welk blok?(+enkele vraagjes)

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

BERT#31 schreef:Dat is dus wat ik bedoel!
Vragen over dingen waar je nu nog 0 verstand van hebt.
Kan je je er eerst beter in verdiepen en dan pas vragen stellen.

Dus pas doen als je weet wat je doet vind ik.
ik weet niet of het alleen aan mij ligt... maar jij komt soms aanvallend over.
waarom geen vragen stellen? als jullie nual zeggen dat het veel werk enzo is voor weinig verschil,begin ik er gewoon niet aan.
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

zo blokje als jij onder je bike heb krijg je gewoon niet echt hard lopend, ik denk dat het probleem voornamelijk is dat de flow vd benzine niet helemaal goed is, het moet nemelijk eerst nog langs de krukas enzo.
wil je je bike toch sneller hebben dan zou ik er als ik jou was een tai chi of watergekoeld rep blok onder hangen al heb je nue wel een helemooie setup.
want die heeft er nou bijv. zo ada race membraam ( wel met reden dat bijna niemand dat heeft maar dat snap je zelf denk ik wel ).

niels
Keep the forum alive =D>
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

minipower schreef:zo blokje als jij onder je bike heb krijg je gewoon niet echt hard lopend, ik denk dat het probleem voornamelijk is dat de flow vd benzine niet helemaal goed is, het moet nemelijk eerst nog langs de krukas enzo.
wil je je bike toch sneller hebben dan zou ik er als ik jou was een tai chi of watergekoeld rep blok onder hangen al heb je nue wel een helemooie setup.
want die heeft er nou bijv. zo ada race membraam ( wel met reden dat bijna niemand dat heeft maar dat snap je zelf denk ik wel ).

niels
ja,waarom niet veel mensen zo'n membraam heeft,snap ik :shock:
maar,past zo een membraam eigenlijk niet op een tai chi of zo als je er een 14 mm delorto onder hangt(echte)?
en idd,ik heb een mooie setup,en ik heb hem nog maar net,en dus daarom,wil ik toch voorlopig geen nieuw blok onder hangen,maar me bezig houden met dit blokje. dat er niet veel meer vermogen uit te krijgen valt,weet ik,maar het is ook niet echt voor super snel te kunnen gaan,maar om bij te leren. dus ik zou willen beginnen tunen en verbeteren,met de spullen die ik heb.(misschien dingen bij kopen,...)
dus vroeg ik me af wat ik zou kunnen doen,om iets beter te kunnen rijden,en tegelijkertijd bij te leren.
momenteel ben ik een artikel aan het lezen over de exansieuitlaat en ik denk ook dat ze daarin zeggen om de poort enz. te vergroten,en ook heb ik iets voor de cilinder te tunen.
en ik vraag me af,wat je nog zou kunnen doen,dat niet te moeilijk is en goed is om te beginnen tunen.

gr :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
killer
forum gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 07:01
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door killer »

@ Bram,

Normaal zou ik hier niet reageren maar ik vind het leuk om te zien dat het je echt interesseert. Tunen is een lastig iets en het is altijd handig als iemand je ff op weg kan helpen daarom het volgende.

Poorten vergroten zou ik nog niet aan beginnen als ik jou was.
Daar gaan namelijk eerst avonden aan de tekentafel en rekenmachine aan vooraf. Doe je zo maar wat loopt het 9 van de tien keer minder.

Misschien is het leukste voor jou om het blok gewoon eerst eens perfect in elkaar te krijgen. Hier krijg je vaak al leuke resultaten mee.

Haal het blok helemaal uit elkaar en bekijk de boel eens goed en dan bedoel ik echt goed.
Zet de cilinder op een Carterhelft en kijk of de spoelers goed doorlopen. Zo niet kan je hier wat weg halen met de frees.
Dit is een basis vorm van je flow verbeteren.
Lagers perfect monteren met Koude warmte passing.
Zorg dat krukas netje uitgelijnt in het carter zit.
Draai de bouten van het carter niet te strak aan maar met beleid zodat niet alles op spanning komt te staan 9dit geld ook voor cilinder en kop).

