vraag over tandwiel voor. + antwoord !

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
hob-bike

vraag over tandwiel voor. + antwoord !

Bericht door hob-bike »

ojee. mijn tandwiel was afgebroken. dus ik had gelijk een nieuwe koppelingshuis gekocht. maar nu. het lijkt wel of de tandwiel in verhouding met me ketting niet kloppen. het is een 6 tands. ik kom dus ook niet vooruit als ik gas geef. hij wil wel maar na 4 cm stopti weer :S

wie kan me helpen ? moet ik mischien kijken voor een ander soort tandwiel ? :idea: :roll:
Laatst gewijzigd door hob-bike op wo 21 mei 2008, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
mini_racerke

Re: hoe merk ik tandwiel verschil ?? :S:S

Bericht door mini_racerke »

hob-bike schreef:ojee. mijn tandwiel was afgebroken. dus ik had gelijk een nieuwe koppelingshuis gekocht. maar nu. het lijkt wel of de tandwiel in verhouding met me ketting niet kloppen. het is een 6 tands. ik kom dus ook niet vooruit als ik gas geef. hij wil wel maar na 4 cm stopti weer :S

wie kan me helpen ? moet ik mischien kijken voor een ander soort tandwiel ? :idea: :roll:
is het het zelfde tandwiel dan voorheen? het zelfde aantal ??

mvg
kevin
hob-bike

Bericht door hob-bike »

tsja dat weet ik niet. want die was afgebroken die ligt ergens in vlijmen. maar ik kan het ook niet vragen aan de eerste ijgenaar want die heeft nergens verstand van.
mini_racerke

Bericht door mini_racerke »

hob-bike schreef:tsja dat weet ik niet. want die was afgebroken die ligt ergens in vlijmen. maar ik kan het ook niet vragen aan de eerste ijgenaar want die heeft nergens verstand van.
waarschijnlijk heeft hij nu een ander aantal tandjes,
het is een chineesje? standaard ??
anders kijk ik even bij die van men broer
voenekawasaki

Bericht door voenekawasaki »

Draait het tandwiel wel? Want dan zou het ook aan de koppeling zelf kunnen liggen.
hob-bike

Bericht door hob-bike »

ja dat wwel. maar ik zie ook als ik gas geef. de eerste paar centimeter gaat het wel vooruit maar dan kloppen die tandwieltjes niet meer met de ketting. maar maar ik ben wel benieuwd wat nou het verschil is met een 6 tands voor grote ketting en een 6 tands voor kleine keting. :?: :?: :)
Gebruikersavatar
Barry
forum gebruiker
Berichten: 1360
Lid geworden op: za 08 mar 2008, 09:10
Minibike:: Grc RRz 12
Locatie: Schalkwijk

Bericht door Barry »

misschien een groter formaat?
dikkere tandwiel?
GRC RRz 12
Bzm40cc 09
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Bericht door Richard »

de dikke ketting dikker in brete en de schakels zitten verder uitelkaar
dus misschien ligt het daar aan dat je een koppelings huis voor een dunne hebt gekocht en je moest er een hebben voor een brede(dikke)
of natuurlijk anders om...
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
hob-bike

Bericht door hob-bike »

yes oke bedankt voor jullie zinvolle info ;) ik ga indd gewoon tandwiel 76 halen maar dan voor kleine ketting. ;) slotje ;) ...mensen die ook hierover hun vraag hebben kunnen dat gebruiken bij deze. :!:
Gesloten