Trektstart is UBERZWAAR! Alleen op een bepaald punt

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Chrizu

Trektstart is UBERZWAAR! Alleen op een bepaald punt

Bericht door Chrizu »

Na jongens daar benk weer. Met een nieuwe probleem. OLEEE!

Ik heb me Sendai Aikido opgevoerd met een bigborekit met boosterpoort en krukas + carburateurkit 14mm delorto imi. + racekoppeling + fiberglas membraam + rocketkey + Technigas raceuitlaat.

Alles zit erop en deraan netjes zoals het hoort. MAAR...als ik nu aan me trektstarter trek...is dat op iedere halve slag LOEIZWAAR. Ik heb goed geluisterd waar dat vandaan komt want k hoor een schavend geluid als dat zware gevoel er is. Ik heb me druk kop van me cilinder deraf gehaald en zie dat het steeds het geval is als mijn zuiger op zijn onderste punt is onder de uitlaat poort. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :? Heb al 2tak motor als glijmmiddeld geprobeerd te gebruiken maar helpt niet veel.
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Ligt het niet aan de krukas dat hij je carter raakt, heb je je membraanhouder er wel goed ingezet (misschien dat je krukas de membraanbegrenzer raakt), is het je trekstarter niet, pakt je zuigerveer niet in je uitlaatpoort, zit je zuiger er wel goed in, raakt je drijfstang je cilinder niet, staat je cilinder er wel goed op, enz...? :)
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Chrizu

Bericht door Chrizu »

Na een grondig onderzoek ben ik erachter gekomen dat het aan het vliegwiel ligt die dat magneetje raakt bij de onsteking. Het zou kunnen komen omdat het vliegwiel niet lekker past als ik mijn rocketkey gebruik. Ik zie ook een slijtagelijn op de rand van het vliegwiel onder de koelribben. En als k heeeeel goed kijk staat mijn vliegwiel een beetje scheef. Wat doe ik fout? De bolle kant van de rocketkey zit in het krukas gedeelte en het plaatje naar rechts.
compi-s

Bericht door compi-s »

Kan ook compressie zijn. Draai je bougie eruit , gaat het trekken makkelijk is het compressie. Die kun je verhelpen door een extra voetpakking.
Gebruikersavatar
stuntskater
forum gebruiker
Berichten: 191
Lid geworden op: do 17 mei 2007, 12:04
Locatie: Rijswijk

Bericht door stuntskater »

zoekfunctie..brengt wonderen,, had het probleem zelf eerst ook
[img]http://img293.imageshack.us/img293/5230/bew2ts0.jpg[/img]
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

compi-s schreef:Kan ook compressie zijn. Draai je bougie eruit , gaat het trekken makkelijk is het compressie. Die kun je verhelpen door een extra voetpakking.
Je moet dan wel eerst je squish nameten, zomaar een voetpakking bijsteken is ook niet goed voor de prestaties.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Chrizu

Bericht door Chrizu »

Compi-s: jups dat had k ook al geprobeerd maar het bleef. En een extra voetpakking lijkt met niet snugger.

Stuntskater: zoekfunctie hebk ook geprobeerd meerdere keren. Ben denk k niet zo handig dermee als jou :) Zal je posts is ff checken dan.

NRgizer: Helemaal gelijk. Squishhoogte mag niet zomaar aan geknutseld worden. En in mijn geval is dat al opgelost.

Dus voor de duidelijkheid mijn probleem ligt aan mijn vliegwiel die tegen de magneet aan de zijkant wordt gedrukt. Misschien ligt mijn vliegwiel niet goed door de rocketkey. Ik ga nu nog een keer onderzoek doen na het kijken van stuntskater zijn posts. Hopelijk hebk dan meer info. Stay tuned... :arrow:
Chrizu

Bericht door Chrizu »

Okee hier is de update :idea:

Ik heb nix op de search gevonden over hetzelfde probleem als dat ik heb. En ik heb weer lopen sleutelen en ik denk dat het aan de squish hoogte ligt zoals jullie zeggen. Het voelt namelijk alsof ik hem vacuum zuigt. Als ik mijn bougie deraf draai gaat alles wel gewoon makkelijk. En nog iets. Als ik trek hoor ik een piepend geluid als mijn zuiger op zijn hoogste punt is (net voordat hij weer naar beneden gaat en net nadat hij weer naar beneden gaat). Ik heb gevoeld in de cilinder en daar zit niks in de weg of iets dergelijks. En tja als die bougie derop zit... Is het gewoon te zwaar om te doen. Misschien toch maar een extra voetpakking ofzo dertussen douwen? En ohja misschien is het wel een domme vraag maja misscchien lost het wel alles op. Moet mijn hogedruk kop op een bepaalde manier erop of maakt het niks uit? Er zit ergens een vlakke kant aan de zijnkant van de kop en die doet niet mee aan de symmetrie van de kop. Die staat nu voor mijn naar beneden.
Plaats reactie