kilometer teller op minibike? mogelijk en hoe???

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
beerend
forum gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 21:34
Locatie: almere

kilometer teller op minibike? mogelijk en hoe???

Bericht door beerend »

wie weet wat voor kilometer teller geschikt is voor een minibike en hoe sluit je dat aan??????
waar koop ik het ?
Gebruikersavatar
Minibike_J
forum gebruiker
Berichten: 1410
Lid geworden op: vr 29 feb 2008, 13:11
Locatie: Soesterberg
Contacteer:

Bericht door Minibike_J »

[img]http://img408.imageshack.us/img408/1993/27379922go9.gif[/img]
Zb puch
http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=24798
beerend
forum gebruiker
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 06 jul 2009, 21:34
Locatie: almere

Bericht door beerend »

ben ik niet zo goed in:P
maar toch bedankt :wink:

opgelost
Gebruikersavatar
dirty dog racing
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 22:21

Re: kilometer teller op minibike? mogelijk en hoe???

Bericht door dirty dog racing »

beerend schreef:wie weet wat voor kilometer teller geschikt is voor een minibike en hoe sluit je dat aan??????
waar koop ik het ?
ik heb een digitale kilometer voor een fiets geplaatst, werkt perfect, de sensor op de velg is en klein magneetje, dat heb ik met 2 componenten metaallijm van bison op de velgrand geplakt, vervolgens de ontvanger op de voorpoot, let op deze moet ongeveer 5mm van de magneet op velg af zitten..
de kilometer zelf moet je ff herprogrammeren want hij staat standaard ingesteld op een fietsband, en das iets groter dan het bandje van onze bikes.. in de gebruiksaanwijzing zit een omrekentabel.

let er wel op dat de meeste km tellers voor fietsen niet verder gaan dan 70 a 80 km per uur..

succes
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Re: kilometer teller op minibike? mogelijk en hoe???

Bericht door Richard »

dirty dog racing schreef:
beerend schreef:wie weet wat voor kilometer teller geschikt is voor een minibike en hoe sluit je dat aan??????
waar koop ik het ?
ik heb een digitale kilometer voor een fiets geplaatst, werkt perfect, de sensor op de velg is en klein magneetje, dat heb ik met 2 componenten metaallijm van bison op de velgrand geplakt, vervolgens de ontvanger op de voorpoot, let op deze moet ongeveer 5mm van de magneet op velg af zitten..
de kilometer zelf moet je ff herprogrammeren want hij staat standaard ingesteld op een fietsband, en das iets groter dan het bandje van onze bikes.. in de gebruiksaanwijzing zit een omrekentabel.

let er wel op dat de meeste km tellers voor fietsen niet verder gaan dan 70 a 80 km per uur..

succes
sarcastisch of bedoel je dat serieus?,
als het serieus is... klopt het niet helemaal :P
fiets wiel namelijk 24'' inch(volwassenfiets) en een minibike = 6'' inch(chinees)
Laatst gewijzigd door Richard op do 17 sep 2009, 06:32, 1 keer totaal gewijzigd.
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Gebruikersavatar
dirty dog racing
nieuwe gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 22:21

Re: kilometer teller op minibike? mogelijk en hoe???

Bericht door dirty dog racing »

Richard schreef:
dirty dog racing schreef:
beerend schreef:wie weet wat voor kilometer teller geschikt is voor een minibike en hoe sluit je dat aan??????
waar koop ik het ?
ik heb een digitale kilometer voor een fiets geplaatst, werkt perfect, de sensor op de velg is en klein magneetje, dat heb ik met 2 componenten metaallijm van bison op de velgrand geplakt, vervolgens de ontvanger op de voorpoot, let op deze moet ongeveer 5mm van de magneet op velg af zitten..
de kilometer zelf moet je ff herprogrammeren want hij staat standaard ingesteld op een fietsband, en das iets groter dan het bandje van onze bikes.. in de gebruiksaanwijzing zit een omrekentabel.

let er wel op dat de meeste km tellers voor fietsen niet verder gaan dan 70 a 80 km per uur..

was idd meer als grapje bedoeld, meeste fietsen zin idd rond die grootte , 26 inch zie je ook veel
meestal gebruik je bij het invoeren van de kilometerteller niet de inch maat maar de radius in milimeters..



succes
sarcastisch of bedoel je dat serieus?,
als het serieus is... klopt het niet helemaal :P
fiets wiel namewijl 24''(volwassenfiets) en een minibike = 6'' (chinees)
Gebruikersavatar
Ramon
forum gebruiker
Berichten: 951
Lid geworden op: do 25 jun 2009, 20:30
Locatie: Tiel
Contacteer:

Bericht door Ramon »

Lekker boeiend of hij het nou meent of niet.
Zijn antwoord was nog best goed, en er bestaat al een topic hierover.
Neem aan dat deze wel close kan, mits je nog vragen hebt?
Gesloten