Gasschuif beweegt niet in carburateur

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Gebruikersnaam
nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 apr 2011, 11:25

Gasschuif beweegt niet in carburateur

Bericht door Gebruikersnaam »

Beste allemaal,

Ik heb een vraag aangaande het volgende;

Ik ben in het bezit van de volgende minicrosser;
Afbeelding
Alle onderdelen zijn standaard.

Als ik de gaskabel met schuif uit de carburateur haal, dan ziet het er als volgt uit;
Afbeelding

Ik kan de gasschuif (tegen de veerkracht in) bewegen met de hand (zie hieronder). Tevens reageert de schuif op mijn gashendel.
Afbeelding

Als ik de gasschuif terug in de carburateur doe (kan maar op één manier), dan reageert de gasschuif niet meer op de gashendel, terwijl hij dit buiten de carburateur wel doet. Hij lijkt muurvast te zitten, waardoor de gashendel ook niet kan worden bewogen. Als ik de minicrosser start, dan gaat deze meteen vol gas. De gasnaald zit in de carburateur helemaal naar beneden.

Waar kan dit aan liggen? In een ander topic had iemand aangedragen dat het aan de gashendel ligt, maar hoe kan het aan de hendel liggen als hij het buiten de carburateur wel doet?

Bij voorbaat hartelijk dank.
Laatst gewijzigd door Gebruikersnaam op do 09 aug 2012, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
joris van dorst
nieuwe gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 19:47
Minibike:: chinees

Re: Gasnaald beweegt niet in carburateur

Bericht door joris van dorst »

mischien (waarscheinlijk) heb je hem verkeert erin gedraaid had het gisteren nog vergeet steeds hoe die erook alweer in moet
snap je je kan hem op 2 verschilende manieren in de carburateur steken brobeer hem een op de andere manier erin te steken dus eruit halen halve slag draaien en erweer in steken
dan staat her als het goed is heel veel spaning op en en moet je hem met moete erop draaien
dan moet hij weer heel goed lopen hoor wel of het is gelukt
Gebruikersnaam
nieuwe gebruiker
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 29 apr 2011, 11:25

Re: Gasnaald beweegt niet in carburateur

Bericht door Gebruikersnaam »

joris van dorst schreef:mischien (waarscheinlijk) heb je hem verkeert erin gedraaid had het gisteren nog vergeet steeds hoe die erook alweer in moet
snap je je kan hem op 2 verschilende manieren in de carburateur steken brobeer hem een op de andere manier erin te steken dus eruit halen halve slag draaien en erweer in steken
dan staat her als het goed is heel veel spaning op en en moet je hem met moete erop draaien
dan moet hij weer heel goed lopen hoor wel of het is gelukt
Beste Joris,

Hartelijk dank voor het antwoord. Hoe onwaarschijnlijk ik het ook achtte, het werkte; gassschuif halfom gedraaid en er opnieuw in gedaan; works like a charm!
Gebruikersavatar
Lg tweewielers
Moderator
Moderator
Berichten: 7532
Lid geworden op: za 05 mar 2005, 20:16
Locatie: beekbergen
Contacteer:

Re: Gasschuif beweegt niet in carburateur

Bericht door Lg tweewielers »

Kijk de volgende keer goed naar de onderdelen..

De gasschuif heeft een aantal dingen waat je op moet letten.

Een lang opening die hem centreerd in de carburateur ( zit een palletje in de carb! kijk maar)
Een korte kopening voor de stationairschroef.
Een oplopende kant voor de luchtstroom
en de gasnaald..

Moet allemaal goed zitten anders werkt et niet haha

Gr,
'The eye in the Sky'

Bekijk ook de website
[url=http://www.freewebs.com/lgtweewielers]www.Lgtweewielers.tk[/url]
Plaats reactie