Binnenkop draait in buitenkop

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Midiracer23
forum gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 01 sep 2006, 13:05
Locatie: Bedum

Binnenkop draait in buitenkop

Bericht door Midiracer23 »

Ik zou net me bougie weer vastdraaien maar mijn binnenkop draait mee in de buitenkop :?

Heeft iemand dit eerder gehad?
Hoe kan ik dit oplossen?
Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

Dan heb je goed kans dat je pakking die in de binnekop plat gedrukt is en dus niet meer de kracht heeft om je binnenkop tegen de buitenkop te drukken.(is ie ooit wel is goed warm geweest je bike?!)
Als ie goed warm is geweest, kan je er donder op zeggen dat jij nu geen ronde o-ringen hebt, maar platte o-ringen, die zijn dus plat vervormd door de hitte.

Wat ook nog kan is dat je buitenkop gebarsten is ergens zodat de spanning van je binnenkop ineens weg is, maar dit gaat gepaart met water lekkage vanuit de kop, en ik geloof niet dat jij daar last van had toch?

Wat ook nog een optie is als deze 2 punten niet van toepassing zijn, je buiten kop vlakken, zodat de dikte van je buitenste cilinderkop afneemt waardoor er weer spanning op je binnenkop komt als je em weer monteerd.

Maar ik zou eerst is kijken of je o-ringen nog heel zijn. :idea:

Veel succes der mee!! :wink:
Gebruikersavatar
Midiracer23
forum gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 01 sep 2006, 13:05
Locatie: Bedum

Bericht door Midiracer23 »

Hij is de laatste keer dat ik gereden heb goed heet geweest omdat het waterpompriempje was geknapt onder het rijden dus geen goede koeling.
Ik had verder geen lekkage. zal morgen even nieuwe o ringen halen en dan ff kijken of het dan weer goed is!

Alvast bedankt! :D :!:
Gebruikersavatar
Midiracer23
forum gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 01 sep 2006, 13:05
Locatie: Bedum

Bericht door Midiracer23 »

Ik heb net de o-ringen vervangen, maar draait nog steeds mee:S
Kan het ook zijn omdat ie zo heet is geweest dat de kop krom getrokken is?
Gebruikersavatar
NRGizer
forum gebruiker
Berichten: 1733
Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 18:45
Locatie: Alken, België
Contacteer:

Bericht door NRGizer »

Ja maar dan zou hij toch water lekken en dit gebeurt ook niet vaak omdat je buitenste kop met een heel aantal bouten aan je cilinder zit vastgebout.
Draait je motor nog goed en als hij een tijdje gedraaid heeft moet je dan water bijvullen. Anders lijkt het mij toch dat hij genoeg spant aangezien het niet lekt.
Paddock: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=20168
Site: www.freewebs.com/xtremepocketbiketuning -> met techniek-sectie
Nieuwe Polini carbon membranen te koop voor elke bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=306730#306730
Gebruikersavatar
Midiracer23
forum gebruiker
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 01 sep 2006, 13:05
Locatie: Bedum

Bericht door Midiracer23 »

ik heb nu ook de o ring vervangen die in het gat van de buitenkop zit waar het bougiegat door komt, maar hij klemt nog niet :? :!:

Er zal wel een nieuwe kop op moette:S

Hij lekte niet maar zo kan je de bougie beetje moeilijk vastzetten, en er zit een schuin kantje aan de binnenkop vanwege koeling en als dat deel ronddraait weet ik niet meer of het wel voor het gat zit
Gebruikersavatar
Subito
Moderator
Moderator
Berichten: 2403
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 09:46
Minibike:: Nu niks meer, ik had:
- BMS P3 50cc Factory
- BMS P2 40cc BZM LC
- BMS P1 40cc BZM LC
- STAMAS
- DM
- GRC Lazer
Locatie: Almere

Bericht door Subito »

Ik had het van de week ook dat me binnenkop meedraaid,
Maar toen de kop weer goed vast zat op de cilinder draaide de binnenkop niet meer mee...dus weet niet of dat bij jou ook zo is ?
En anders kan je het nog zo doen:
zet je binnenkop goed in je kop ( dus schuine stukje voor het gat ) en zet een streepje aan de buitenkant van je binnenkop zodat je het kan zien.
Zet je gehele kop goed vast op je cilinder en draai je bougie er zo goed mogelijk in, desnoods hou je hem vast met een waterpomp tang.
Mocht je binnenkop dan meedraaien, zet je bougie goed vast en wanneer je dat gedaan heb, zet je de binnenkop weer zo neer dat het streepje wat je eerder gezet hebt weer goed staat :)

Een heel verhaal, maar zolang je cilinder/kop niet lekt kan er weinig aan de hand zijn :)
AirController bij de Koninklijke Marine...je moet het maar kunnen :P
Plaats reactie