Welk koppeling op 39cc?? HELP! stem aub!!!

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

welke zou jij kiezen?

zocchi 2 beens
9
23%
bizetta 2 beens
8
21%
door hank aangepaste standaard (frictie mat. B)
22
56%
 
Totaal aantal stemmen: 39

minispeedfreak

Bericht door minispeedfreak »

Raytje192 schreef:
minispeedfreak schreef:
Raytje192 schreef: Heeft dat nou voor nut als je carbon voering heb van bizeta das minstens zo goed als hank zijn voering :lol:
hey raytje welke bizetta heb jij precies, ik merk namelijk dat je hier erg tevreden over bent!

ik twijfel nog steeds want hank lijkt me ook erg goed mer het is wat NRGiser zegt de basis is dan nog altijd chinees.

wie kan mij nou echt overhalen :P
Ik rij met een bizeta (bzm) 2 klauw koppeling met stalen grondplaat.
Zat oorspronkelijk originele carbon voering van bizeta (bzm) op en dat zat er voor meer dan 2 jaar op en dan reed ik toch zeker 1 a 2 keer in de maand 4 uur lang achter elkaar, toen kwam er een klein scheurtje in de voering en toen heeft ie het nog zeker 20 uur vol gehouden in me blata voordat het langzaam verder begon te scheuren en toen heb ik er hank voering op laten zetten. Scheuren van voering kan bij elk merk gebeuren helaas, is wel zo dat het bij hank voering minder vaak schijnt te gebeuren maar goed 2 jaar voor een koppeling is vrij lang. Ken ook mensen die rijden iedere keer dak ze zie een nieuwe koppeling in ongeveer... Maar das een kwestie van hoe goed kan je afstellen en hoe ga je met de koppeling om, persoonlijk zou ik in ieder geval je koppeling niet om laten bouwen koop een nieuwe zocchi, bzm moet je zelf weten maar wat NRGizer zegt als je ombouwt heb je nog altijd die chinese basis
Ik heb een bzm 2 beens carbon met stalen plaat standaard met blauwe veertje, heb er de rooie bij besteld en extra gewichtjes voor in de schoentjes besteld.

goede koop?
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

minispeedfreak schreef:
Raytje192 schreef:
minispeedfreak schreef: hey raytje welke bizetta heb jij precies, ik merk namelijk dat je hier erg tevreden over bent!

ik twijfel nog steeds want hank lijkt me ook erg goed mer het is wat NRGiser zegt de basis is dan nog altijd chinees.

wie kan mij nou echt overhalen :P
Ik rij met een bizeta (bzm) 2 klauw koppeling met stalen grondplaat.
Zat oorspronkelijk originele carbon voering van bizeta (bzm) op en dat zat er voor meer dan 2 jaar op en dan reed ik toch zeker 1 a 2 keer in de maand 4 uur lang achter elkaar, toen kwam er een klein scheurtje in de voering en toen heeft ie het nog zeker 20 uur vol gehouden in me blata voordat het langzaam verder begon te scheuren en toen heb ik er hank voering op laten zetten. Scheuren van voering kan bij elk merk gebeuren helaas, is wel zo dat het bij hank voering minder vaak schijnt te gebeuren maar goed 2 jaar voor een koppeling is vrij lang. Ken ook mensen die rijden iedere keer dak ze zie een nieuwe koppeling in ongeveer... Maar das een kwestie van hoe goed kan je afstellen en hoe ga je met de koppeling om, persoonlijk zou ik in ieder geval je koppeling niet om laten bouwen koop een nieuwe zocchi, bzm moet je zelf weten maar wat NRGizer zegt als je ombouwt heb je nog altijd die chinese basis
Ik heb een bzm 2 beens carbon met stalen plaat standaard met blauwe veertje, heb er de rooie bij besteld en extra gewichtjes voor in de schoentjes besteld.

goede koop?
Vind ik persoonlijk een goeie koop, maar iedere koppeling van een goed merk is een goeie koop ten opzichte van je standaard koppeling :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
minispeedfreak

Bericht door minispeedfreak »

