koppeling lucky 7

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kOescH
forum gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 17:53
Locatie: lauwe

koppeling lucky 7

Bericht door kOescH »

hallo iedereen ik zou graag mijn lucky 7 sneller doen gaan en wil me koppeling aanpassen maar voor sneller tegaan moet je hem dicht draaien of open? mijn gewicht is 65kg
Gebruikersavatar
Andreas
forum gebruiker
Berichten: 1478
Lid geworden op: za 05 aug 2006, 14:34
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Andreas »

Koppeling is alleen voor sneller optrekken he ;) dan gaat die niet sneller je moet het strakker maken voor meer optrek kracht dacht ik als ik fout zit sorry ;)
Gebruikersavatar
stafke007
forum gebruiker
Berichten: 1012
Lid geworden op: wo 24 mei 2006, 21:05
Locatie: Belgie - Retie

Bericht door stafke007 »

ligt er eigelijk aan, je moet namelijk je koppeling laten aangrijpen wanneer de powerband begint bij je bike

te hoog is ook niet goed want dan mis je het beste koppel van je bike
en je koppeling heeft ook meer slip ( slijtage )
dit ligt natuurlijk ook aan welke koppeling je hebt

Greetzzz Steven
[img]http://i298.photobucket.com/albums/mm280/1987stafke1987/b.jpg[/img]
Blata Elite R
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?p=317181#317181
Navy Green
forum gebruiker
Berichten: 620
Lid geworden op: za 27 mei 2006, 23:31
Locatie: Bunde

Re: koppeling lucky 7

Bericht door Navy Green »

kOescH schreef:hallo iedereen ik zou graag mijn lucky 7 sneller doen gaan en wil me koppeling aanpassen maar voor sneller tegaan moet je hem dicht draaien of open? mijn gewicht is 65kg
hey

Je koppeling ''aanpassen'' om sneller te gaan gaat helaas niet. De koppeling gaat op een bepaald toerental open en raakt zo de kom waardoor (dmv de ketting) het achterwiel gaat draaien.
Als je koppeling op het juiste moment afgesteld staat moet je er eigenlijk niets meer aan doen. Het strakker en losser zetten van de veren zorgt er alleen voor dat de koppeling op een lager toerental of op een hoger toerental aanpakt. Nogmaals hier win je geen trekkracht of extra snelheid mee tenzij je koppeling verkeerd afgesteld staat.

Wil je sneller optrekken of harder rijden, dan zou je meschien je vertanding kunnen veranderen of andere dingen aanpassen zoals een andere uitlaat.

gr menno
Gebruikersavatar
kOescH
forum gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 17:53
Locatie: lauwe

Bericht door kOescH »

dus ik zal het beetje aanspannen :wink:
Plaats reactie