caburateur overstroomt.

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
emmerick
nieuwe gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 11 mei 2010, 17:27

caburateur overstroomt.

Bericht door emmerick »

hallo mensen ik had even een vraag over me chinese minicrossertje.
als ik hem een paar keer probeer aan te krijgen, dan overstroomt na een tijdje iets bij de caburateur (volgens mij de vlotterbak ofzo) , ik heb al meerdere caburateurs geprobeerd (2) en ze doen allemaal hetzelfde. weet iemand hoe je dit oplost? die caburateur deed het wel op een andere minibike. Bovendien als ik benzine in de cilinder giet en aantrek start die wel ( en valt uiteraard gelijk weer uit) kan iemand helpen?

dank :D

(ps: weet iemand hoe je als linkshandige makkelijk een minicrosser aankrijgt? die trekstart zit rechts en is beetje !CENSUUR! om hem makkelijk aan te krijgen zo)
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door bram_015 »

emmerick schreef:hallo mensen ik had even een vraag over me chinese minicrossertje.
als ik hem een paar keer probeer aan te krijgen, dan overstroomt na een tijdje iets bij de caburateur (volgens mij de vlotterbak ofzo) , ik heb al meerdere caburateurs geprobeerd (2) en ze doen allemaal hetzelfde. weet iemand hoe je dit oplost? die caburateur deed het wel op een andere minibike. Bovendien als ik benzine in de cilinder giet en aantrek start die wel ( en valt uiteraard gelijk weer uit) kan iemand helpen?

dank :D

(ps: weet iemand hoe je als linkshandige makkelijk een minicrosser aankrijgt? die trekstart zit rechts en is beetje !CENSUUR! om hem makkelijk aan te krijgen zo)
ik ben ook links en had/heb er geen moeite mee,ik weet niet hoe jij dat doet?
dat overstromen: misschien blijft je vlotter hangen,als je dat controleerd blaas ineens je sproeier uit of wat het ook kan zijn is dat je benzineslang niet goed aan gesloten is.
al lijkt dit zo,controleer dit maar eens héél goed,want dan lijkt het dat je vlotterbak overstroomt,
gaat het om een 12 mm carb? :wink:
Hardstyle is Lifestyle!
emmerick
nieuwe gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 11 mei 2010, 17:27

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door emmerick »

ey, bedankt voor de reactie. ja maar als ik dan met links hem aantrek dan gaat mijn hele minibike omhoog en ik kan hem niet echt tegenhouden ofzo. maja , ja volgens mij 12 mm caburateur. het is een standaard weetjewel, gewoon zo'n normale die je erop krijgt als je hem koopt. maar het vreemde is dus dat hij ook bij een nieuwe carb. die het wel op een andere bike deed overstroomt. naja ik ga in ieder geval maar is ty raps om het slangetje doen! want daar kan je gelijk in hebben!
bedankt voor de reactie!

misschien weetje dit ook wel: op je stuur heb je een soort plastic ding met een rode knop erop (uitknop?) en een gele met een soort stroomtekentje erop. wat is het verschil tussen die 2? wat doet de een en wat doet de ander? en die rode zit alleen maar een draadje aan, moet dat draadje tegen me frame aan?
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door Richard »

Standaart is inderdaad een 12 MM Carbrateur.

Dat plastic ding met een rode knop is inderdaad je uitknop.
Nee dat draadje moet je niet verbinden aan je frame want dan zal je bike niet meer starten.
De bedoeling is juist dat dat knopje hem tegen het frame aan houd zogauw jij de knop in drukt,
dan maakt hij massa en gaat de bike uit.
Dat draadje komt bij de bobine weg.

En een gele? toevallig aan je gashandvat?
Dat is ook een uitknop. Beetje dubbelop dus,
gewoon 1 eraf halen want je bent er toch maar 1 nodig.

Mvg ;).
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
emmerick
nieuwe gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 11 mei 2010, 17:27

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door emmerick »

haha oke :P maar die rode daaran zit dus een draadje die nergens naartoe lijdt die hangt gewoon los waaraan moet ik die maken dan? en ik zag dat er aan me frame ook nog een ander kabeltje zat die zit met een tapje aan me frame en daar zit een soort conectortje, moet er bij een minibike helemaal geen 1 kabeltje dan naar je frame leiden? ik heb een tomos en daarbij is dat wel zo namenlijk, en ja die gele knop zit aan me gashendel.
phoentje
forum gebruiker
Berichten: 30
Lid geworden op: di 08 jun 2010, 20:27

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door phoentje »

Had hetzelfde .. mara dat was na een crash. Daarbij had de motor op zn kop gelegen. Vlotter was blijven hangen. Het overlopen komt naja nagenoeg 100% zeker van de vlotter die blijft hangen. Wat je kan proberen is de vlotterbak te openen en een beetje carbarateur spray tussen spuiten. Dan issie wat soepeler :)
emmerick
nieuwe gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 11 mei 2010, 17:27

