Lekken en roken.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Mini-leek
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jul 2009, 22:25
Locatie: Veenendaal

Lekken en roken.

Bericht door Mini-leek »

Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met de minicrosser van m'n zoontje. Het probleem is twee-ledig: Het overloop-slangetje lekt korte tijd nadat de motor is gestart. Tweede probleem: motortje rookt extreem (blauw) en komt niet op toeren/geen trekkracht. Start trouwens wel na één keer trekken, maar ik moet wel wat gas geven. Voor die tijd deed de crosser het helemaal niet. Ik heb de bougie vervangen, spruitstuk (viel uit elkaar) pakkingen (carb. + spruitstuk). Vervolgens de carb. helemaal schoongemaakt. Membraan ook schoongemaakt. Verse sap in de tank (1:40). Na twee keer starten lopen als een trein. Vermogen, geen rook, geweldig. :D Stukje gereden. Een half uurtje laten staan, en toen begon deze ellende. Ik weet dat er heel veel topics zijn over het lekken en die (standaard) carb, maar wat ik me afvraag is of het lekken en het roken/slecht lopen ("viertakten") met elkaar te maken hebben of dat het 2 problemen op zich zijn. Is het zo dat wanneer de vlotter blijft hangen er ook te veel benzine uit de carb. stroomt en daardoor de motor zo beroerd gaat lopen? Of kan het zijn dat er juist te weinig benzine uit de carb. wordt gehaald waardoor de vlotterbak volloopt?

Bij voorbaat dank.
Ik sleutel me een ongeluk
Gebruikersavatar
minibikefreek
forum gebruiker
Berichten: 465
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 17:46
Locatie: leek, groningen, Minibike: Chinees
Contacteer:

Re: Lekken en roken.

Bericht door minibikefreek »

Mini-leek schreef:Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met de minicrosser van m'n zoontje. Het probleem is twee-ledig: Het overloop-slangetje lekt korte tijd nadat de motor is gestart. Tweede probleem: motortje rookt extreem (blauw) en komt niet op toeren/geen trekkracht. Start trouwens wel na één keer trekken, maar ik moet wel wat gas geven. Voor die tijd deed de crosser het helemaal niet. Ik heb de bougie vervangen, spruitstuk (viel uit elkaar) pakkingen (carb. + spruitstuk). Vervolgens de carb. helemaal schoongemaakt. Membraan ook schoongemaakt. Verse sap in de tank (1:40). Na twee keer starten lopen als een trein. Vermogen, geen rook, geweldig. :D Stukje gereden. Een half uurtje laten staan, en toen begon deze ellende. Ik weet dat er heel veel topics zijn over het lekken en die (standaard) carb, maar wat ik me afvraag is of het lekken en het roken/slecht lopen ("viertakten") met elkaar te maken hebben of dat het 2 problemen op zich zijn. Is het zo dat wanneer de vlotter blijft hangen er ook te veel benzine uit de carb. stroomt en daardoor de motor zo beroerd gaat lopen? Of kan het zijn dat er juist te weinig benzine uit de carb. wordt gehaald waardoor de vlotterbak volloopt?

Bij voorbaat dank.
Een bekent probleem, u kan proberen de pakking in te smeren met olie, dat even 10/15 minuten in laten trekken, dan nog eens monteren (ik bedoel de pakking van de vlotter) toen was het bij mij verholpen! Maar ik had toen hij begon te lekken, hij reed heel goed, na lange tijd weer eens gestart, meteen starten, 2 x heen en weer gereden, en toen viel hij terug, bleef alleen nog stationair draaien, als ik gas gaf viel hij uit. Zoveel benzine lekte hij, maar bij mij was de pakking het probleem, hoefde m niet eens te vervangen! Hij liep bij mij wel slecht toen hij lekte, maar rook had ik niet meer als anders, en ik smeer 1:40.
Ik hoop dat u hier wat aan heeft, ik heb mijn best gedaan zo goed mogelijk te beschrijven :P
Greetz,
Greetz, Minibikefreek

Mijn bike op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=V9PFG_NRiow&feature=channel_page
mijn bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=26487
Mini-leek
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jul 2009, 22:25
Locatie: Veenendaal

Bericht door Mini-leek »

Hoi, dankjewel voor je reactie.

Ik begrijp uit je verhaal dat bij jou de vlotterbak lekte. Dat is bij mij niet zo. Er komt alleen benzine uit het overloopslangetje. Dus die pakking lekt niet.

Groet,
Gert
Ik sleutel me een ongeluk
Gebruikersavatar
minicross125
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 20 mei 2009, 18:30
Locatie: den helder

Bericht door minicross125 »

je vlotter blijft dan hangen denk ik dus gewoon even goed je carburateur schoon maken :wink: en met die rook is het uit je uitlaat ? hoeveel smeer je je benzine ? en staat je shoke niet nog aan ?
groetjes
Gebruikersavatar
minibikefreek
forum gebruiker
Berichten: 465
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 17:46
Locatie: leek, groningen, Minibike: Chinees
Contacteer:

Bericht door minibikefreek »

Mini-leek schreef:Hoi, dankjewel voor je reactie.

Ik begrijp uit je verhaal dat bij jou de vlotterbak lekte. Dat is bij mij niet zo. Er komt alleen benzine uit het overloopslangetje. Dus die pakking lekt niet.

