn en hierdoor word alles te warm en gaat het nog meer slippen en kom je op den duur niet meer vooruit. Je kan de koppeling wel aanpassen dat doe ik ook met standaard koppelingen, schoentjes verzwaren, afstelbaar maken tot de kom dan gaan ze wel wat langer mee. Maar dan zit je nog steeds met slechte voering/slechte veren etc je kan beter een bzm, zocchi, hk koppeling kopen dan heb je gewoon een goeie :)
ok ik heb het er wel met vader over
maar moet ik het koppelings huis aanpassen dat hij beter koeld?
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Dat is zoiezo een voordeel zeker doen 2 tellen werk en helpt al weer een beetje :) Je kan in het topic van hank kijken hoe je het het beste kan doen :) Een goeie koppeling is een inverstering maar wel een goeie als je hem goed afstelt etc kan een carbon bzm koppeling bijvoorbeeld meer dan 1 jaar mee gaan in je tai chi (eigen ervaring), maar dit is natuurlijk afhankelijk van hoe goed je kan afstellen, hoe vaak je rijd etc. Ik reed er iedere maand meer dan 4 uur mee en heb dr meer dan 1 jaar mee gereden en toen was e voering nog niet op hij scheurde alleen helaas .....
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
RaceBeest

Bericht door RaceBeest »

dit probleem heb ik ook :wink:
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

RaceBeest schreef:dit probleem heb ik ook :wink:
Nou ja zoals ik al zei deze koppeling zijn aan te passen en dan gaat het al een stukje beter pas deze koppelingen zelf voor in mijn tai chi ook aan. Ze gaan dan langer mee en pakken veel beter op maar het gaat niet natuurlijk niet zo goed als een Bzm, zocchi, HK koppeling :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Plaats reactie