stotteren en zwarte olie/bezine/ uit uitlaat

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Gesloten
Gebruikersavatar
lbvdv
forum gebruiker
Berichten: 32
Lid geworden op: do 01 jul 2010, 07:55
Locatie: wormerveer

stotteren en zwarte olie/bezine/ uit uitlaat

Bericht door lbvdv »

ik heb sinds pas een minibike (watergekoeld die kapot was) ik heb toen van alles vernieuwd zo dat hij het nu weer doet :D ik heb onder andere de pakkingen overal van vernieuwd en een nieuwe deksel op m'n cilinder (weet niet hoe dat heet) ook heb ik het water pompje vervangen en nu doet ie het bijna helemaal allen nu heb ik nog 2 problemen

1. als ik volgas geef komt hij niet op toeren en hapert hij heel erg ik heb de gasnaal al versteld maar daar gebeurt ook niet veel mee ook heb ik de carburateur helemaal schoon gemaakt wie weet wat het wel kan zijn? p.s. hij rook ook wel veel witte rook vergeleken met m'n luchtgekoelde minibike ook heb ik de koppeling vervangen ook het koppelingshuis

2. als ik volgas geef terwijl die stottert loopt er allemaal zwarte olie of benzine ik weet precies wat het is tussen de naden vandaan uit mijn uitlaat ook hiervoor heb ik de gasnaald veranderd maar geen baat....wie weet wat het kan zijn?

ik rij al 1:50 wat kan ik heb beste nu doen???

groetyys Laurens
Afbeelding
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Re: stotteren en zwarte olie/bezine/ uit uitlaat

Bericht door steef1 »

Zoiso is witte rook niet goed uit de uitlaat.
Dit betekent dat de kop pakking hoogst waarschijnlijk lek is en water verdampt/verbrand in de cilinder.
Dit betekent dus nu dat je hele blok onder water staat.

Dit betekent dus eigenlijk:
Blok open maken en reviseren (ook nieuwe lagers zetten want die gaan corroderen door het water).

Zoiso 1:50 vind ik te weinig olie zelf rij ik liever 1:40 maar daar zijn meningen over verdeelt.
YZ250F
Gebruikersavatar
Danny
forum gebruiker
Berichten: 1272
Lid geworden op: za 16 feb 2008, 16:50
Locatie: noord-holland

Re: stotteren en zwarte olie/bezine/ uit uitlaat

Bericht door Danny »

waarom is witte rook niet goed? mijn bike rookte ook wit omdat er een te grote sproeier in had gezeten waardoor me hele carter vol met benzine zat.
is het niet gewoon een te grote hoofdsproeier :P ?
en als er benzine mengel tussen je uitlaat door lekt ligt dat aan je uitlaat die niet dicht is.
Gebruikersavatar
xxx
forum gebruiker
Berichten: 467
Lid geworden op: do 17 jun 2010, 20:25
Locatie: afferden (L)

Re: stotteren en zwarte olie/bezine/ uit uitlaat

Bericht door xxx »

hallo,

als er olie uit de uitlaat komt smeer je veel te rijk (1/50 is heel schraal) maar meng jij wel goed?
want 1/50 is als je op 1 liter 20ml olie erbij doet,
heb je niet per ongeluk op 1 liter 50ml olie gedaan amdat je bij 1/50 dat zou denken?

groetjes harm.c
DM 40CC 5 POORTER BIZETA !!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
steef1
forum gebruiker
Berichten: 1526
Lid geworden op: di 26 jul 2005, 20:39
Locatie: Maastricht. pole position

Re: stotteren en zwarte olie/bezine/ uit uitlaat

Bericht door steef1 »

Danny schreef:waarom is witte rook niet goed? mijn bike rookte ook wit omdat er een te grote sproeier in had gezeten waardoor me hele carter vol met benzine zat.
is het niet gewoon een te grote hoofdsproeier :P ?
en als er benzine mengel tussen je uitlaat door lekt ligt dat aan je uitlaat die niet dicht is.
Als je een blata met kapotte kop pakking wel eens hebt zien lopen zie je het verschil gelijk.
Met een te grote sproeier komt er toch een meer blouwe damp uit de uitlaat. En vaak zie je die damp als je na een bocht weer op het gas gaat.
Als je een kapotte kop pakking hebt heeft je motor continu een witte damp achter de uitlaat.
Het zou een te grote sproeier kunnen zijn maar als het echt witte rook is is het de kop pakking.
YZ250F
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: stotteren en zwarte olie/bezine/ uit uitlaat

Bericht door minipower »

lijkt mij duidelijk zo dus een slotje.

niels
Keep the forum alive =D>
Gesloten