TaiChi probleem Pagina 2!
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
- Minibike-Tuner
- forum gebruiker
- Berichten: 1368
- Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 17:42
- Locatie: Rijen, Noord-Brabant
Vandaag testritje met de taichi.
Wanneer de motor nog niet zo heel warm was, reed die perfect.
trok goed op en kwam lekker op toeren. Na ongeveer 2 rondes rijden
(de motor is al redelijk warm!) verloor de bike z'n power en draaide
hij niet zn maximale toeren.
Wat sproeiertjes verwisseld en bougie, maar hetzelfde resultaat.
Iemand idee?
Wanneer de motor nog niet zo heel warm was, reed die perfect.
trok goed op en kwam lekker op toeren. Na ongeveer 2 rondes rijden
(de motor is al redelijk warm!) verloor de bike z'n power en draaide
hij niet zn maximale toeren.
Wat sproeiertjes verwisseld en bougie, maar hetzelfde resultaat.
Iemand idee?
ik heb ook een taichi, en heb exact het zelfde gehad.
die motortjes worden zo warm dat de compressie bijna weg is als ie warm is, waardoor het vermogen op de lagere toerentallen wegvalt.
Ik heb de koppeling gewoon super strak gezet, en dan blijft ie het wel doen.
Ik rijd 2 rondjes met vette overtoeren, en daarna wordt het normaal.
die motortjes worden zo warm dat de compressie bijna weg is als ie warm is, waardoor het vermogen op de lagere toerentallen wegvalt.
Ik heb de koppeling gewoon super strak gezet, en dan blijft ie het wel doen.
Ik rijd 2 rondjes met vette overtoeren, en daarna wordt het normaal.
Groeten,
Erwin
Erwin
- Raytje192
- forum gebruiker
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: zo 13 feb 2005, 11:04
- Locatie: Goes
- Contacteer:
Kan veel beter de standaard bagger koppeling vervangen voor een bizeta of iets dergelijks loopt ie gelijk 10x beter, in plaats van standaard koppelingen dr uitbranden omdat ze veel te laat staan. Heb zelf anderhalf jaar tai chi gereden, altijd dit zelfde probleem, koppeling vervangen voor een bizeta en problemen waren weg Niks met compressieverlies te makenXenon91 schreef:ik heb ook een taichi, en heb exact het zelfde gehad.
die motortjes worden zo warm dat de compressie bijna weg is als ie warm is, waardoor het vermogen op de lagere toerentallen wegvalt.
Ik heb de koppeling gewoon super strak gezet, en dan blijft ie het wel doen.
Ik rijd 2 rondjes met vette overtoeren, en daarna wordt het normaal.
R² Tuning
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
Minibike racing team.
Zelfbouwer rijder
haha oke, is inderdaad zo.
ik heb wel echt compressieverlies, maar die cilinder zit ook rond de 120 graden:(, en hij staat al rijk afgesteld.
maargoed, ik heb nog een zocchi goldine liggen, maar die moet nogsteeds opnieuw bekleed, en mijn geld boom is blijna leeg.
ik ga het iig binnenkort nog wel ff proberen:)
ik heb wel echt compressieverlies, maar die cilinder zit ook rond de 120 graden:(, en hij staat al rijk afgesteld.
maargoed, ik heb nog een zocchi goldine liggen, maar die moet nogsteeds opnieuw bekleed, en mijn geld boom is blijna leeg.
ik ga het iig binnenkort nog wel ff proberen:)
Groeten,
Erwin
Erwin
- Minibike-Tuner
- forum gebruiker
- Berichten: 1368
- Lid geworden op: wo 06 dec 2006, 17:42
- Locatie: Rijen, Noord-Brabant
Het klinkt als een compressieprobleem.
Als de motor warm is worden de spelingen in het blok kleiner, de motor gaat dus juist iets meer compressie krijgen als het goed is. De compressie word dan te hoog voor jou motor waarschijnlijk zodat je motor niet mooi meer wil doorlopen.
Dit is op 2 manieren op te lossen:
- Kop uitdraaien, duurder en het eigenlijk niet waard
- Een extra voetpakking er onder leggen, dit zou ik doen
Je zuigerveer hoef je niet te vervangen, je geeft zelf aan dat hij goed start zowel warm als koud, doorgaans is de zuigerveer dan nog dik in orde.
Als de motor warm is worden de spelingen in het blok kleiner, de motor gaat dus juist iets meer compressie krijgen als het goed is. De compressie word dan te hoog voor jou motor waarschijnlijk zodat je motor niet mooi meer wil doorlopen.