Raytje192 schreef:
minispeedfreak schreef:
Raytje192 schreef: Ik rij met een bizeta (bzm) 2 klauw koppeling met stalen grondplaat.
Zat oorspronkelijk originele carbon voering van bizeta (bzm) op en dat zat er voor meer dan 2 jaar op en dan reed ik toch zeker 1 a 2 keer in de maand 4 uur lang achter elkaar, toen kwam er een klein scheurtje in de voering en toen heeft ie het nog zeker 20 uur vol gehouden in me blata voordat het langzaam verder begon te scheuren en toen heb ik er hank voering op laten zetten. Scheuren van voering kan bij elk merk gebeuren helaas, is wel zo dat het bij hank voering minder vaak schijnt te gebeuren maar goed 2 jaar voor een koppeling is vrij lang. Ken ook mensen die rijden iedere keer dak ze zie een nieuwe koppeling in ongeveer... Maar das een kwestie van hoe goed kan je afstellen en hoe ga je met de koppeling om, persoonlijk zou ik in ieder geval je koppeling niet om laten bouwen koop een nieuwe zocchi, bzm moet je zelf weten maar wat NRGizer zegt als je ombouwt heb je nog altijd die chinese basis
Ik heb een bzm 2 beens carbon met stalen plaat standaard met blauwe veertje, heb er de rooie bij besteld en extra gewichtjes voor in de schoentjes besteld.

goede koop?
Vind ik persoonlijk een goeie koop, maar iedere koppeling van een goed merk is een goeie koop ten opzichte van je standaard koppeling :wink:
dus met deze moet ik het bij goed gebruik wel een tijdje kunnen volhouden. heb ik nou dezelfde als jou of heb jij een ander type?
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

Ik heb hetzelfde type heb alleen andere veren, heb er gele veren van polini in zitten :wink: maar het aangrijp toerental van me blata is nogal anders dan dat van jou tai chi :wink: Goed afstellen en onderhoud is de key, zodra het aangrijptoerental nog maar iets veranderd gelijk je koppeling bij stellen en zorgen dat ie juist staat en je kan er heel lang plezier van hebben :)

Uiteraard is goed inrijden ook een deel van goed onderhoud :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
minispeedfreak

Bericht door minispeedfreak »

Raytje192 schreef:Ik heb hetzelfde type heb alleen andere veren, heb er gele veren van polini in zitten :wink: maar het aangrijp toerental van me blata is nogal anders dan dat van jou tai chi :wink: Goed afstellen en onderhoud is de key, zodra het aangrijptoerental nog maar iets veranderd gelijk je koppeling bij stellen en zorgen dat ie juist staat en je kan er heel lang plezier van hebben :)

Uiteraard is goed inrijden ook een deel van goed onderhoud :wink:
Wat is daar dan anders aan?? :oops: heeft het voor mij nog nut om zo'n veertjes te kopen of voldoen die rooie. mja ben blij dat ik dan nu iets goeds heb :D
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

minispeedfreak schreef:
Raytje192 schreef:Ik heb hetzelfde type heb alleen andere veren, heb er gele veren van polini in zitten :wink: maar het aangrijp toerental van me blata is nogal anders dan dat van jou tai chi :wink: Goed afstellen en onderhoud is de key, zodra het aangrijptoerental nog maar iets veranderd gelijk je koppeling bij stellen en zorgen dat ie juist staat en je kan er heel lang plezier van hebben :)

Uiteraard is goed inrijden ook een deel van goed onderhoud :wink:
Wat is daar dan anders aan?? :oops: heeft het voor mij nog nut om zo'n veertjes te kopen of voldoen die rooie. mja ben blij dat ik dan nu iets goeds heb :D
Volgens mij rijden de meeste met rode veertjes in de tai chi's en b1 replica's.
Gele veren zijn iets minder sterk. Dat komt voornamelijk omdat mijn koppeling vroeger aan kan pakken dan die van jou. Mijn blata heeft onder in meer vermogen waardoor de koppeling sneller vast kan staan en dus vroeger kan staan :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
minispeedfreak

Bericht door minispeedfreak »

