doormeten van de bobine , GEEN vonk

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

daan100
nieuwe gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 31 jul 2011, 21:19

doormeten van de bobine , GEEN vonk

Bericht door daan100 »

Hallo ben hartstikke nieuw hier , ik heb een minibike gehad die niet vonkt .
Door verschillen de topics te lezen kwam ik erachter dat de afstand van de bobine tov het vliegwiel moet wezen 0,35 mm (nagecheckt en dit is ok )
Bougie is getest en ok
Daarna dure fluke multimeter gepakt en weerstand gemeten van de bobine .

Tussen de paarse lijnen tov van massa 2,2 Kilo ohm (lijkt mij ok)
De rode lijnen (metalen klauwen zitten op het frame geschroeft met een afstand van 0.35 mm .
Waarom vonkt de bougie niet ??? Zwarte draadje zit nergens aan op dit moment.
Neem aan dat magnetisme van het vliegwiel een magnetisch veld opwekt in de bobine en zo een klein wisselspanninkje opwekt.
Wie weet raad , met een uitleg ?


Afbeelding

Ten tweede er zit op het stuur een groen knopje killswitch? (het is er nu ff af gehaald) Maar er komen daar twee draadjes uit een rode en een zwarte. Uit de bobine komt een zwarte draad, moet deze op de rode draad van het knopje en de zwarte draad van het knopje op het frame ? Ik dacht het wel namelijk door op het knopje te drukken
sluit je de bobine naar massa kort en slaat de motor af ? Of zie ik dat verkeerd. Wie weet hie raad op ?

Update :
Heb het tweede euvel al gevonden via dit forum het zwarte draadje moet idd op de killswitch deze switch heeft 2 draden de andere draad moet op het frame , en bij indrukken sluit deze de bobine kort naar massa zodat de motor afslaat.

Maar hij vonkt nog steeds niet , ik meet ohms wel die 2,2 Kohm aan de hoogspanningszijde .
Als ik wisselspanning ga meten op het zwarte draadje tov van massa en ik beweeg de magneten langs de bobine dan meet ik pulsen volts . Steek ik de meetpen in de hoogspanning tov massa meet/gebeurd er niets. Mag ik er vanuit gaan dat de hoogspanning kant defekt is en dus de bobine kapot is ? Ik lees ook op het forum over een spie
Nu heb ik met een trekker het vliegwiel los gehaald en op de krukas zit een spie , heeft deze ook met de ontsteking te maken ?
Plaats reactie