cilinder tuning
Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab
cilinder tuning
Hoi,
Ik heb een vraagje ik wil graag mijn cilinder laten tunen van mijn sendai, het is er een met 2.4 kw std, Denken jullie dat er veel vermogensverschil zal zijn als onderstaand werk uitgevoerd wordt?
Uitlaatpoort timing aanpassen, Cil hemd aanpassen ,Afwerking van je cilinder, Afbramen, Spoelgangen afwerken, Uitlaatschacht
afwerken / opschonen, eventueel mits nodig spoelpoorten afwerken, bevels aanbrengen,
Uitlaatspijl terugleggen (mits aanwezig).
Alvast bedankt
Ik heb een vraagje ik wil graag mijn cilinder laten tunen van mijn sendai, het is er een met 2.4 kw std, Denken jullie dat er veel vermogensverschil zal zijn als onderstaand werk uitgevoerd wordt?
Uitlaatpoort timing aanpassen, Cil hemd aanpassen ,Afwerking van je cilinder, Afbramen, Spoelgangen afwerken, Uitlaatschacht
afwerken / opschonen, eventueel mits nodig spoelpoorten afwerken, bevels aanbrengen,
Uitlaatspijl terugleggen (mits aanwezig).
Alvast bedankt
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
- WEGPIRAAT
- forum gebruiker
- Berichten: 756
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005, 00:17
- Locatie: Kartonnen doos onder de brug. Tussen kliko 123 en 127 in.
Ik zou beginnen met de uitlaat en het powerfilter bij die dingen. Daarna kunnie altijd nog andere cil kopen of deze tunen.
History:
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
- Zelfbouw 911 met dubbele seatpipe[SOLD]
- Stuk of 20 Lucky 7's & Pitbikes[SOLD]
- Zelfbouw Athena 911[SOLD]
- Polini 4.2 PK Scooterino[SOLD]
- Polini 910 GP Steel [SOLD]
- Uber Porno 911 Zelfbouw [SOLD]
Dikke bocht heeft wel wat effect maar alleen als de originele bocht begrenzend is/veel te nauw is.
Kijk, als ie nu al redelijk optimaal is (de bocht) dan verpest je de expantie-werking van de uitlaat en gaat ie slechter lopen.
Een goede uitlaat (dus niet alleen dikke bocht) zal waarschijnlijk veel meer effect hebben.
Kijk, als ie nu al redelijk optimaal is (de bocht) dan verpest je de expantie-werking van de uitlaat en gaat ie slechter lopen.
Een goede uitlaat (dus niet alleen dikke bocht) zal waarschijnlijk veel meer effect hebben.
- rossi-nr.1
- forum gebruiker
- Berichten: 2483
- Lid geworden op: di 07 okt 2003, 11:58
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
pff gaan we weerkartblokken hebben ook kleine slag....en draaien veel rpm..
duidelijke onzin die je brult
ab-tuning Geplaatst: Zo Feb 27, 2005 2:45
kun jij me de roterende inlaat wijzen dan?
je mag men blokje komen inzien hoor.
als ik nogmeer ga frezen ga ik tog echt door mijn cilinder heen.
Als er meer uitkon had ik het tog echt gedaan.
maar dat gaat niet.. andere cilinders, dan gaat er waarschijnlijk meer komen.
met het orginele spul echt niet.
en de 49cc die men voorschrijft is ook totale nonsens.
de cilinder heeft een boring van ik meen 40mm, net als een std scootercilinder.
alleen zodra je naar de slag gaat kijken, blijkt dat die van de sendai/target, tog echt duidelijk korter is.
Xander.
- Carlos Keutel
- forum gebruiker
- Berichten: 1011
- Lid geworden op: wo 16 feb 2005, 17:22
- Locatie: Swolgen
...nouw?... hoeveel cc heeftie dan?Xander schreef:pff gaan we weerkartblokken hebben ook kleine slag....en draaien veel rpm..
duidelijke onzin die je brult
ab-tuning Geplaatst: Zo Feb 27, 2005 2:45
kun jij me de roterende inlaat wijzen dan?
je mag men blokje komen inzien hoor.
als ik nogmeer ga frezen ga ik tog echt door mijn cilinder heen.
