niet optrekken, na bewerken cilinder.
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- jeffrey-mijnheer
- forum gebruiker
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 18:22
- Locatie: balkbrug
niet optrekken, na bewerken cilinder.
hallo
Ik heb gister dus mijn cilinder bewerkt. Nou wat is er veranderd,
ik heb de uitlaat poort, iets breeder en iets hoger gemaakt.
Nou wou ik hem vandaag starten, dat lukte gewoon goed.
Hij liep lekker stationair, maar optrekken deed die niet.
Wat zou dit kunnen zijn ??
gr jeffrey
Ik heb gister dus mijn cilinder bewerkt. Nou wat is er veranderd,
ik heb de uitlaat poort, iets breeder en iets hoger gemaakt.
Nou wou ik hem vandaag starten, dat lukte gewoon goed.
Hij liep lekker stationair, maar optrekken deed die niet.
Wat zou dit kunnen zijn ??
gr jeffrey
14 mm race caburateur
race koppeling
velgen zwart gespoten
carbon membraam
NGK bougie
race koppeling
velgen zwart gespoten
carbon membraam
NGK bougie
- minibikekp's
- forum gebruiker
- Berichten: 138
- Lid geworden op: za 21 okt 2006, 16:14
- Locatie: heerhugowaard
- jeffrey-mijnheer
- forum gebruiker
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 18:22
- Locatie: balkbrug
- minibikekp's
- forum gebruiker
- Berichten: 138
- Lid geworden op: za 21 okt 2006, 16:14
- Locatie: heerhugowaard
- jeffrey-mijnheer
- forum gebruiker
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 18:22
- Locatie: balkbrug
- jeffrey-mijnheer
- forum gebruiker
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 18:22
- Locatie: balkbrug
- Raytje192
- forum gebruiker
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Ok, ja ik weet niet hoe het met de timingen van die cilinders zit etc. Zijn wel meer mensen die hem 2.5 mm omhoog hebben gefreest die wel goed liepen. Je weet zeker dat je koppeling et c wel goed is?jeffrey-mijnheer schreef:jaa, ik kon al niet veel breder, want dan kwam ik tegen de gaten voor de moeren.
gr jeffrey
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
- jeffrey-mijnheer
- forum gebruiker
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 18:22
- Locatie: balkbrug
2,5 mm is wel tamelijk ruim.
Beter was stap voor stap te doen, dus:
eerst 1mm dan uitproberen, vervolgens weer een stapje verder.
Je hebt de timing nu fors verandert, gevolg bike zal bovenin verder doortrekken, maar heeft onderin heel veel vermogen ingelevert.
Dit kun je compenseren door of een grotere carburateur (17mm) of een aanzienlijk grotere sproeier. (wat eerder al aangegeven werd)
Ga er maar vanuit dat je rond de 80 a 85 sproeier zal moeten hebben.
Beter was stap voor stap te doen, dus:
eerst 1mm dan uitproberen, vervolgens weer een stapje verder.
Je hebt de timing nu fors verandert, gevolg bike zal bovenin verder doortrekken, maar heeft onderin heel veel vermogen ingelevert.
Dit kun je compenseren door of een grotere carburateur (17mm) of een aanzienlijk grotere sproeier. (wat eerder al aangegeven werd)
Ga er maar vanuit dat je rond de 80 a 85 sproeier zal moeten hebben.
- Raytje192
- forum gebruiker
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Klopt inderdaad, werk zelf ook veel liever in graden dan te zeggen van zoveel millimeter omhoog zonder te weten wat de timingen zijn zomaar gaan zitten frezen is gewoon dom. Een hoop mensen frezen zonder dat ze weten wat ze doen en wat het effect is..... En sommige hebben geluk en gaan inderdaad sneller en andere verneuken hun cilindertje (en eventueel nog meer)mardevi schreef:2,5 mm is wel tamelijk ruim.
Beter was stap voor stap te doen, dus:
eerst 1mm dan uitproberen, vervolgens weer een stapje verder.
Je hebt de timing nu fors verandert, gevolg bike zal bovenin verder doortrekken, maar heeft onderin heel veel vermogen ingelevert.
Dit kun je compenseren door of een grotere carburateur (17mm) of een aanzienlijk grotere sproeier. (wat eerder al aangegeven werd)
Ga er maar vanuit dat je rond de 80 a 85 sproeier zal moeten hebben.
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Hallo
De sproeier zal niet veel uitmaken, hooguit een maatje maar dan moet hij zeker nog trekken.
Ik denk dat je je uitlaat poort veel te veel omhoog hebt gehaald, en daar door een veel te hoge tyming van de uitlaat poort hebt.
Daardoor trekt hij onderin niet meer maar zal wel veel verder in toeren kunnen doorlopen.
Je kan nu wel de koppeling een stuk hoger zetten, en het punt op zoeken waar hij wel weer trekt.
Voor je wat aan je cilinder doet moet je eerst de tyming bepalen en dan overwegen of het verhogen van je tyming wel zin vol is.
Wel kan je zonder gevolgen je uitlaat poort in de breete vergroten.
Dus verzind er ge begint en meten is weten.
De sproeier zal niet veel uitmaken, hooguit een maatje maar dan moet hij zeker nog trekken.
Ik denk dat je je uitlaat poort veel te veel omhoog hebt gehaald, en daar door een veel te hoge tyming van de uitlaat poort hebt.
Daardoor trekt hij onderin niet meer maar zal wel veel verder in toeren kunnen doorlopen.
Je kan nu wel de koppeling een stuk hoger zetten, en het punt op zoeken waar hij wel weer trekt.
Voor je wat aan je cilinder doet moet je eerst de tyming bepalen en dan overwegen of het verhogen van je tyming wel zin vol is.
Wel kan je zonder gevolgen je uitlaat poort in de breete vergroten.
Dus verzind er ge begint en meten is weten.
Gr HK Racing.
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!
NK 2006 5e geworden.
NK 2007 9e geworden.
NK 2008 Bike overgedragen aan Patricia en 6e geworden.
NK 2009 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!
NK 2010 rijder Patricia Kampioen Zelfbouw water!!!!!!!!
NK 2011 rijder Patricia 3e geworden!!!!!!!!