Raytje192 schreef:
minispeedfreak schreef:
Raytje192 schreef:Ik heb hetzelfde type heb alleen andere veren, heb er gele veren van polini in zitten :wink: maar het aangrijp toerental van me blata is nogal anders dan dat van jou tai chi :wink: Goed afstellen en onderhoud is de key, zodra het aangrijptoerental nog maar iets veranderd gelijk je koppeling bij stellen en zorgen dat ie juist staat en je kan er heel lang plezier van hebben :)

Uiteraard is goed inrijden ook een deel van goed onderhoud :wink:
Wat is daar dan anders aan?? :oops: heeft het voor mij nog nut om zo'n veertjes te kopen of voldoen die rooie. mja ben blij dat ik dan nu iets goeds heb :D
Volgens mij rijden de meeste met rode veertjes in de tai chi's en b1 replica's.
Gele veren zijn iets minder sterk. Dat komt voornamelijk omdat mijn koppeling vroeger aan kan pakken dan die van jou. Mijn blata heeft onder in meer vermogen waardoor de koppeling sneller vast kan staan en dus vroeger kan staan :wink:
ow zow ok duidelijk!! hartelijk bedankt voor je reacties je weet waar je over praat :D

mvg joost
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Raytje192 schreef:
NRGizer schreef:Heb je bij BZM dan geen garantie, vind ik maar raar hoor.
Bij BZM krijg je geen garantie als de voering los komt zo ver ik weet, denk ook niet dat zocchi dat heeft ? :? Weet wel dat als je voering los laat bij hank voering dat hank dan er nieuwe voering voor je op zet :wink:
Ik mocht wel terug gaan naar de shop moest er iets met de voering schelen, kan wel zijn dat die garantie niet van zocchi komt maar wel van de shop.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
Raytje192
forum gebruiker
Berichten: 1816
Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
Locatie: Goes
Contacteer:

Bericht door Raytje192 »

NRGizer schreef:
Raytje192 schreef:
NRGizer schreef:Heb je bij BZM dan geen garantie, vind ik maar raar hoor.
Bij BZM krijg je geen garantie als de voering los komt zo ver ik weet, denk ook niet dat zocchi dat heeft ? :? Weet wel dat als je voering los laat bij hank voering dat hank dan er nieuwe voering voor je op zet :wink:
Ik mocht wel terug gaan naar de shop moest er iets met de voering schelen, kan wel zijn dat die garantie niet van zocchi komt maar wel van de shop.
Zou kunnen dat weet ik niet, weet wel dat hank zoiezo garantie geeft, bij goed inrijden uiteraard :wink:
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Polini-Michael
forum gebruiker
Berichten: 464
Lid geworden op: za 17 dec 2005, 21:56
Locatie: Den haag

Bericht door Polini-Michael »

Raytje192 schreef:
NRGizer schreef:Heb je bij BZM dan geen garantie, vind ik maar raar hoor.
Bij BZM krijg je geen garantie als de voering los komt zo ver ik weet, denk ook niet dat zocchi dat heeft ? :? Weet wel dat als je voering los laat bij hank voering dat hank dan er nieuwe voering voor je op zet :wink:
tot nu toe heb ik altijd garantie gehad van BZM
1x toen de voering losliet van de 2 beens en een keer toen ik een stalen grondplaat van de nieuwste 3 klauw in stukken had getrokken :lol:
verder vind ik bij de bzm 2 klauws koppelingen dat de voering erg snel loslaat (heb genoeg sets gehad en alle inrijmogelijkheden geprobeerd)
mijn keuze gaat toch uit naar een zocchi 3beens , aangezien ik daar al een hele wintercup in belgie op heb zitten met een 50cc en nu in de zomercup gaat hij nogsteeds perfect

Gr
[quote="Blata-Patrick"]wie binn'n een kniene kop ! =B [/quote]
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

ik stem ook voor de zocchi 3schoens.

rijd vanaf....oktober 2006 met een zocchi 3schoens carbon met gewichtjes, en hij ziet er nog steeds hartstikke netjes uit :) :)

succes,

Tim.
Plaats reactie