Waar zit het Membraam? En hoe moet je dat vervangen

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
anderson

Waar zit het Membraam? En hoe moet je dat vervangen

Bericht door anderson »

Hallo ik heb een Polini 911 Replica maar ik weet niet waar het membraam zit wie kan dat vertellen? En hoe moet je dat vervangen? :roll:
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

je membraan (tis met een n ipv een m:P) zit achter je spruitstukje, eerst heb je je carberateur, dan je spruitstuk, dan je membraan, dan je carters.

vaak als je deze vervangd vervang je alleen je plaatjes, dus dan is het de schroefjes losdraaien die je plaatjes vast houden en zo, heel simpel als je er de tijd voor neemt.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
anderson

Bericht door anderson »

heb je een foto/tekening of iets dergelijks om het te verduidelijken
en moet je een membraan om de zoveel tijd vervangen? :) :D
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

als het goed is hoef je die eigenlijk nooit te vervangen. het is wel aan te raden om ze in het begin te vervangen van staal naar carbon/kevlar/glasvezel of wat dan ook, zolang het geen metaal is.

een goede aankoop zou een nrg membraan zijn, die nr gizer of zo iets verkoopt op het forum. hij maakt ze zelf.

het probleem van metalen plaatjes zijn dat die naar een tijdje kunnen gaan "zweven" hierdoor werkt het niet meer. als je ze van bijv carbon hebt komt dit niet voor (zover ik het weet). ook kun je last krijgen van metaal moeiheid , dit zorgd ervoor dat de membraam helemaal niet meer wilt sluiten. dus dan heb je ook een probleem.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

anderson schreef:heb je een foto/tekening of iets dergelijks om het te verduidelijken
en moet je een membraan om de zoveel tijd vervangen? :) :D
Normaal komt er niet snel iets aan je membraan, maar als je prestatieverlies hebt dan is het aan te raden om deze te vervangen. Inderdaad is het een goed idee om de originele metalen plaatjes te vervangen door carbon of fiberglas exemplaren. En als je intresse hebt dan hoor ik het wel.

grtz, Dieter.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Hier een tekeningetje van de opbouw en waar het membraan zit:

Afbeelding
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
anderson

Bericht door anderson »

bedankt :D
Sleyar

Bericht door Sleyar »

Hoe om moet die membraambegrenzer oid eigenlijk? Dingetje viel me op de grond, dus kon niet zien hoe om hij nou zat :/
anderson

Bericht door anderson »

misschien sticky??
Gebruikersavatar
taz22
forum gebruiker
Berichten: 1443
Lid geworden op: ma 28 aug 2006, 17:00
Locatie: hedel (ge)

Bericht door taz22 »

anderson schreef:misschien sticky??
die kan maar op 1 manier.

gewoon zoals hij op het plaatje staat dus.

gr
hij doet wel brrrr...... maar geen vroem!
[quote="jordy 15"]Regel 1: Wij hebben altijd gelijk.
Regel 2: Mochten wij een keer niet gelijk hebben, treedt automatische regel 1 in werking.[/quote]
Sleyar

Bericht door Sleyar »

ja dan zal et wel goed zitte ^^.. hij liep iig 15 sec totdat me ketting deraf vloog (nog niet gespanne).
Tandwiel achter krom, dus even wachten op nieuwe
Plaats reactie