Raar probleem,

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Boss
forum gebruiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 09:33
Locatie: Doos-vuilstort

Raar probleem,

Bericht door Boss »

Hallo, mijn minibike is gemaakt want hij was kapot,
Er zat een knik in de benzinekabel en het benzinefilter lekte en liet dus niet genoeg benzine door, gister starte ik hem zonder benzine filter maaar met een hol ijzeren staafje ertussen en toen dipte die na een tijdje omlaag in zijn toeren als ik gas gaf maar hij bleef wel stationair lopen en af entoe pakte hij het gas goed en ging het toerental omhoog.
Nu heb ik vandaag en gister een paar keer gereden en heb je precies hetzelfde probleem tijdens het rijden, eerst doet hij het gewoon goed,
en dan opeens als je gas geeft dipt hij omlaag en als je dan het gas in houd valt hij uit. dat word steeds erger naarmate je weer probeert verder te rijde, dan doet hij het wel dan weer niet. Uiteindelijk was ik daarnet een rondje van een kilometer aan het rijden en de eerste 600 meter deed hij het gewoon goed en toen begon hij opeens te dippen.
Toen starte ik hem weer, en toen begon hij weer te dippen en dat werd steeds erger naamate ik hem een paar keer herstarte, en uiteindelijk ging hij niet meer aan. Zometeen even proberen of hij het wel doet als hij afgekoeld is maar hij heeft het altijd goed gedaan met deze sproeier.
Kan het zijn dat hij op een of andere manier verzuipt omdat hij geen benzinefilter heeft en dus teveel benzine krijgt?

Gr Boss
Dellorto te koop!
PM bij interesse
1to3
forum gebruiker
Berichten: 383
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:04

Re: Raar probleem,

Bericht door 1to3 »

Boss schreef:Hallo, mijn minibike is gemaakt want hij was kapot,
Er zat een knik in de benzinekabel en het benzinefilter lekte en liet dus niet genoeg benzine door, gister starte ik hem zonder benzine filter maaar met een hol ijzeren staafje ertussen en toen dipte die na een tijdje omlaag in zijn toeren als ik gas gaf maar hij bleef wel stationair lopen en af entoe pakte hij het gas goed en ging het toerental omhoog.
Nu heb ik vandaag en gister een paar keer gereden en heb je precies hetzelfde probleem tijdens het rijden, eerst doet hij het gewoon goed,
en dan opeens als je gas geeft dipt hij omlaag en als je dan het gas in houd valt hij uit. dat word steeds erger naarmate je weer probeert verder te rijde, dan doet hij het wel dan weer niet. Uiteindelijk was ik daarnet een rondje van een kilometer aan het rijden en de eerste 600 meter deed hij het gewoon goed en toen begon hij opeens te dippen.
Toen starte ik hem weer, en toen begon hij weer te dippen en dat werd steeds erger naamate ik hem een paar keer herstarte, en uiteindelijk ging hij niet meer aan. Zometeen even proberen of hij het wel doet als hij afgekoeld is maar hij heeft het altijd goed gedaan met deze sproeier.
Kan het zijn dat hij op een of andere manier verzuipt omdat hij geen benzinefilter heeft en dus teveel benzine krijgt?

Gr Boss
Als hij verzuipt dan doe je er toch een kleiner sproeiertje in ?
Boss
forum gebruiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 09:33
Locatie: Doos-vuilstort

Bericht door Boss »

Ja, maar ik geloof dat hij juist benzine te kort komt, maar het kan ook zijn dat hij teveel krijgt, en waarom moet er nu een andere sproeier in als hij op de oude eerst goed reed? :o
Dellorto te koop!
PM bij interesse
jochem
forum gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: do 16 okt 2008, 19:37

Bericht door jochem »

haha typisch weer zo iets voor boss:P, ik denk dat tie ook verzuipt is is ook bij mijn ktm;). moet je ff snel een filtertje onder donderen en dan ff kijken anders kom ik morgen wel langs om er naar te kijken:P
Boss
forum gebruiker
Berichten: 161
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 09:33
Locatie: Doos-vuilstort

Bericht door Boss »

jochem schreef:haha typisch weer zo iets voor boss:P, ik denk dat tie ook verzuipt is is ook bij mijn ktm;). moet je ff snel een filtertje onder donderen en dan ff kijken anders kom ik morgen wel langs om er naar te kijken:P
Ja dat filter komt waarschijnlijk morgen of maandag binnen.., dan maar effe kijke
Dellorto te koop!
PM bij interesse
Plaats reactie