Xander schreef:ok, als je me verteld waar ik de slag voor nodig heb bij tunen.....
gradenplaat is meer als voldoende om je poorten uit te meten d8 ik zo.
maargoed vrienden, ik ga jullie maar verlaten denk ik, ik vind dat er niet echt serieus word geantwoord op reacties van anderen en van mezelf.
terwijl dat als ik sommige dingen lees...
je geeft een reactie en je word meteen de grond in gehakt
gradenplaat zat??
je hebt ook nog je drijfstanglengte nodig enz.
dus het is verstandig om ''zoveel'' mogelijk van je cilinder/blok te weten voordat je gaat tunen...
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
Xander schreef:ok, als je me verteld waar ik de slag voor nodig heb bij tunen.....
- Om je compressieverhouding te bepalen
- Om een uitlaat te ontwerpen
- Om je cilinderinhoud te bepalen
Je moet je niet direct zo aangevallen voelen, maar je vraagt wel een beetje op zo'n reactie als je beweert dat er niet meer dan 6 Pk uit te halen is.
Het uiterste uit je minibike halen ? >>> Wij hebben een vermogenstestbank ontwikkeld speciaal voor raceminibikes !
Informeer naar de scherpe prijzen.....
Maar niet volledig.
Maar voel me ook niet geroepen meer om het uit te leggen waar je het voor nodig hebt.
Als je wat berekeningen wilt maken ten behoeve van het tunen gebruik je die gegegevens altijd!
kijk, als een beroeps tuner vor bijv de sobw of de minibike tuning natuurlijk wel.
maar voor een simpele home tuner net als mij, hoop ej gewoon op iets meer speed, en niet op het uiterste uiterste..
Xander schreef:kijk, als een beroeps tuner vor bijv de sobw of de minibike tuning natuurlijk wel.
maar voor een simpele home tuner net als mij, hoop ej gewoon op iets meer speed, en niet op het uiterste uiterste..
sorrie voormijn drukte...
Xander.
niet erg....maareh...ik verzamel zoveel mogelijk gegevens....voordat ik ook maar iets doe:)
ik ken zat mensen die zelf ook tunen (home-made) qua cilinderkopvulling etc...
daar heb je het bijv voor nodig....
maarjah...cilinderkop hoort ook bij cilinder toch;)
maar is niet erg:)
gr.
erwin
het is officieel! ik ben onhandig met de techniek!(H)
Ik heb echt al diverse cylinders van deze bikes getuned, als je je de spoelpoorten wat verbreed, de uitlaatpoort wat verhoogd, je inlaatspruitstuk groter maakt, een grotere carburateur en vooral een snellere uitlaat monteerd ben je lekker bezig. Als je het overigens echt goed wil aanpakken dan moet de krukas worden gebalanceerd, die dingen slaan echt nergens op (de zwaai in de krukassen in die dingen verklaard overigens waarom ze allemaal anders lopen), we hebben regelmatig meer als tienden in onbalans gezien. Echt behoorlijk kansloos, verder kan je behoorlijk winst halen in ronde wangen aan je bigend ipv halve. Ook gelijk je krukas lagers vervangen als je het toch open hebt, dat kunnen de chinezen echt niet.!
Kijk anders ook nog eens op onze site, wij leveren echt vele tuningparts voor deze bikes! (www.v-com.nl)