Mijn sendai tai chi wil niet starten :O

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

Mijn sendai tai chi wil niet starten :O

Bericht door racing-grave »

hey mensen ik zit met een probleem

sinds een week wil mijn tai chi niet meer starten.
en ik heb geen idee wat dit kan zijn. :!:
hij wil wel starten maar doet het toch niet.
ik heb al een nieuwe bougie erin gedraaid. maar zonder resultaat.
cilinder nagelopen zonder resultaat.
hij heeft goede compressie.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn :?: :?:
ik stel het zeer op prijs.
groeten racing grave :!:
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

De standaard dingen ff nalopen:

-Vonkt hij?
-Krijgt hij benzine
-Carb en leidingen schoon?
-Onsteking optijd?
-Is het membraam goed?

Enz.. van die dingen dus..

Is tevens alles goedschoon, bijv niet dat er een lagjerubber op het vliegwiel zit ofzo.
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

Bericht door racing-grave »

thomas1991 schreef:De standaard dingen ff nalopen:

-Vonkt hij?
-Krijgt hij benzine
-Carb en leidingen schoon?
-Onsteking optijd?
-Is het membraam goed?

Enz.. van die dingen dus..

Is tevens alles goedschoon, bijv niet dat er een lagjerubber op het vliegwiel zit ofzo.
hij vonkt goed
hij krijgt benzine
leidingen en carb schoon
>>>> ALLEEN IK WEET NIET .. HOE CONTROLEER JE DE ONTSTEKINGSTIJD EN OF DE MEMBRAMEN GOED ZIJN ?? MVG RACING GRAVE
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
thomas1991
forum gebruiker
Berichten: 3814
Lid geworden op: do 15 sep 2005, 18:18
Locatie: Tilburg

Bericht door thomas1991 »

Voelermaatje tussen de onsteking en het vliegwiel, die moet op 0.30-0.35 mm staan.

En membramen gewoon ff kijken of ze nog heel en goedzijn :wink:
Thomas - 75#
Je ziet het rubber roken, dubbel vermogen !
[img]http://img181.imageshack.us/img181/8433/123fu0.gif[/img]
Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

Bericht door racing-grave »

thomas1991 schreef:Voelermaatje tussen de onsteking en het vliegwiel, die moet op 0.30-0.35 mm staan.

En membramen gewoon ff kijken of ze nog heel en goedzijn :wink:
oh okey hey dank je wel man ik ga het zo snel mogelijk controleren

en ik laat je iets weten als ik het niet vergeet :P
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Aan de ontstekingstijd kan het niet liggen aangezien hij altijd al gelopen heeft, wel kan je ontsteking losgetrild zijn waardoor de afstand tussen ontsteking en vliegwiel te groot geworden is en dit meet je na met de voelermaat zoals thomas1991 al gezegd heeft, voor de membranen: je moet kijken of ze goed afsluiten: als je je kleppenbox naar het licht houd mag je geen spleet licht zien door de membranen, ook mogen ze niet beschadigd of geplooid zijn. Wellicht zal het wel aan een verstopte carb liggen.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
racing-grave
forum gebruiker
Berichten: 144
Lid geworden op: di 10 apr 2007, 12:54

Bericht door racing-grave »

NRGizer schreef:Aan de ontstekingstijd kan het niet liggen aangezien hij altijd al gelopen heeft, wel kan je ontsteking losgetrild zijn waardoor de afstand tussen ontsteking en vliegwiel te groot geworden is en dit meet je na met de voelermaat zoals thomas1991 al gezegd heeft, voor de membranen: je moet kijken of ze goed afsluiten: als je je kleppenbox naar het licht houd mag je geen spleet licht zien door de membranen, ook mogen ze niet beschadigd of geplooid zijn. Wellicht zal het wel aan een verstopte carb liggen.
thnx man hier heb ik wel wat aan ja :D ik ga zo snel mogelijk aan de slag
[url=http://imageshack.us][img]http://img243.imageshack.us/img243/8665/mov000062mo5.jpg[/img][/url]
Plaats reactie