Als er meer uitkon had ik het tog echt gedaan.
maar dat gaat niet.. andere cilinders, dan gaat er waarschijnlijk meer komen.
met het orginele spul echt niet.
en de 49cc die men voorschrijft is ook totale nonsens.
de cilinder heeft een boring van ik meen 40mm, net als een std scootercilinder.
alleen zodra je naar de slag gaat kijken, blijkt dat die van de sendai/target, tog echt duidelijk korter is.
Xander.
Jah zo is het.
- ab-tuning
- forum gebruiker
- Berichten: 229
- Lid geworden op: do 18 sep 2003, 13:50
- Locatie: Ouderkerk a/d IJssel
- Contacteer:
Roterende inlaat is helemaal niet van toepassing op zoiets, meer als 15000 tpm moet je zoiets niet laten draaien, en dan werkt een membraan best.Xander schreef:pff gaan we weerkartblokken hebben ook kleine slag....en draaien veel rpm..
duidelijke onzin die je brult
ab-tuning Geplaatst: Zo Feb 27, 2005 2:45
kun jij me de roterende inlaat wijzen dan?
je mag men blokje komen inzien hoor.
als ik nogmeer ga frezen ga ik tog echt door mijn cilinder heen.
Als er meer uitkon had ik het tog echt gedaan.
maar dat gaat niet.. andere cilinders, dan gaat er waarschijnlijk meer komen.
met het orginele spul echt niet.
en de 49cc die men voorschrijft is ook totale nonsens.
de cilinder heeft een boring van ik meen 40mm, net als een std scootercilinder.
alleen zodra je naar de slag gaat kijken, blijkt dat die van de sendai/target, tog echt duidelijk korter is.
Xander.
Ik durf te wedden dat ik er wel +/-10 Pk aan het achterwiel uit krijg, als je alle poorten groter maakt wil dat nog niet zeggen dat het dan harder gaat.
Zeker niet als je in je cilinder gaat hakken terwijl je de slag niet eens weet......
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Informeer naar de scherpe prijzen.....
ok, als je me verteld waar ik de slag voor nodig heb bij tunen.....
gradenplaat is meer als voldoende om je poorten uit te meten d8 ik zo.
maargoed vrienden, ik ga jullie maar verlaten denk ik, ik vind dat er niet echt serieus word geantwoord op reacties van anderen en van mezelf.
terwijl dat als ik sommige dingen lees...
je geeft een reactie en je word meteen de grond in gehakt
gradenplaat is meer als voldoende om je poorten uit te meten d8 ik zo.
maargoed vrienden, ik ga jullie maar verlaten denk ik, ik vind dat er niet echt serieus word geantwoord op reacties van anderen en van mezelf.
terwijl dat als ik sommige dingen lees...
je geeft een reactie en je word meteen de grond in gehakt
Er wordt kritiek gegeven. Daar kan je van leren.Xander schreef:ok, als je me verteld waar ik de slag voor nodig heb bij tunen.....
gradenplaat is meer als voldoende om je poorten uit te meten d8 ik zo.
maargoed vrienden, ik ga jullie maar verlaten denk ik, ik vind dat er niet echt serieus word geantwoord op reacties van anderen en van mezelf.
terwijl dat als ik sommige dingen lees...
je geeft een reactie en je word meteen de grond in gehakt
En niet iedereen weet er veel vanaf, en daar is niks mis mee.
De mensen die er misschien meer vanaf weten nemen natuurlijk niet zomaar over wat jij zegt .
Als we het nou gewoon ff gezellig houden hier, in plaats van te gaan huilen als iemand een op of aanmerking heeft..........