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door emmerick »

is er ook een alternatief voor caburateur spraY? DAT HEB IK NIET.
Gebruikersavatar
minipower
Beheerder
Beheerder
Berichten: 2679
Lid geworden op: wo 15 okt 2008, 16:59
Minibike:: Genoeg om een museum te beginnen.
Locatie: Amersfoort

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door minipower »

jongens dit is al zo vaak behandeld... je vlotter blijft niet zo zeer hangen maar het metalen beugeltje die de hoogte van hem meet buigt vaak iets om... buig de 2 palletjes van hem iets naar beneden en klaaar is kees...


niels
Keep the forum alive =D>
emmerick
nieuwe gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 11 mei 2010, 17:27

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door emmerick »

ok bedankt het helpt :D alleen hij start nogsteeds niet. als ik benzine in de cilinder giet gaat die wel aan voor 2 sec :lol: maar daarna gaat die uit. hij lekt nu niks meer maar hij wilt ook niet aan. waar kan dit aan liggen? iets bij het spruitstuk ? ik heb helaas niet echt verstand van minicrossers dus weet niet precies hoe het motorblok in mekaar zit. kan iemand helpen?
Gebruikersavatar
xDanielsendai
forum gebruiker
Berichten: 321
Lid geworden op: do 12 nov 2009, 19:31
Locatie: Sneek

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door xDanielsendai »

hij krijgt nou geen benzine dus moet ik begrijpen :P
dat kan zijn dat je membraam niet opengaat.
dat zijn klepjes die op je motorblok zitten. dus waar je carb op zit geschroeft,
en dan zie je het spruitstuk , dat is zwart,
daarachter zitten je membraam kleppen.
moet je even kijken als die wel opengaan en dan effe schoonmaken maar dat spreekt voorzich.
of je moet kijken of je carburateur niet weer verstopt zit :P
en kijk ook even als je benzine slang goed is, dus geen knikken erin enzo.

Veel succes !
Groeten Daniel
Afbeelding
emmerick
nieuwe gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: di 11 mei 2010, 17:27

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door emmerick »

deze mag dicht. me carb. was verstopt 8)
Richard
forum gebruiker
Berichten: 895
Lid geworden op: do 21 feb 2008, 18:22
Contacteer:

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door Richard »

emmerick schreef:haha oke :P maar die rode daaran zit dus een draadje die nergens naartoe lijdt die hangt gewoon los waaraan moet ik die maken dan? en ik zag dat er aan me frame ook nog een ander kabeltje zat die zit met een tapje aan me frame en daar zit een soort conectortje, moet er bij een minibike helemaal geen 1 kabeltje dan naar je frame leiden? ik heb een tomos en daarbij is dat wel zo namenlijk, en ja die gele knop zit aan me gashendel.
Nog even over dit:

Als je aleen de rode knop wilt gebruiken, Dan ben je geen los kabeltje naar je frame toe.
Want deze druk de kabel op het stuur als jij de knop indruk (bij wijze van spreken)
Bij jou gele knop moet je wel 2 draadjes hebben.
Daarvan kom er 1 uit je bobine, en 1 die gaat naar je frame. Dit is gewoon een normale drukschakelaar. (en dus niet 1 die contact maakt met het frame, maar met het andere kabeltje)

Er komen 2 draden uit je bobine, een grote zwarte dikke, en een dunnere.
De grote zwarte dikke is uiteraard je bougi kabel. En de dunne is je massa kabel.
Deze zit waarschijnlijk aan een stekkertje, en deze zit daarna dus weer aan een kabel die naar je schakelaar toe gaat ( deze kun je dus ook aan je rode uitknop doen.) En vanaf de schakelaar dus naar je frame

Mag toch hopen dat dit duidelijk genoeg is :idea: [-o<

Mvg ;)
[b]Hey, meisje! Ik heb geen openingszin, maar jij hebt een opening en ik heb zin! :)[/b]
dj-orbit
forum gebruiker
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 28 sep 2009, 07:25
Locatie: echt

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door dj-orbit »

moet je het stel schroefje een beetje uitdraaien
en het schroefje onder de floter even laten doorstromen
blata b1 rep
Gebruikersavatar
bram_015
forum gebruiker
Berichten: 1244
Lid geworden op: zo 10 jan 2010, 11:52
Locatie: Vlaams Brabant (België) Coolste jongen: RICHARD!!!

Re: caburateur overstroomt.

Bericht door bram_015 »

dj-orbit schreef:moet je het stel schroefje een beetje uitdraaien
en het schroefje onder de floter even laten doorstromen
duidelijk dat je nieuw bent.. :roll:
datum? #-o
Hardstyle is Lifestyle!
Plaats reactie