uitlaatpoort uitfrezen ?

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
marcthetuner
forum gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 16:59
Locatie: Bussum

Bericht door marcthetuner »

ja dat kan maar de plek waar ik rijd zitten bijna geen bochten daar zou ik zo de 100 kunnen halen (niet dat hij zo hard loopt) dus snel optrekken is bij mij niet nodig.
brommers for life :P
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Om lekker snel op te trekken op een kartbaan gebruikt iedereen een tandwiel 6 voor! Als je op grote banen gaat kijken met lange rechte stukken word het voortandwiel vervangen door 7. Dit door de topsnelheid die je hiermee haald. Thats it.
Gebruikersavatar
marcthetuner
forum gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 16:59
Locatie: Bussum

Bericht door marcthetuner »

kijk dat bedoel ik :wink:
brommers for life :P
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Ja dat begreep ik al.
Bert, maakt die ene maat groter zoveel verschil dan?
Maarja je moet het niet te gek maken anders kom je uit de bocht niet goed vooruit.

Een std minibike heeft al een redelijke TW verhouding voor het optrekken.
Kan nog achterlijker, maar het is maar tot hoever je wilt gaan.
Gebruikersavatar
marcthetuner
forum gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 16:59
Locatie: Bussum

Bericht door marcthetuner »

ja dat snap ik maar 1 tandje voor maakt geloof ik best wel wat verschil maar als ik hem te langzaam vind optrekken zet ik weer me voortandwiel 6 erop maar ik heb er ook een tijdje geleden een nieuwe koppeling ingezet met strakkere koppelings veren en race membraam en rocketkey en dan straks nog die bigborekit en dan lijkt mij dat ie niet heeel langzaam optrekt het zal natuurlijk wel veel verschil zijn maar ik denk wel minder
brommers for life :P
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

ja dat ene tandje maakt wel een heeel verschil!
Probeer het maar eens voor de los met een tandwiel 60 achter.
Maar voor elke baan is er een ideale verhouding.
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Idd.
Rocketkey heb ik er ook ingezet.
Dat merk je echt wel.
Hoogtoeriger, en reageert veel feller.
Gebruikersavatar
marcthetuner
forum gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 16:59
Locatie: Bussum

Bericht door marcthetuner »

heey

Ik heb eergister me setje binnengekregen best wel gaaf spul.
Bij het monteren had ik al 1 probleem me hoge druk cilinderkop die gaten waren al iets te klein. De bout paste er niet helemaal in maar dat is allemaal opgelost en het past nu perfect. Ook heb ik een best groot probleem gehad, toen ik me achtertandwiel eraf ging halen braken alle drie de bouten :o. Bij alledrie waren de koppen afgebroken terwijl ik bijna geen kracht zetten :shock:. Maargoed ik dus naar me neef gister geweest en hij heeft het uitgeboord en nieuw schroefdraagd getapt bij 2 van de 3 bouten maar toen ging ik naar huis want het was al best laat. Dus dan ga ik straks weer ff naar hem toe dan maken we het weer af.
brommers for life :P
Gebruikersavatar
marcthetuner
forum gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 16:59
Locatie: Bussum

Bericht door marcthetuner »

dag allemaal

Ik had me cilinder gemonteerd dat zit heel gaaf 8)
maar me velg is naar de kloten ik wou me achtertandwiel losdraaien en toen braken ze alledrie af ( wister jullie al) maar het derde gat ging mis en er brokelde al stukken af, ook van de ander gaten. en ik wil persee dit weekend even rijden. maar de bouten van me remschijf gingen ook niet los dus ik moest die ook uitboren. Dus ik ook op groothandel nemeco een nieuwe velg + band besteld en dat krijg ik volgende week binnen. maar ik had dus geen achterband maar ik had nog een achterband staan van een elektrisch scootertje, ook met zo`n soort tandwiel. hup dus ik dat wiel erondergooien en ketting erop. Het is best wel vet geworden ik hoefde nisk aantepassen ofso hij ging er zo op. ik dus deheledag aan me minibike, want hij had nogal veel problemen(nu allemaal opgelost)
Dus ik zou gaan rijden met een vriend maar hij wou niet meer :( maar nu gaan we morgen. Maar ik had dus ook vandaag me minibike voor het eerst gestart met opvoerspullen erop zoals. rocketkey, racemembraam, strakkere koppelingsveren, bigbore kit met boosterpoord. dat merk je echt wel :D. Ik zal trouwens morgen ff foto erop zetten van dat achterwiel :P
later
brommers for life :P
Gebruikersavatar
marcthetuner
forum gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 16:59
Locatie: Bussum

Bericht door marcthetuner »

heey

nou ik zou net gaan minibiken maar ik was daar en ik heb denkik 50 meter gereden in totaal.
Nou kijk ik had eerst tuningspullen besteld oke ik die erop gezet en dus wou ik ander achtertandwiel en toen ging me velg kapot terwijl ik bijna geen kracht zetten :S. oke dus ik nieuwe achtervelg besteld met velg en band. Nou ik zou net gaan rijden dus ik wil hem starten lukt het niet dus ik echt 10 min trekken en met shoke spelen en met stationair schroef nu heb ik blaren op mijn handen :evil: blijkt dat de bougie dop er niet goed op zat dus ik best boos. maar ik hem er dus opzetten maar hij start maar hij gaat er steeds af omdat ik nu een andere bougie heb voor mijn cilinderset dus ik moet ook weer andere bougie dop. nou ik hem iets aangepast zodat hij er wel even op blijft zitten en er minder vaak af gaat dus ik rij echt 30 meter breekt me ketting :shock:.
Maar ik ga hem denkik maar verkopen want ik heb al zoveel geld in dat ding gestoken echt ik blijf gewoon dingen kopen er gaat echt teeelkens wat kapot.
gr marc
brommers for life :P
Gebruikersavatar
pasini-ernie
forum gebruiker
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma 24 nov 2008, 16:35
Locatie: Den Haag-Scheveningen-070-
Contacteer:

Bericht door pasini-ernie »

kan je niet beter een padock aanmaken ofso?

Gr #8,
Pasini MPR 4takt.
Ducati Corse.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jesse van Sprang
forum gebruiker
Berichten: 365
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 15:01
Locatie: Stolwijk/Gouda

Bericht door Jesse van Sprang »

Is t niet zonde om hem nu te verkopen nadat je er zoveel energie en tijd en geld erin hebt gestoken? De waarde van wat die nu waard is krijg je er niet voor, mensen willen altijd afdingen :oops: .
Minicrosser Project: [url]http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=27783[/url]
Gebruikersavatar
marcthetuner
forum gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: za 04 jul 2009, 16:59
Locatie: Bussum

Bericht door marcthetuner »

ja dat dacht ik ook al maar als ik hem nu af maak en dan verkoop, maar ik denk er nog ff overna maar ik ga denkik maar ff padock aanmaken :P
brommers for life :P
Plaats reactie