membraan

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gebruikersavatar
ba-searcher!!
forum gebruiker
Berichten: 506
Lid geworden op: vr 21 jul 2006, 22:14
Locatie: Somewhere on this planet

Bericht door ba-searcher!! »

Check anders eerst is even of je bobine niet tegen je vliegwiel aanloopt.....dat kan een hoop schelen... :roll:
mucahid
forum gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 19:35

Bericht door mucahid »

ik zal ernaaar kijken. Maar het lijkt meer op een geluid dat me ronsel van me trekstarter tegen me vliegwiel aan loopt. Maar ik snap niet wrm hij dan niet wilt starte?
Gebruikersavatar
Lorenzo82
forum gebruiker
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 21 mar 2010, 19:20

Bericht door Lorenzo82 »

sorry maar dat laatste is een beetje onduidelijke taal......
graag even beter formuleren zodat we allen begrijpen wat je bedoelt
mucahid
forum gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 19:35

Bericht door mucahid »

Ik had tog gezegt dat ik een raar geluid hoorde en ba-searcher!!
zei misschien is het je vliegwiel en ik zei maar het lijkt meer op het geluid van dat je ronsel van je trekstarter tegen je vliegwiel een beetje aanloopt. Maar wrm zou hij dan niet starten ? En eerst was die geluid er niet.
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Verkeerde montage toen je je blok in elkaar zette kan een reden zijn!
Ik volg namelijk heel je probleemverhaal maar half want het is echt amper te begrijpen.
mucahid
forum gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 19:35

Bericht door mucahid »

probleem samengevat:
Eerst startte me crosser niet door me membraan. Als ik die gaten ff open dieuwde startte hij wel. Dan rijdde ik een tijdje maar daarna weer hetzelfde probleem. Toen had ik me standaard membraan erop gezet ook hetzelfde. Maar toen kreeg ik nog een probleem: ik kon niet meer trekken aan me trekstarter omdat hij vastliep. IEmand zei zet nieuwe lagers en kering erin. Toen ik me blok uitelkaar haalde om die lagers en kering erin te zetten zag ik dat me schroeven van me membraan los waren gekomen(weet niet hoe ik had ze best strak vastgemaakt) en zaten vast in me carter tussen me krukas etc. daardoor liep hij ook vast dus. Toen ik die schroeve eruit haalde had ik hem weer aan elkaar gezet zonder dat ik de nieuwe lagers en kering erin had gedaan. Maar hij liep weer vast. Dus heb ik die nieuwe lagers en keringen erin gedaan. Nu liep hij niet vast maar het werd wel wat zwaarder als ik aan me trekstarter ging trekken. Dus nu ik hem wilde starte. Wilde hij wel starte maar viel gelijk weer uit en ik hoorde een raar geluid het leek op het geluid dat me ronsel van me trekstarter tegen me vliegwiel aanliep maar dat is niet zo k heb gekeken. nu is me vraag wat het anders kan zijn.
Gebruikersavatar
BERT#31
forum gebruiker
Berichten: 1548
Lid geworden op: za 21 apr 2007, 12:31
Locatie: op school (breda)

Bericht door BERT#31 »

Het zou ook kunnen zijn dat je te weinig compressie hebt!
Versleten zuiger + zuigerveer.
Ik snap ook niet hoe je membraamboutjes tegen je krukas kunnen komen.. Dan gebruik je dus de verkeerde lengte. (in mijn ogen kan dit ook helemaal niet). Kan het niet zijn dat je koppeling vast zit in je kom en daarom niet vooruit komt? Misschien toch een onderdeel niet goed gemonteerd? Of is het toch het rondsel van je trekstarter wat tegen het vliegwiel komt? Dat moet je even zelf uitvogelen.
Let voortaan wel even op je spelling woorden zoald rijdde bestaan niet!
mucahid
forum gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 19:35

Bericht door mucahid »

ik denk niet dat ik een verslete zuiger of zuigerveer heb want ik heb ze pas een maand. ze zijn helemaal nieuw. En de lengte van me membraan boutjes: k weet niet of ze telang zijn maar het waren gwn de standaart boutjes. En me koppeling zit niet vast ofso want ik had me koppelingskast er nnog niet op gemonteert. Ik denk dat ik iets verkeerd heb inelkaar gezet. Zal er morgen ofzo naar kijken. Bedankt.
mucahid
forum gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 19:35

Bericht door mucahid »

Hallo
Ik heb me Cilinderkop losgemaakt en een beetje gespeeld en daarna weer erop gezet. Zo was het rare geluid verdwene. Maar ik wou hem starte lukte het weer niet dus toen heb ik me carburateur losgehaald om bij me membraan te komen want ik wou hem openduwen. Toen ging hij wel starten. Ik snap niet wrm k steeds me membraan klepjes ff moet openduwen zodat hij gaat starten. Normaal hoort hij dat tog vanzelf te doen als ik aan me trekstarter trek? Wat moet ik nu doen?
mucahid
forum gebruiker
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 19:35

Bericht door mucahid »

hallo

Ik heb me membraan probleem opgelost! Ik heb me membraan houder zegmaar: waar je je membraan aanschroeft omgedraait en aan de andere kant geschroeft en toen startte hij gwn wel in een keer. Dus ik denk dat me probleem wel zo verholpen is. Bedankt. Wat mij betreft kan er een slotje op.
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Bericht door minipower »

alst u :lol:
Keep the forum alive =D>
Gesloten