Groet,
Gert
Ja dat was bij mij ook zo, ik weet het, heel raar verhaal, maar het lag niet aan de vlotter maar aan de pakking, ik heb het nog gecontroleerd, de vlotter sloot goed af, en opende goed, maar toch heb ik hem er niet af gehad :P
Je kan het altijd proberen toch? :D
Greetz, Minibikefreek

Mijn bike op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=V9PFG_NRiow&feature=channel_page
mijn bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=26487
Mini-leek
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jul 2009, 22:25
Locatie: Veenendaal

Bericht door Mini-leek »

Hallo,
@minicross 125:

De carburateur had ik al schoongemaakt. Ik denk dat ik het metalen "vorkje" iets ga verbuigen waardoor de naald eerder omhoog gaat. Dat roken begrijp ik ook niet. Daarvoor had ik een stuk gereden met dezelfde brandstof en toen rookte die niet. De choke moet ik half open laten staan, anders slaat ie af.

Ik heb trouwens wel ontdekt dat het gat in de uitlaatpakking een stuk kleiner is dan de uitlaatpoort. Kan dat ook invloed hebben?

@minibikefreek: Misschien is er bij jou die pakking bij het dichtschroeven van de vlotterbak tegen het pennetje aangekomen waar dat "vorkje" aan scharniert. Heb ontdekt dat dat pennetje wel heel erg los zit. Een andere verklaring heb ik ook niet.

Bedankt allebei.
Ik sleutel me een ongeluk
Gebruikersavatar
minicross125
forum gebruiker
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 20 mei 2009, 18:30
Locatie: den helder

Bericht door minicross125 »

dat je je schoke half open moet laten staan is niet goed hoor !,staat je stationair niet te laag ?,en dat met die pakking ja ik weet niet of het daaraan ligt maar dat gat van mij is zelfs nog groter ! dus misschien even een nieuwe pakking proberen,kost ook maar iets 2 euro hoor
en als je echt geen carburateurs problemen meer wil hebben raad ik je toch de dellortho imitatie aan voor 30 euro,heb ik ook op m,n mini crosser :wink:
groetjes en succes :wink:
Gebruikersavatar
minibikefreek
forum gebruiker
Berichten: 465
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 17:46
Locatie: leek, groningen, Minibike: Chinees
Contacteer:

Bericht door minibikefreek »

Mini-leek schreef:Hallo,
@minicross 125:

De carburateur had ik al schoongemaakt. Ik denk dat ik het metalen "vorkje" iets ga verbuigen waardoor de naald eerder omhoog gaat. Dat roken begrijp ik ook niet. Daarvoor had ik een stuk gereden met dezelfde brandstof en toen rookte die niet. De choke moet ik half open laten staan, anders slaat ie af.

Ik heb trouwens wel ontdekt dat het gat in de uitlaatpakking een stuk kleiner is dan de uitlaatpoort. Kan dat ook invloed hebben?

@minibikefreek: Misschien is er bij jou die pakking bij het dichtschroeven van de vlotterbak tegen het pennetje aangekomen waar dat "vorkje" aan scharniert. Heb ontdekt dat dat pennetje wel heel erg los zit. Een andere verklaring heb ik ook niet.

Bedankt allebei.
De choke dat die half open moet blijven, zou kunnen betekenen dat jou sproeier veels te klein is, waardoor hij ook minder lucht aan kan(dat is wat de choke doet, minder lucht toevoeren)
Maar dan eerst maar eens de gasnaald 1 ringetje omhoog :wink:
Greetz, Minibikefreek

Mijn bike op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=V9PFG_NRiow&feature=channel_page
mijn bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=26487
Mini-leek
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jul 2009, 22:25
Locatie: Veenendaal

Bericht door Mini-leek »

Ik ga nog even niks verstellen. Eerst haal ik de carburateur maar weer uit elkaar om te kijken of ik dat lekken op kan lossen. Daar is het mee begonnen. En als ik een nieuw onderdeel nodig heb zit wel altijd met die verzendkosten. Als het niet lukt koop ik wel een nieuwe carburateur.


Bedankt,
Gert
Ik sleutel me een ongeluk
Gebruikersavatar
minibikefreek
forum gebruiker
Berichten: 465
Lid geworden op: wo 01 okt 2008, 17:46
Locatie: leek, groningen, Minibike: Chinees
Contacteer:

Bericht door minibikefreek »

Mini-leek schreef:Ik ga nog even niks verstellen. Eerst haal ik de carburateur maar weer uit elkaar om te kijken of ik dat lekken op kan lossen. Daar is het mee begonnen. En als ik een nieuw onderdeel nodig heb zit wel altijd met die verzendkosten. Als het niet lukt koop ik wel een nieuwe carburateur.


Bedankt,
Gert
Als je een nieuwe carburateur koopt niet weer dezelfde he? die hebben altijd problemen! :P
Greetz
Greetz, Minibikefreek

Mijn bike op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=V9PFG_NRiow&feature=channel_page
mijn bike: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=26487
Mini-leek
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jul 2009, 22:25
Locatie: Veenendaal

Bericht door Mini-leek »

Hoi,

Nee, inderdaad. Zonde van m'n geld. Dan kopen we meteen een fatsoenlijke! :wink:
Ik sleutel me een ongeluk
Mini-leek
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 11 jul 2009, 22:25
Locatie: Veenendaal

Bericht door Mini-leek »

Zo even een update.

Ik ben inmiddels weer een stukje verder.

Wanneer ik het luchtfilter eraf trek is het hele probleem weg. Dus, in dit geval te weinig lucht/te veel brandstof. Zelf een wat dunner luchtfilter geknipt uit schuim, en dat gaat ook wel. Ook nu moet de choke open blijven. Misschien nog ff de gasnaald verzetten of een ander maatje sproeier. Maar goed hij loopt mooi en ook stationair dus mijn zoon kan weer ff rijden. :D

De lekkage hield op toen ik de bike even op het achterwiel liet stuiteren. Ook weer ff opgelost. Gaan met dat ding!!
Ik sleutel me een ongeluk
Plaats reactie