Probeer de bdc stand zuiger uit te lijnen met je onderkant uitlaatpoort.

Zorg daarna dat de voetpakking perfect op maat is en hou je squish in de gaten. En zorg dat het blok lucht dicht is dit kan je het beste doen met een goede vloeibare pakking. En eventueel afpersen daarna.

Dit is al een leuke basis wat betreft tuning.
Laatst gewijzigd door killer op ma 15 feb 2010, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Pascal Kampioen
Senior open 50cc NL 2008
Senior open 50cc NL 2009
Senior open 50cc BK 2009
GTA Racing team
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

killer schreef:@ Bram,

Normaal zou ik hier niet reageren maar ik vind het leuk om te zien dat het je echt intereseerd. Tunen is een lastig iets en het is altijd handig als iemand je ff op weg kan helpen daarom het volgende.

Poorten vergroten zou ik nog niet aan beginnen als ik jou was.
Daar gaan namelijk eerst avonden aan de tekentafel en rekenmachine aan vooraf. Doe je zo maar wat loopt het 9 van de tien keer minder.

Misschien is het leukste voor jou om het blok gewoon eerst eens perfect in elkaar te krijgen. Hier krijg je vaak al leuke resultaten mee.

Haal het blok helemaal uit elkaar en bekijk de boel eens goed en dan bedoel ik echt goed.
Zet de cilinder op een Carterhelft en kijk of de spoelers goed doorlopen. Zo niet kan je hier wat weg halen met de frees.
Dit is een basis vorm van je flow verbeteren.
Lagers perfect monteren met Koude warmte passing.
Zorg dat krukas netje uitgelijnt in het carter zit.
Draai de bouten van het carter niet te strak aan maar met beleid zodat niet alles op spanning komt te staan 9dit geld ook voor cilinder en kop).

Probeer de bdc stand zuiger uit te lijnen met je onderkant uitlaatpoort.

Zorg daarna dat de voetpakking perfect op maat is en hou je squish in de gaten. En zorg dat het blok lucht dicht is dit kan je het beste doen met een goede vloeibare pakking. En eventueel afpersen daarna.

Dit is al een leuke basis wat betreft tuning.
héél erg bedankt!
ga ik zéker doen! bedankt voor de goede tips/info.
ik heb meteen je tekst opgeslagen op de pc,voor als ik eraan bezig ben,dat ik niet telkens op de pc moet kijken.:$

:wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Kijk ik snap wel dat je geintresseerd bent.
Alleen een paar weken geleden stelde je nog vragen van past dit op dit en kon je je blok niet eens goed afstellen. Daarom kan je beter wachten met dit soort dingen. Afstellen is namelijk het eerste wat je goed onder de knie moet krijgen.

Killer zei namelijk dat je je squish goed moet afstellen.
Weet jij hier de maten wel voor?
Voor de rest is het natuurlijk heel aardig wat die doet.
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

BERT#31 schreef:Kijk ik snap wel dat je geintresseerd bent.
Alleen een paar weken geleden stelde je nog vragen van past dit op dit en kon je je blok niet eens goed afstellen. Daarom kan je beter wachten met dit soort dingen. Afstellen is namelijk het eerste wat je goed onder de knie moet krijgen.

Killer zei namelijk dat je je squish goed moet afstellen.
Weet jij hier de maten wel voor?
Voor de rest is het natuurlijk heel aardig wat die doet.
hoe je een blok moet afstellen? wist ik...en daar ga ik me nu toch mee bezig houden?
en ja,ik ken de maten,
en jij weet toch ook niet dat alles gaat passen..?
en nee,ik heb nog te weinig kennis,maar daar ben ik nu aan bezig,door te zien hoe het blok werkt. enzo

:wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Ja eerst zien hoe het werkt.
Alleen jij stelt nu allemaal vragen zonder de basis ervan nog goed te kennen. Dus in mijn ogen zijn dat dan zinloze vragen op dit moment

ps. Wat is de goede afstand tussen zuiger en kop?
Dus de squish.
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