Dit is op 2 manieren op te lossen:
- Kop uitdraaien, duurder en het eigenlijk niet waard
- Een extra voetpakking er onder leggen, dit zou ik doen
Je zuigerveer hoef je niet te vervangen, je geeft zelf aan dat hij goed start zowel warm als koud, doorgaans is de zuigerveer dan nog dik in orde.
GRC RsR 50cc fahrer 8)
www.tj-tuning.nl: In Power We Believe
www.tj-tuning.nl: In Power We Believe
compressie wordt juist minder bij een warme motor.MSSH schreef:Het klinkt als een compressieprobleem.
Als de motor warm is worden de spelingen in het blok kleiner, de motor gaat dus juist iets meer compressie krijgen als het goed is. De compressie word dan te hoog voor jou motor waarschijnlijk zodat je motor niet mooi meer wil doorlopen.
Dit is op 2 manieren op te lossen:
- Kop uitdraaien, duurder en het eigenlijk niet waard
- Een extra voetpakking er onder leggen, dit zou ik doen
Je zuigerveer hoef je niet te vervangen, je geeft zelf aan dat hij goed start zowel warm als koud, doorgaans is de zuigerveer dan nog dik in orde.
al het metaal wordt warm, en de lucht in het blok dus ook.
hete lucht heeft een kleinere luchtdichtheid, dus is makkelijker te compresseren.
voor zover ik weet iig.
Groeten,
Erwin
Erwin
- Barry
- forum gebruiker
- Berichten: 1360
- Lid geworden op: za 08 mar 2008, 09:10
- Minibike:: Grc RRz 12
- Locatie: Schalkwijk
Als iets heet word zet het naar mijn weten uit , dus dan zou je juist minder compressie krijgen als hij warm word.MSSH schreef:Als de motor warm is worden de spelingen in het blok kleiner, de motor gaat dus juist iets meer compressie krijgen als het goed is. De compressie word dan te hoog voor jou motor waarschijnlijk zodat je motor niet mooi meer wil doorlopen.
GRC RRz 12
Bzm40cc 09
Bzm40cc 09
sjaa, als het alleen in hoge toeren is zal het wss een afstellings/ of valse lucht probleem zijn.
Dit kan je nog proberen miss:
-keringen checken dmv remreiniger bij lopende motor.
-pakkingen checken, en eventueel bij de inlaat kant vloeibare pakking gebruikern.
-carb afstelling.
-bobine afstelling.
anders weet ik het ook niet.
Dit kan je nog proberen miss:
-keringen checken dmv remreiniger bij lopende motor.
-pakkingen checken, en eventueel bij de inlaat kant vloeibare pakking gebruikern.
-carb afstelling.
-bobine afstelling.
anders weet ik het ook niet.
Groeten,
Erwin
Erwin
waat? eventueel vloeibare pakking bij de inlaatkant???Xenon91 schreef:sjaa, als het alleen in hoge toeren is zal het wss een afstellings/ of valse lucht probleem zijn.
Dit kan je nog proberen miss:
-keringen checken dmv remreiniger bij lopende motor.
-pakkingen checken, en eventueel bij de inlaat kant vloeibare pakking gebruiken.
-carb afstelling.
-bobine afstelling.
anders weet ik het ook niet.
gewoon op alle pakkingen vloeibare pakking
Barry schreef:Als iets heet word zet het naar mijn weten uit , dus dan zou je juist minder compressie krijgen als hij warm word.
@ Barry: Klopt alles zet uit. Dus de zuiger zet uit richting cilinder en de cilinder ook richting zuiger. Waardoor je minder 'lekmengsel' langs je zuiger hebt en dus doorgaans meer compressie. Daarom is je zuigerspeling en zuigerveerspeling ook zo belangrijk! Is die te ruim dan verlies je acuut compressie en vermogen is die te nauw dan krijg je te veel compressie en verlies je wederom vermogen.Xenon91 schreef:compressie wordt juist minder bij een warme motor.
al het metaal wordt warm, en de lucht in het blok dus ook.
hete lucht heeft een kleinere luchtdichtheid, dus is makkelijker te compresseren.
voor zover ik weet iig.
@ Xenon91: Je lucht stroomt zo snel door het carter en neem daarbij ook nog eens extreem koelende benzine op dat de tempratuur van het mengsel (want daar gaat het om na de carb) amper toeneemt in de tijd dat het in contact is met de cilinder en dergelijke. Het comprimeren van het mengsel veroorzaakt wel warmte in het mengsel, maar dat is bij een koude motor ook al het geval.
Buiten mijn mogelijke oplossingen staat hier ook de koppeling gegeven als fout en dat is terecht, wat raytje ook al aangeeft die kan fout afgesteld staan, maar daar ging ik niet van uit.
GRC RsR 50cc fahrer 8)
www.tj-tuning.nl: In Power We Believe
www.tj-tuning.nl: In Power We Believe