Voortandwiel maakt herrie

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
roffel87

Voortandwiel maakt herrie

Bericht door roffel87 »

Als ik mn bike laat lopen maakt het voortandwiel een soort knarsend geluid...

Ik dacht het probleem op te lossen door een smalle ketting en tandwielen te kopen maar nu blijft de ketting op t voortandwiel knarsen. Ook trilt de ketting als hij loopt. Ik heb ook al geprobeerd de ketting goed uit te lijnen maar dat heeft geen invloed.

Weet iemand van jullie een oplossing?[/b]
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Je moet eens kijken of je tandwielen recht staan tegenover elkaar en precies in 1 lijn, ik denk dat je ketting schuin loopt.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
roffel87

Bericht door roffel87 »

mijn ketting loopt niet helemaal recht... na t midde loopt ie een heel klein beetje naar links, ik dacht dat dit niet zon probleem zou zijn omdat ie toch best wat speling heeft. zal proberen de tandwielen nog rechter tegenover mekaar te krijgen dan
miniracer13

Bericht door miniracer13 »

roffel87 schreef:mijn ketting loopt niet helemaal recht... na t midde loopt ie een heel klein beetje naar links, ik dacht dat dit niet zon probleem zou zijn omdat ie toch best wat speling heeft. zal proberen de tandwielen nog rechter tegenover mekaar te krijgen dan
volgens mij hoor je geen speling te hebben..??
(verbeter me als dit niet zoo is :oops: )
Kefien#17
forum gebruiker
Berichten: 3069
Lid geworden op: zo 04 jun 2006, 17:18
Locatie: Tilburg

Bericht door Kefien#17 »

beetje mag wel maar niet te veel natuurlijk
kleine_duivel
spammer
Berichten: 6479
Lid geworden op: ma 30 jan 2006, 17:55
Locatie: friesland

Bericht door kleine_duivel »

is de lager van je koppelingshuis nog in goede staat? gaf bij mij ook mooi wat geluid

en nog iets, is de ketting goed ingevet?
roffel87

Bericht door roffel87 »

Ik heb de ketting goed ingevet met speciale kettingspray en nu is het een stuk minder.... maar dat ratelende geluid is toch wel gewoon bij een minibike?
JackyX

Bericht door JackyX »

Bij een crossertje hoor je vaak dat gerattel. Bij een gewone wegracer is dat wat minder maar bij chinese kun je dat wel verwachten. Het kan ook zijn dat je kettingbeschermer tegen de ketting staan :?:
Roel-*

Bericht door Roel-* »

Eey probleem heb ik ook gehad :x
Maar ik heb toen wat geprobeerd de ketting aan te spannen of juist nog iets losser en uiteindelijk kwam ik eruit :wink:
Gebruikersavatar
Dm-Ricardo
forum gebruiker
Berichten: 1923
Lid geworden op: zo 18 feb 2007, 16:08
Locatie: vianen
Contacteer:

Bericht door Dm-Ricardo »

koppelingbelingesleten :o :?: of meschien je tandwiel op helemaal versleten en je ketting niet zo strak zette :wink:
WWW.THEDUNE.NL Nu het laatste nieuws van de Moriwaki cup en de updates van het team voor 2011.

Moriwaki MD250H Cup 2011.
'' Als alleen de winst telt "
Plaats reactie