BERT#31 schreef:Ja eerst zien hoe het werkt.
Alleen jij stelt nu allemaal vragen zonder de basis ervan nog goed te kennen. Dus in mijn ogen zijn dat dan zinloze vragen op dit moment

ps. Wat is de goede afstand tussen zuiger en kop?
Dus de squish.
wel,ik dacht zo'n 0.5 mm?(kan beetje verschillen :o

:wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

het is kleiner :wink:

0.35-0.4
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

BERT#31 schreef:het is kleiner :wink:

0.35-0.4
mm oke... zie je dat het niet zinloos is? :wink:
ik heb binnenkort ook een bougie,waar je je vonk supergoed mee kunt afstellen :D
met een spiegeltje en zo,en aan de hand van de kleuren kan je zien of het goed is,en dan aan je stationairschroef draaien,om hem optimaal te kunnen afspellen
:wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Bericht door Richard »

0.35 - 0.4 is wel heel erg weinig hoor
gewoon een standaart apparaatje ligt wel rond de 0.5 tot 0.7 hoor ;)

Als je zo weinig hebt moet je echt goede lagers hebben, goede krukas en alles schoon, met zo weinig kan er geen haartje meer tussen komen of het zit tegen beide onderdelen aan..

Mijn voorbeeld: haartje is natuurlijk overdreven maar als je zo weinig wilt en hebt moet je wel aardig oppassen.. denk ik dan :?
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

Richard schreef:0.35 - 0.4 is wel heel erg weinig hoor
gewoon een standaart apparaatje ligt wel rond de 0.5 tot 0.7 hoor ;)

Als je zo weinig hebt moet je echt goede lagers hebben, goede krukas en alles schoon, met zo weinig kan er geen haartje meer tussen komen of het zit tegen beide onderdelen aan..

Mijn voorbeeld: haartje is natuurlijk overdreven maar als je zo weinig wilt en hebt moet je wel aardig oppassen.. denk ik dan :?

zo had ik het nog niet bekeken.. misschien dan toch niet zo klein zetten,aangezien een chinees blokje niet veel kan verdragen van zo'n dingen?

gr :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gebruikersavatar
killer
forum gebruiker
Berichten: 84
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 07:01
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door killer »

BERT#31 schreef:het is kleiner :wink:

0.35-0.4
Je hebt het nu over een BZM motor Bert maar dit gaat over een chineesje.
Hou de squish maar op 0.5 tot 0.7 voor een chinees.

Maar idd is de carburateur goed afstellen heel belangrijk.
Op een 50cc BZM praat je dan over PK's tegelijk.

Lees anders dit topic eens goed door kan je een hoop van leren.

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=7100
Pascal Kampioen
Senior open 50cc NL 2008
Senior open 50cc NL 2009
Senior open 50cc BK 2009
GTA Racing team
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Bericht door bram_015 »

killer schreef:
BERT#31 schreef:het is kleiner :wink:

0.35-0.4
Je hebt het nu over een BZM motor Bert maar dit gaat over een chineesje.
Hou de squish maar op 0.5 tot 0.7 voor een chinees.

Maar idd is de carburateur goed afstellen heel belangrijk.
Op een 50cc BZM praat je dan over PK's tegelijk.

Lees anders dit topic eens goed door kan je een hoop van leren.

http://www.minibike-forum.nl/viewtopic.php?t=7100
oké,bedankt.
ja,die bougie is wel een goed ding,men vader gebruikt het ook voor ze'n moto's
ah ja,dat topic,heb ik al gelezen:D maar zal het nog eens lezen,leer je idd wel uit,bedankt ;)
:wink:

hey,kzou een grotere luchtfilter willen steken,maar dan moet ik ook een grotere sproeier steken,wat raden jullie mij aan?

en een airbox past zeker niet op de mijne?

:wink:
Hardstyle is Lifestyle!
Gesloten