Loncin 125cc versnellingsbak probleem

Alle vragen/opmerking m.b.t een chinese minibike
O.a: Sendai, V-racer, lucky 7 en die er op lijken. - Chinese bikes related questions

Moderators: Patrick, Lg tweewielers, minipower, DMZohrab

Plaats reactie
Simonn
nieuwe gebruiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 15 aug 2012, 14:20
Minibike:: Loncin 125cc 4 Takt
Locatie: Belgie

Loncin 125cc versnellingsbak probleem

Bericht door Simonn »

Hallo,
Mijn naam is Simon 21 jaar.

Ik heb reeds enkele tijd geleden een loncin minibike gekocht.
Al veel plezier mee gehad, maar nu had ik overlaatst op noggal een vrij ruig zand terein gaan rijden.
En daardoor is mijn motorblok los getrilt (dit had ik pas later ondekt) en ging hij niet meer in versnelling.
Nu heb ik hem weer vast gemaakt, maar ik krijg hem alleen in 1ste versnelling als ik naar boven wil gaan komt hij telkens weer in neutraal terrecht.
Weet iemand aan wat dit kan liggen zou er iets binnenin los zijn getrilt of dergerlijke?

Dank bij voorbaat!
Gebruikersavatar
MLeer58
forum gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:26

Re: Loncin 125cc versnellingsbak probleem

Bericht door MLeer58 »

Volgens mij weet ik wat het is, want toevallig is dit een bekend probleem in de Honda mini-viertakt wereld. Binnenin de versnellingsbak zitten de tandwielen vast met hoe ze het noemen een "klavertje" (het heeft namelijk een beetje de vorm ervan). Deze is bij jou waarschijnlijk losgeschoten. Het gevolg hiervan kan zijn dat het blok uit de versnelling springt en dus in neutraalstand terecht komt.

Als je die vast hebt gezet is het waarschijnlijk opgelost. Hiervoor moet helaas wel het hele blok open...
Nu de trotse eigenaar van twee minibikes!
- Chineesje 49cc, bike
- Blata B1 Replica 39cc, eens kijken hoeveel PK's we daar uit kunnen halen!
Nieuwsgierig geworden? Klik hier: http://www.minibike-forum.nl/viewtopic. ... 37#p400437
Gebruikersavatar
Timotje231
forum gebruiker
Berichten: 1351
Lid geworden op: za 26 mei 2012, 19:49
Minibike:: Chinese miniscooter 2x, Zelfbouw 70cc Puch Minibike, Polini 911 rep, Go-ped sport rep
Locatie: Alkmaar

Re: Loncin 125cc versnellingsbak probleem

Bericht door Timotje231 »

moderator moet even dit naar een andere topic verplaatsen (overige toppic)
Plaats reactie